توصیه‌هایی برای مراقبت از فرش ماشینی

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه برداری فرش ماشینی

فرش ماشینی که در منزل خود پهن کرده‌اید، در رفت و آمدهایی که به‌طور روزمره انجام می‌شوند، همواره در معرض ضربه‌هایی است که با پا بدان وارد می‌شوند. اگر برای این مورد تدابیری نیندیشید یا توجه ویژه‌ای به آن نکنید، فرش را باید در مدت‌زمان کوتاهی تعویض کنید. اگر مراقبت از فرش ماشینی خود را به‌درستی انجام ندهید، کم‌کم کثیف و کمرنگ می‌شود و الیاف آن هم حالت پرپشتی خود را از دست می‌دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این مشکلات و نگه‌داشتن وضعیت کف‌پوش در بهترین حالت ممکن و برای حالتی طولانی، نگهداری و مراقبت از فرش ماشینی به بهترین وجه ممکن است.

 

قالیشویی فرش ماشینی
فرش ماشینی

 

نگهداری و مراقبت از فرش ماشینی به‌صورت اساسی و عمومی

 

شاید جاروبرقی کشی به‌طور مرتب مهم‌ترین فاکتور برای مراقبت از فرش ماشینی باشد. کثیفی‌ها راه خود را به اعماق الیاف فرش باز می‌کنند که در آنجا مانند کاغذ سنباده عمل کرده و الیاف فرش را خرد کرده و از بین می‌برد و ظاهری گرفته و رنگ و رو رفته بدان می‌دهد. علاوه بر این، کثیفی می‌تواند با مواد باقیمانده چرب که از میان هوا روی فرش نشسته‌اند ترکیب شده و درنهایت خود را محکم به الیاف فرش بچسباند. با کشیدن جاروبرقی به‌طور مرتب، می‌توانید از به وجود آمدن هر دو مشکل جلوگیری کنید. اکثر کارشناسان می‌گویند که فرش‌ها را باید حداقل یک‌بار در هفته با جاروبرقی به‌طور کامل تمیز کنید، اما فرش‌هایی را که در قسمت‌های پر رفت‌وآمد منزل خود پهن کرده‌اید، باید بیش از این تمیز کنید.

هنگامی‌که آب یا چیز دیگری روی فرش ریخته می‌شود، زمان بسیار مهم می‌شود. هر چه برای پاک کردن آن زودتر اقدام کنید، تمیز کردنش ساده‌تر خواهد بود. مواد ریخته شده‌ای که همرنگ فرش هستند یا تقریباً با آن همرنگ  هستند، شما را به اشتباه نیندازند: این لک‌ها می‌توانند در طول زمان تغییر رنگ دهند و به لکه‌های نامرئی تبدیل شوند. اولین مرحله برای انجام این کار آن است که مایه ریخته شده را با استفاده از دستمال‌کاغذی یا دستمال توالت پاک کنید. به این نقطه از فرش هیچ مایعی اضافه نکنید؛ زیرا فقط موجب می‌شود که لکه روی فرش بیشتر شده و تا عمق بیشتری در الیاف فرش فرو رود. مطمئن شوید که از زمان خود بهترین استفاده را برده و تا جایی که می‌شود مایع ریخته شده را جمع کنید.

 

مراقبت از فرش ماشینی
مراقبت از فرش ماشینی

 

استفاده درست از محلول‌های پاک‌کننده

 

اگر قصد دارید برای پاک کردن لکه فرش از محلول خاصی استفاده کنید، ابتدا بهتر است مقداری از آن را در جایی از فرش خود که چندان جلوی چشم نیست امتحان کنید. چند قطره از ماده پاک‌کننده را روی لکه بریزید و سپس یک دستمال توالت یا دستمال‌کاغذی سفیدرنگ را روی آن قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بررسی کنید که رنگ فرش به داخل دستمال‌کاغذی یا حوله نفوذ کرده است یا خیر. اگر نفوذ کرده بود، بهتر است که کار را به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای بسپارید.

 

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

حال فرض می‌کنیم که خلاف آن اتفاق بیفتد؛ در این صورت نکات اضافه زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • تا جایی که می‌شود مقدار کمتری از مایع پاک‌کننده استفاده کنید.
  • برای این‌که لکه در فرش پخش نشود، روند پاک‌سازی را از سمت خارج آن به سمت مرکزش آغاز کنید.
  • فرش را خیلی سخت نمالید، زیرا ممکن است به الیاف آن آسیب وارد کنید.
  • پس از انجام کار، فرش را به‌سرعت خشک کنید. برای این کار می‌توانید از فن استفاده کنید.

 

لکه برداری از فرش ماشینی
لکه برداری از فرش ماشینی

 

اگر تلاش‌هایتان ناموفق بودند، فوراً با یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای تماس بگیرید. اگر این کار را سریع انجام ندهید، احتمال دارد که لکه روی فرشتان دائمی شود.

 

قالیشویی طُرّه

کارشناسان پاسخگوی نیاز مشتری در قالیشویی طُرّه همواره آماده‌اند تا اطلاعات لازم را در موارد مختلف در اختیار مشتریان گرامی قرار دهند. برای کسب اطلاعات لازم می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید. برای سفارش اینترنتی شستشوی فرش خود، به بخش سفارش آنلاین رفته و فرم مربوط به آن را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. برای آگاهی از تعرفه‌های ما نیز می‌توانید به بخش تعرفه قالیشویی بروید.

منتظر نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 

لینک مقاله منبع:

https://www.homeadvisor.com/r/carpet-maintenance-tips

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *