چگونه لکه شیر را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
آموزش نحوه پاك كردن لكه شير از روی فرش

هر قدر هم در زندگی خود برای و مراقبت از فرش دقت به خرج دهید، تمیز نگه‌داشتن آن در تمام طول سال کاری بسیار مشکل است. با شلوغ‌تر شدن زندگی و استفاده از مواد مختلف در آن، همواره احتمال ریخته شدن مواد گوناگون و لک شدن آن وجود دارد؛ بنابراین، هنگامی که در مورد رسیدگی به مواد ریخته شده روی فرش می‌رسد، آیا وقتی شیر روی فرشتان ریخت باید از ته دل جیغ بزنید؟ قالیشویی طُرّه می‌گوید: نه! هرگز! با استفاده از موادی که در منزل خود نگه می‌دارید و روش‌هایی که ما در این مقاله آموزش می‌دهیم، پاک کردن لکه بری فرش شیر از روی فرش به کاری ساده بدل خواهد شد و به نحوی ساده و کارآمد می‌توانید آن را انجام دهید.

حال پیش از آن‌که قصد خرید یک فرش کناره برای پوشاندن قسمت لک شده داشته باشید، بگذارید قالیشویی طُرّه برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش راهنمایی‌تان کند تا دوباره بتوانید فرشی زیبا و تمیز داشته باشید.

 

قالیشویی - طره
روش اول برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش

  1. دو فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی دستی مخلوط کنید.
  2. حال یک پارچه سفید مرطوب را برداشته و در مخلوط آب و مایع ظرف‌شویی فرو کنید. با استفاده از این پارچه مرطوب شیر باقیمانده در قسمت لک شده فرش را جذب کنید.
  3. این روند را ادامه داده و رطوبت را با پارچه جذب کنید تا اثری از لکه فرش باقی نماند.
  4. اگر پس از انجام مراحل بالا هنوز لکه برداری فرش را مشاهده می‌کنید، می‌توانید برای پاک کردم لکه شیر از روی فرش از آمونیاک هم استفاده کنید.
  5. دو فنجان آب گرم را با 1 قاشق آمونیاک ترکیب کنید.
  6. حال اسفنجی را در آن فرو برده و مستقیم روی قسمت لک شده فرش بگذارید.
  7. سپس مانند روش پیشین رطوبت باقیمانده را جذب کنید تا دیگر اثری از شیر باقی نماند.
  8. با استفاده از یک اسفنج تمیز، رطوبت فرش را جذب کنید و با آب سرد آب بکشید.( برای مطالعه بیشتر درباره پاک کردن لاک از روی فرش)

قالیشویی - طره

روش دوم برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش

اگر برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش خود به دنبال روش دیگری هستید، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به محض لک شدن فرش با شیر، یک اسفنج یا پارچه بردارید و رطوبت ناشی از شیر را با آن جذب کنید.
  2. حال یک پارچه تمیز بردارید و آن را در آب سرد فرو برید و سپس آن را محکم روی قسمت لک شده فرش بمالید. این مرحله را هر قدر که نیاز است تکرار کنید تا دیگر اثری از لکه شیر روی فرش باقی نماند.
  3. مقداری نشاسته ذرت بیاورید (برای پوشاندن قسمت لک شده کافی باشد) و آن را مستقیم روی فرش بپاشید. بگذارید نشاسته ذرت به مدت 30 دقیقه روی قسمت لک شده بماند.
  4. پس از آن‌که نشاسته شیر باقیمانده روی فرش را به خود جذب کرد، قسمت لک شده را با جاروبرقی تمیز کنید.( برای مطالعه بیشتر درباره رفوگری)

 

روش‌هایی که در بالا برای پاک کردن لکه چای روی فرش از روی فرش توضیح دادیم، برای اجرا در منزل و در زمانی که شیر هوس می‌کند سری به فرشتان بزند، روش‌های مناسبی هستند. با استفاده از برخی موادی که در منزل نگه می‌دارید، لازم نیست وقتی شیر روی فرش عزیزتان می‌ریزد صورتتان را با ناخن بخراشید و سردرگم شوید! اگر لکه شیر به گونه‌ای بود که تشخیص دادید با این روش‌ها و مواد نمی‌توانید آن را پاک کنید، توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی با یک قالیشویی حرفه‌ای تماس بگیرید.

این بار هم به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا روی قسمتی از فرش که چندان جلو چشم نیست امتحان کنید.( برای مطالعه بیشتر درباره رفو فرش)

قالیشویی - طره

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

قالیشویی - طره

لینک مقاله منبع:

https://spotremoval.coit.com/how-to-remove-milk-from-carpet

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *