چگونه لکه خون را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
نحوه پاک کردن لکه خون از روی فرش

چه اتفاقی افتاده؟ روی فرشتان لکه خون ایجاد شده است؟ چطور می‌خواهید آن را پاک کنید؟ متأسفانه پاک کردن لکه خون همیشه کار سختی بوده است. اگر لکه خون تازه باشد و برای همیشه در روی فرش باقی نماند، خیلی خوش‌شانس هستید. در این صورت، پاک کردن آن کار آسانی است. ممکن است بتوانید این کارها را در منزل انجام دهید. اما در برخی موارد لازم است انجام آن را به یک قالیشویی فرش حرفه ای بسپارید.

برای پاک کردن لکه خون از روی فرش چندین روش وجود دارند و انتخاب هر یک از این روش‌ها به نوع فرش بستگی دارد. به‌هرحال، برخی از محلول‌ها برای چندین نوع از الیاف فرش کارایی دارند.

در این مقاله، چند مورد از مؤثرترین روش‌ها برای پاک کردن لکه خون از روی فرش را برایتان توضیح داده‌ایم.

 

روش‌های پاک کردن لکه خون از روی فرش

 

ساده‌ترین روش

همواره گفته می‌شود که ابتدا باید مراحل اولیه طی شوند و هرگاه نوبت به پاک کردن لکه‌های خون از روی فرش می‌رسد، نکات زیادی برای گفتن وجود دارند. ابتدا با ساده‌ترین روش کار خود را شروع کنید و ببینید که کارایی دارد یا خیر. کارآمدی این روش به‌ تازگی لکه خون بستگی دارد.

  1. آب سرد را روی لکه خون بریزید. برای لکه‌های بزرگ‌تر، به‌آرامی لبه‌های لکه را بمالید و همین کار را به سمت داخل آن ادامه دهید.
  2. آن‌قدر به مالیدن لکه ادامه دهید تا به‌طور کامل از بین برود.

 

لکه خون روی فرش
لکه خون روی فرش

 

روش استفاده از مایع ظرف‌شویی

  1. چند قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را به دو فنجان آب سرد اضافه کنید.
  2. با استفاده از برس آن را (تند ولی به‌صورت سطحی) روی لکه خون بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. اگر لکه خون قدیمی‌تر بود، بگذارید مقدار بیشتری روی آن بماند.
  3. مایع ظرف‌شویی را روی لکه خون بمالید (تند ولی به‌صورت سطحی). این کار را ادامه دهید تا لکه خون به‌طور کامل در پارچه جذب شود.

 

لکه خون روی فرش
لکه خون روی فرش

 

روش استفاده از آمونیاک

اگر با انجام ساده‌ترین روش و استفاده از مایع ظرف‌شویی نتوانستید لکه خون را پاک کنید، روش استفاده از آمونیاک را امتحان کنید. این روش هم درست مشابه روش استفاده از مایع ظرف‌شویی است، اما با این تفاوت که در آن از محلول قوی‌تر یعنی آمونیاک استفاده می‌شود. محلول آمونیاک را آن‌قدر روی لکه خون بگذارید تا جذب شود.

 

روش استفاده از پر اکسید هیدروژن

  1. محلول پر اکسید هیدروژن را درست روی لکه بگذارید.
  2. سپس، یک یا دو برگ دستمال توالت را روی لکه بگذارید و جسم سنگینی را هم روی دستمال‌ها قرار دهید. لکه به دستمال نفوذ می‌کند و سپس لکه خون را پاک می‌کند.

اما توجه داشته باشید که این روش ممکن است فرشتان را کمی سفید کند! به همین دلیل، بهتر است ابتدا این روش را روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید و ببینید که به الیاف فرش آسیب می‌زند یا خیر. اگر مشاهده کردید که در نتیجه استفاده از این محلول فرش کمرنگ شد، می‌توانید آن را با ترکیبی از یک پیمانه سرکه و یک پیمانه آب دوباره پاک کنید. روش‌های مالیدن روی لکه و خشک‌کردن را اجرا کنید تا لکه از بین برود.

 

لکه خون روی فرش
لکه خون روی فرش

 

روش استفاده از خمیر نمکی

  1. آب و نمک را با هم مخلوط کنید تا خمیر نازکی تشکیل شود.
  2. خمیر ایجادشده را روی لکه بگذارید و با استفاده از حوله آن را بمالید.
  3. اجازه دهید این خمیر به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند تا لکه خون جذب آن بشود.
  4. لکه را با حوله بمالید و آن‌قدر ادامه دهید تا لکه پاک شود.
  5. حال با جاروبرقی روی قسمت لک شده بگیرید تا ذرات باقیمانده نمک را از روی فرش پاک کنید.

 

پاک کردن لکه خون از روی فرش
پاک کردن لکه خون از روی فرش

 

چند توصیه ساده

شاید تا الآن متوجه شده باشید که تمامی این روش‌ها چند مرحله مشترک دارند. برای مثال، در اکثر آن‌ها به آب نیاز دارید. اما توجه داشته باشید که برای آن‌ها فقط باید از آب سرد استفاده کنید. هرگز از آب گرم استفاده نکنید، زیرا باعث می‌شود لکه با سرعت بیشتری در فرش فرو رود. سپس به شما گفته‌ایم که روی لکه را با حوله یا دست مالش دهید یا تند ولی به‌صورت سطحی بمالید. هیچ‌گاه سطح فرش را به‌طرف پایین فشار ندهید، زیرا موجب نفوذ بیشتر لکه به داخل الیاف فرش خواهد شد. در پایان، توصیه می‌کنیم که پس از خشک شدن فرش روی آن جاروبرقی بکشید. با انجام این کار، فرش به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

درنتیجه، با اطمینان می‌توان گفت این‌ها راه‌حل‌هایی هستند که می‌توانید لکه‌های خون را پاک کنید. برخی از این‌ها برای برخی از انواع الیاف فرش بهتر کار می‌کنند، اما آن‌قدر مؤثر هستند که بتوانند لکه‌های خون را از روی فرش پاک کنند.

 

قالیشویی فرش
قالیشویی

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن لکه‌های جدید و قدیمی خون از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

 

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

 

لینک مقاله منبع:

http://bestcarpetcleanerreview.net/how-to-clean-blood-from-carpet

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *