آشنایی با مزایای فرش دستباف پشمی – قسمت دوم

دسته بندی ها
دسته‌ها
نمونه ای از فرش دستباف

در مقاله‌های پیشین خود قسمت اول این مطلب را خوانید و با برخی از مزایای داشتن فرش دستباف پشمی آشنا شدید. حال توجهتان را به خواندن ادامه این مقاله جلب می‌کنیم.

ادامه مزایای فرش دستباف پشمی

 

بادوام

 

فرش دستباف پشمی عمر و دوام بیشتری دارد. پشم نسبت به سایر الیاف ظاهر اصلی خود را تا مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند. پشم به‌طور طبیعی در برابر خراش خوردگی مقاوم است برای آن که مقاوم شود به هیچ ماده شیمیایی نیاز ندارد. قدیمی‌ترین فرش دستباف پشمی که تاکنون در جهان وجود داشته است، در قرن پنجم قبل از میلاد در ایران بافته شده است و هنوز هم بسیار قابل‌توجه است.

 

فرش دستباف پشمی
قالیچه نهاوند

 

مقاوم در برابر آتش

 

پشم برای آن که به ماده‌ای ضد آتش‌سوزی تبدیل شود، به هیچ ماده یا تدبیر اضافی نیاز ندارد. الیافی که به‌طور کامل از فرش بافته شده باشد به‌سختی آتش می‌گیرد، به‌کندی می‌سوزد و نمی‌تواند آتش را در  خود نگه دارد. می‌توانید آن را به‌عنوان شکل درجه یک بیمه برای استفاده در منزل خود در نظر بگیرید.

 

مقاوم در برابر الکتریسیته ساکن

 

ازآنجایی‌که پشم رطوبت را از هوا می‌گیرد، تمایل زیادی برای جذب الکتریسیته ساکن دارد.

 

قالیچه برچلو همدان
قالیچه ذهنی بافت برچلو همدان

 

عایق در برابر سروصدا

 

پشم موجود در فرش دستباف پشمی سروصدای اطراف را به خود جذب می‌کند و یک محیط آکوستیک مطلوب را برایتان فراهم می‌کند.

 

همه‌کاره

 

نژادهای مختلف گوسفند، ویژگی‌های الیاف منحصربه‌فرد و متنوعی دارند. این ویژگی به بافنده اجازه می‌دهد برای کاربردهای مختلف پشم مناسب را انتخاب کند.

 

قالیچه ملایر
قالیچه ذهنی بافت ملایر

 

پشم طبیعی و خالص با محیط‌زیست سازگار است

 

علاوه بر مزایای سلامتی پشم که در بالا گفتیم، باید بدانید که پشم از کرک بلند شده حیواناتی مانند گوسفند به دست می‌آید که آن را به یک منبع طبیعی و تجدید پذیر تبدیل می‌کند.

 

مقاوم

 

هر ساله پشم گوسفندان بلند می‌شود و آن‌ها در میان علفزارها زندگی می‌کنند که این نیز باعث دوباره بلند شدن پشم می‌شود.

 

 

قالیچه لری
قالیچه لری

دوستدار و سازگار با حیوانات

 

در طول فرآیند پشم چینی هیچ یک از این حیوانات کشته نمی‌شود.

 

دارای ارزش مالی

 

همان طور که پیش‌تر در مورد بادوام بودن فرش بحث کردیم، فرش دستباف پشمی نیز می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ باشد. فرش دستباف پشمی ایرانی هرچه عمر بیشتری داشته باشد، ارزشمندتر می‌شود.

 

فرش دستباف
فرش دستباف

 

فرش دستباف پشمی

 

در ابتدا از فرش دستباف پشمی فقط به‌عنوان یک کف‌پوش ساده بسیار باکیفیت به کار می‌رفت. به‌هرحال، قابلیت انعطاف زیبایی‌شناختی آن‌ها باعث شد تا به چیزی بیشتر از یک انتخاب عملی تبدیل شوند. در بسیاری از نقاط دنیای امروز، فرش دستباف پشمی یکی از نشانه‌های شهرت، ثروت و اعتبار است. ازنظر تاریخی، فرش دستباف پشمی به‌عنوان یک واحد ارزی هم به کار می‌رود که ارزش آن هم در طول زمان در حال افزایش است. به‌طور خلاصه، اگر به دنبال یک فرش بادوام، راحت و بهداشتی هستید، ما فرش دستباف پشمی را به شما توصیه می‌کنیم.

 

مدلی از فرش دستباف ایرانی
فرش دستباف

 

قالیشویی طُرّه

در این دو مقاله خود تلاش کردیم اطلاعات مفیدی را در مورد مزایای داشتن فرش دستباف پشمی در منزل برایتان بیان کنیم و کمک کنیم در مورد آن اطلاعات مفیدی را هم به دست آورید. اگر برایتان سوالی پیش آمد یا به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید یا قصد دارید با خدمات ما آشنا شوید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما در صفحه اول وب سایت با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. کیفیت خدمات ما را می‌توانید امتحان کنید.

منتظر نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 

لینک مقاله منبع:

http://www.24-7pressrelease.com/press-release/realize-the-many-benefits-of-a-wool-woven-rug-from-oriental-rug-amp-carpet-clinic-339750.php

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *