چگونه از فرش مراقبت کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
تمیز کردن فرش در منزل

امروزه اکثر ساختمان‌های اداری و مسکونی نوعی از پوشش فرش را در خود دارند. با این‌که مراقبت از فرش در کل کار چندان مشکلی نیست، هنوز تلاش برای مطمئن شدن از کیفیت هوای داخل و جلوگیری از خاک گرفتن سریع فرش اهمیت زیادی دارد. کارهایی که برای مراقبت از فرش باید انجام دهید، چندان پیچیده نیستند. قالیشویی طُرّه در این مقاله چند روش ساده برای مراقبت از فرش را برایتان توضیح داده است.

لکه برداری فرش ماشینی
لکه برداری فرش

چند روش ساده برای مراقبت از فرش

  1. فرش را به‌طور روزانه با جاروبرقی تمیز کنید

هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه تمیز کردن روزانه فرش با جاروبرقی مهم باشد، به‌ویژه اگر فرش در جای پر رفت و آمدی پهن شده باشد.

هیچ‌گاه گردوغبار و کثیفی‌هایی را که در لابه‌لای الیاف فرشتان جمع شده‌اند، دست‌کم نگیرید؛ هر چند فرشتان ظاهری تمیز داشته باشد و تازه به نظر آید، زیرا در لابه‌لای آن‌ها هم ذرات کثیفی میکروسکوپی وجود دارد که می‌توانند هوای داخل را آلوده کنند و هم در لابه‌لای پرزهای فرش مایت‌های گردوغبار و سایر میکروارگانیسم‌ها هستند که با چشم غیرمسلح نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

استفاده از جاروبرقی
استفاده از جاروبرقی
  1. زمانی که می‌خواهید روی فرش راه بروید، کفش خود را از پایتان درآورید.

ممکن است این توصیه کمی برایتان مضحک باشد، به‌ویژه برای ساختمان‌های تجاری که به‌طور کامل فرش شده‌اند. اما این یکی از راه‌هایی است که با انجامش می‌توانید جلوی انتقال آلودگی‌های بیرون از ساختمان به داخل فرش را تا حد بسیار زیادی بگیرید.

به‌عنوان روشی دیگر، اگر درآوردن کفش‌ها غیرممکن است، می‌توانید دم در ورودی اصلی یک پادری قرار دهید تا میزان انتقال آلودگی‌ها به روی فرش کاهش یابد.

پاک کردن لکه آدامس از روی فرش
  1. لکه‌ها را فوراً پاک کنید.

هرگاه چیزی روی فرشتان می‌ریزد، بلافاصله برای پاک کردن آن دست‌به‌کار شوید، زیرا این مورد برای مراقبت از فرش اهمیت زیادی دارد. هر چه لکه زمان بیشتری روی فرش بماند، پاک کردنش سخت‌تر می‌شود.

توصیه می‌کنیم در حین پاک کردن لکه آن را روی فرش نمالید، زیرا با انجام این کار فضای بیشتری از فرش لک خواهد شد و درنتیجه پاک کردن آن نیز سخت‌تر می‌شود. برای پاک کردن لکه‌های مختلف، به مواد و روش‌های متفاوتی نیاز دارید. هرگاه برای استفاده از ماده پاک کننده‌ای شک داشتید یا روش پاک کردن لکه را به‌خوبی نمی‌دانستید، با یک قالیشویی فرش حرفه‌ای تماس بگیرید تا در صورت استفاده از مواد و روش‌های نادرست به فرش آسیب نزنید.

لکه برداری از فرش ماشینی
لکه برداری از فرش ماشینی
  1. مراقب ادرار باشید

به‌ویژه در ساختمان‌های مسکونی، تا جایی که می‌شود مراقب حیوانات خانگی یا فرزندان کوچکتان که روش رفتن به توالت را به‌خوبی نمی‌دانند، باشید که مبادا روی فرش ادرار کنند. ادرار به دلیل اسیدی بودن لکه‌ها و بوهای نامطبوعی روی فرش ایجاد می‌کند که به‌سختی می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. اگر کودک یا حیوان خانگی‌تان روی فرش ادرار کرد، تا جایی که می‌شود از آن بردارید و سپس با پارچه یا دستمال توالت آرام‌آرام روی آن ضربه بزنید تا آن را جذب کند و جلوی نفوذ آن به اعماق الیاف فرش گرفته شود و به لکه دائمی تبدیل نشود که در این صورت پاک کردنش غیرممکن می‌شود.

ادرار حیوان خانگی
ادرار حیوان خانگی
  1. قالیشویی فرش حرفه‌ای

با این‌که تمیز کردن مرتب فرش با جاروبرقی یکی از شیوه‌های خوب برای مراقبت از فرش و حفظ کیفیت هوای داخل ساختمان در شرایط مطلوب است، بسته به میزان رفت و آمد روی فرش، حداقل سالی یک بار باید آن را برای شستشوی حرفه‌ای به یک قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید.

همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید، به دلیل نبود تجهیزات مناسب در منزل نمی‌توانید فرش را به‌خوبی تمیز کنید و حتی ممکن است به آن آسیب هم بزنید. در یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای تجهیزات لازم و مناسب و حتی مواد شوینده مناسب وجود دارند و با روش‌های تمیز کردن فرش هم به‌خوبی آشنا هستند. مراقبت از فرش در منزل کار خوبی است، اما اگر روی فرش لکه‌ای ایجاد شد که نتوانستید آن را پاک کنید، بهتر است به آن دست نزنید و با یک قالیشویی فرش معتبر و حرفه‌ای تماس بگیرید تا آن را برایتان پاک کنند. در این مورد نیز باید بلافاصله اقدام کنید، زیرا اگر لکه مدت زیادی روی فرش بماند، پاک کردن آن حتی برای شرکت قالیشویی هم سخت خواهد شد!

قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش  را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?How-to-Maintain-Your-Carpet&id=7011258

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *