آیا فرش شما مهمانسرای حشرات است؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
تصویری میکروسکوپی از مایت‌های گردوغبار

از دیدگاه حشرات، فرش مانند یک هتل دنج است که می‌تواند سرویس مهمی مانند استتار از دید انسان‌ها را در 24 ساعت شبانه‌روز برایشان فراهم کند. خرده غذاها و سلول‌های مرده ریخته شده بر روی فرش، می‌توانند منبع غذایی بسیار مهم و بی‌انتهایی برای حشرات موجود در فرش باشند، بگذریم از این‌که خود پرزهای فرش نیز منبع غذایی خوبی برای این حشرات موجود در فرش هستند. شاید یکی از چیزهایی که می‌تواند باعث ویرانی این هتل فرش شود، استفاده از جاروبرقی باشد، هر چند این حشرات موجود در فرش می‌توانند با نقل‌مکان به کناره‌های فرش، یعنی در همان جایی که فرش به دیوار می‌رسد، از خطر مکش با جاروبرقی در امان بمانند.( برای مطالعه بیشتر درباره تمیز کردن فرش دستباف )

 

حشرات-موجود-در-فرش - قالیشویی - طره

مایت‌های گردوغبار

یکی از حشرات موجود در فرش که در بیشتر جاها یافت می‌شود، مایت‌های گردوغبار هستند. این حشرات میکروسکوپی، در اصل با خوردن سلول‌های مرده پوست زندگی می‌کنند. این حشرات باعث ایجاد بیماری نمی‌شوند، اما می‌توانند در افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به مدفوع آن‌ها حساسیت دارند، باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شوند. از آنجایی که به‌طور میانگین در هر هفته 10 گرم پوست مرده از بدن انسان به زمین می‌ریزد، این موجودات هیچ وقت گرسنه نمی‌مانند.

حشرات-موجود-در-فرش - قالیشویی - طره

کک‌ها

کک‌ها در لابه‌لای پرزهای گرم‌ونرم فرش و با تغذیه از ذرات پوست مرده ریخته در روی فرش تغذیه می‌کنند و پرورش می‌یابند، اما این دسته از حشرات موجود در فرش به تغذیه از خون هضم شده موجود در مدفوع کک‌های بالغ، موهای ریخته شده و مواد ارگانیک ریخته روی فرش علاقه زیادی دارند. اکثر این حشرات موجود در فرش تمام طول زمستان را در مرحله لارو یا شفیره می‌گذرانند و زمانی که بهار از راه می‌رسد یا در اواخر فصل زمستان گرما شروع می‌شود، رشد خود را آغاز می‌کنند.کک‌های بالغ نمی‌توانند بدون خوردن خود زنده بمانند یا تخم‌گذاری کنند، اما بدون تغذیه می‌توانند یک سال دوام بیاورند. کک‌های بالغ در داخل یک پیله شفیره یا نوعی «برزخ» رشد می‌کند تا زمان خروج از تخم و خوردن خون قربانیان فرا برسد.

 

حشرات-موجود-در-فرش - قالیشویی - طره

سوسک‌های فرش

یکی دیگر از حشرات موجود در فرش سوسک‌های فرش هستند. این حشرات در ماه مارس پس از خواب زمستانی در تمام طول این فصل، به شفیره تبدیل می‌شوند. سوسک‌های بالغ پس از پیدایش به دنبال نور و معمولاً نزدیک‌ترین پنجره می‌روند؛ بنابراین، پس از تمیز کردن منزلتان بلافاصله پنجره را باز کنید. تخم‌های آن‌ها کرم‌رنگ هستند و طولشان در حدود 0.5 میلی‌متر است. لاروی که معمولاً در فصل بهار سر و کله‌اش پیدا می‌شود، به خرس‌های پشمالو مشهورند که پوشیده از مو هستند و طولشان حدود2 تا 4 میلی‌متر است و رنگشان ممکن است قهوه‌ای یا کرم/خاکستری/ قهوه‌ای خال‌خال باشد. هنگامی که این حشرات از تخم خارج می‌شوند، شروع به خوردن اطرافشان می‌کنند، روی پارچه‌های پشمی ضیافت برپا می‌کنند، حتی ترکیبات پشمی/مصنوعی، اما با الیاف کاملاً مصنوعی کاری ندارند.

 

حشرات-موجود-در-فرش - قالیشویی - طره

ساس

یکی دیگر از حشرات موجود در فرش ساس است. این حشره یکی دیگر از مهمانانی است که در هتل فرش خوش‌گذرانی می‌کند. این حشرات نمی‌توانند پرواز کنند و گاهی اوقات در رختخواب و معمولاً در تشک و فنرهای پایه و جعبه یافت می‌شوند، اما گاهی اوقات ممکن است به لبه‌های فرش نیز علاقه نشان دهند. اگر شک کردید که ممکن است تخم‌گذاری کرده باشند، تا لبه فرش یا هر جای دیگری را که به آن مشکوک شده‌اید با قدرت بالای جاروبرقی تمیز کنید و کیسه جاروبرقی را بلافاصله در یک سطل در بسته خالی کنید. بخار شویی فرش یک روش بسیار عالی برای نابود کردن این حشرات موجود در فرش است، اما این کار را باید پیش از به کار بردن آفت‌کش‌ها انجام دهید، بنابراین، بهتر است این کار را با متخصصان در این زمینه هماهنگ کنید.

حشرات-موجود-در-فرش - قالیشویی - طره

توجه داشته باشید که همواره پیشگیری از درمان بهتر است. فرش را به‌طور مرتب و کاملاً با جاروبرقی تمیز کنید. اثاث خود را از کنار دیوار جابجا کنید و پرزهای خوابیده را دوباره سرپا کنید تا حشرات موجود در فرش که در آن قسمت جا خوش کرده‌اند و قصد دارند در فرشتان یک استراحت بهاری داشته باشند، از آنجا بروند.

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

حشرات-موجود-در-فرش - قالیشویی - طره

لینک مقاله منبع:

https://www.rentokil.co.uk/blog/insects-carpet/#.WvUaLVUzbIU

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *