تاریخچه مختصری درباره قالیچه ایرانی

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه ایرانی

فرش و قالیچه ایرانی چندین قرن است که در ایران بافته می‌شود. درواقع، قدمت قدیمی‌ترین فرش یا قالیچه‌ای که اکنون وجود دارد، به قرن 5 پیش از میلاد می‌رسد. به‌هرحال، هنر بافت فرش ایرانی از سال‌ها پیش وجود داشته است.

بافت فرش ایرانی تا زمان حدود قرن 8 پس از میلاد هنوز به یک «صنعت» بزرگ تبدیل نشده بود که آن دوره به نام دوران اسلامی بافت فرش خوانده می‌شود. یکی از مناطق برجسته ایران در زمینه بافت فرش استان آذربایجان بود. استان آذربایجان در طول این دوران بزرگ‌ترین فراهم کننده فرش در جهان بود که معمولاً فرش‌هایی برای استفاده در دادگاه‌های خلفا بافته می‌شدند.

فرش دستباف
قالیچه نهاوند

بافت فرش و قالیچه ایرانی در دوران باستان

در طول سلسله‌های سلجوقیان و ایلخانیان، بافت فرش تا حد بسیار زیادی رشد کرد. بسیاری از مسجدهایی که در طول این دوران ساخته می‌شدند، با استفاده از فرش و قالیچه ایرانی فرش شدند. درواقع، بافت فرش در آن دوران آن‌قدر رونق پیدا کرد که حتی گله‌های گوسفند برای تولید بهترین پشم لازم برای بافت فرش پرورش داده می‌شدند. علاوه بر این، مردم ایران در زمینه هنر رنگ کردن فرش و قالیچه ایرانی با رنگ‌های مختلف مهارت بسیار زیادی داشتند تا بتوانند باشکوه‌ترین و زیباترین فرش‌های سلطنتی را ببافند.

قالیچه ملایر
قالیچه ذهنی بافت ملایر

با گذشت زمان هنوز روند بافت فرش و قالیچه ایرانی متوقف نشده است. با این‌که در زمان گذشته فرش و قالیچه ایرانی با دست و بر روی دار قالی و با مهارت بسیار بالایی بافته می‌شدند، امروزه این کار غالباً با دستگاه انجام می‌شود. اما اجازه ندهید این قضیه شما را از یافتن یک فرش دستباف ایرانی واقعی و با ارزش دلسرد کند. تقاضا برای خرید فرش دستباف ایرانی بسیار بالاست و بنابراین، بافندگان ماهر فراوانی در زمینه بافت فرش و قالیچه ایرانی در حال فعالیت هستند تا این هنر ارزشمند ایرانی را حفظ کنند. ایران همچنان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان فرش دستباف است که شما می‌توانید برای خود بخرید. اما این را هم بدانید که یک فرش دستباف ایرانی از فرش ماشینی در هر جای دیگر کمی گران‌تر خواهد بود. صرف‌نظر از قیمت فرش، زیبایی آن معمولاً انگیزه بسیار خوبی برای خرید آن است.

فرش دستباف پشمی
قالیچه نهاوند – قالیچه ایرانی

تاریخچه‌ای نه چندان شناخته شده!

تاریخچه کامل بافت فرش و قالیچه ایرانی ناشناخته است. اما چیزی که در این مورد مشخص است، آن است که  بافت فرش و قالیچه ایرانی یک مهارت هنری و زیبا است که سال‌های طولانی از آن قدردانی خواهد شد. شما چه فرش ماشینی یا فرش دستباف ایرانی بخرید، مطمئن باشید که سال‌ها می‌توانید از آن در منزل یا هر جای دیگر استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اما باید از این سرمایه گران‌بها به‌خوبی مراقبت کنید.

اگر قصد خرید فرش و قالیچه ایرانی دارید، می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کنید و از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیچه همدان زیبایی شناسی
قالیچه بندی همدان زیبایی شناسی

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش ایرانی و قالیچه ایرانی برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

انواع طرح فرش
انواع طرح فرش

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?A-Short-History-of-Persian-Rugs&id=1803676

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *