توصیه‌هایی برای خرید فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید فرش

خرید فرش دیواربه‌دیوار برای منزلتان می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی باشد؛ بنابراین، حتماً دوست دارید که بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. بااینکه انواع مختلف مواد، بافت، رنگ و الگوی فرش در بازار وجود دارند، خرید فرش مناسب می‌تواند کاری پیچیده و دشوار باشد. اما، اگر پیش از رفتن به نمایشگاه برای خرید فرش به‌خوبی خودتان را آماده کنید، می‌توانید برای این کار زمان کمتری صرف کنید و از خرید خود هم راضی باشید و بهترین فرش را انتخاب کنید.

نمونه ای از یک مدل زیبای فرش
یک مدل زیبای فرش

توصیه‌هایی برای خرید فرش مناسب

محل آن را بررسی کنید

بااینکه برای خرید فرش گزینه‌های متنوعی با توجه به نوع مواد و الیاف وجود دارد، انجام این کار می‌تواند پیش از رفتن به فروشگاه محدوده گزینه‌هایتان را باریک‌تر کند. بهترین کار برای کوچک‌تر کردن فهرست احتمالات آن است که اتاقی را که قرار است فرش در آن نصب شود، به‌خوبی بررسی و اندازه‌گیری کنید. اگر قرار است پس از خرید فرش آن را در یک محل پر رفت‌وآمد مانند اتاق خانوادگی یا راهرو پهن کنید، بهتر است فرشی بخرید که بادوام باشد، و از موادی بافته شده باشد که به‌راحتی بتوانید تمیزشان کنید، مانند نایلون یا تریکستا.

در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب الیاف نرم با احساس تجملی مانند پشم یا پلی‌استر بهترین گزینه هستند. در نزدیکی درب ورودی یا اتاق محل کندن کفش‌ها، بهترین گزینه خرید یک فرش با الیاف مقاوم در برابر لکه و آب مانند پلی‌پروپیلن است. هنگامی که نوبت به پرز فرش می‌رسد، خرید فرش با پرزهای متراکم مانند فرش مخملی یا ساکسونی برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن یا غذاخوری بهترین گزینه است. برای یک اتاق خانوادگی و سایر قسمت‌های پررفت‌وآمد یک فرش مخمل بافت و مجعد انتخاب کنید که ردپا و لکه‌ها را به‌خوبی پنهان می‌کنند.

خرید فرش
نمونه ای از یک فرش

فرشی با یک پدینگ باکیفیت انتخاب کنید

بااینکه الیاف و پرز فرش می‌توانند احساس فرش را تعیین کنند، پدینگ زیر فرش نیز می‌تواند در کیفیت احساس فرش در زیر پاهایتان نقش مهمی داشته باشد. به‌هرحال، پدینگ خوب علاوه بر آن که احساس فرش را بهتر می‌کند، می‌تواند از الیاف آن محافظت کرده و باعث افزایش عمر فرش شود و زیبایی آن را نیز بیشتر کند. هنگام خرید فرش دقت کنید فرشی را انتخاب می‌کنید که پدینگ مناسبی داشته باشد و نیازی نیست که نگران رنگ آن باشید، زیرا پدینگ در زیر فرش قرار دارد و رنگ آن مشخص نیست.

تصویری از چند فرش تجاری
فرش تجاری

رنگ فرش را به‌دقت انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید فرش باید در نظر گرفته شود، رنگ آن است. در نمایشگاه فرش می‌توانید انواع سایه‌ها و الگوها را بیابید و ممکن است انتخاب گزینه مناسب از میان آن‌ها برایتان کمی دشوار شود. به‌هرحال، اگر می‌خواهید یک فرش دیواربه‌دیوار بخرید، باید توجه داشته باشید که این فرش فضای زیادی از اتاق را می‌گیرد و بنابراین، بااینکه یک سایه روشن و درخشان ممکن است در نمایشگاه خیره‌کننده به نظر آید، به‌آسانی می‌تواند بر اتاق مسلط شود.

معمولاً بهتر است یک سایه خنثی مانند قهوه‌ای مایل به زرد، خاکستری یا خاکستری مایل به قهوه‌ای استفاده کنید که با فضای اتاق ترکیب می‌شود و تقریباً با هر پالت رنگی جور درمی‌آیند. اگر می‌خواهید یک اتاق کوچک‌تر را فرش کنید، می‌توانید فرشی با سایه روشن‌تر انتخاب کنید، زیرا باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر نشان داده شود. در فضاهایی که استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود مانند اتاق خانوادگی نیازی نیست از رنگ سفید استفاده کنید، اما فرشی به رنگ خاکستری کبوتری یا فرش طرح ماسه‌ای می‌تواند کمک کند که فضای اتاق بزرگ‌تر نشان دهد.

از مدلهای فرش
از مدلهای فرش

قیمت‌ها را به‌خوبی برآورد کنید

هنگام خرید فرش بهتر است بودجه خود را نیز در نظر داشته باشید تا بدانید با توجه به آن چه گزینه‌هایی را می‌توانید انتخاب کنید. به‌هرحال، توصیه می‌کنیم که هنگام خرید فرش قیمت‌ها را از فروشنده بپرسید تا غافلگیر نشوید. قیمت فرش به ازای هر فوت مربع تنها چیزی نیست که باید بدانید، بلکه بسته به خرده‌فروش ممکن است هزینه‌های دیگری مانند ارسال، آماده‌سازی و نصب نیز به آن اضافه شوند. علاوه بر این موارد، ممکن است نصب کننده فرش در عوض جابجایی اثاثیه از محلی که فرش قرار است در آن نصب شود یا حتی برداشتن فرش قدیمی هزینه‌هایی را از شما طلب کند. پس بهتر است پیش از خرید فرش تمام قیمت‌ها را به‌خوبی از فروشگاه بپرسید.

مدلهای مختلف فرش
مدلهای مختلف فرش

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

لینک مقاله منبع:

http://homeguides.sfgate.com/tips-buying-carpet-36596.html

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *