توصیه‌های قالیشویی کارشناسان در مورد قالیشویی حرفه‌ای

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیشویی طُرّه

توصیه قالیشویی : مراقبت صحیح از فرش‌ها می‌تواند یکی از قسمت‌های پیچیده قالیشویی حرفه‌ای و مدیریت تجهیزات آن باشد. برای شستشوی فرش‌ها روش‌های بسیار زیادی وجود دارد و تصمیم‌گیری در مورد انتخاب روش مناسب و صحیح کاری پیچیده و مشکل است. در این مقاله، چند کارشناس برجسته توصیه‌های مهمی را در خصوص قالیشویی حرفه‌ای ارائه کرده‌اند که برایتان بازگو می‌کنیم.

توصیه قالیشویی
توصیه‌ قالیشویی

توصیه قالیشویی حرفه‌ای شماره 1

اریک هیکمان، مشاور قالیشویی و مدیر تولید در شرکت Powr-Filte می‌گوید: جاروبرقی‌های امروزی می‌توانند زمان شستشوی فرش را در فضاهای تجاری مختلف تا حد زیادی کاهش دهند.

در برخی محیط‌ها، به دلیل وجود اثاثیه و سایر وسایل دست و پاگیر از جاروبرقی‌های ایستاده متعارف نمی‌توان استفاده کرد. برای مثال، در اداره‌ای که چندین دفتر کار در خود دارد، روند استفاده از جاروبرقی کند خواهد شد، مگر این‌که دستگاه شستشوی آن به جاروبرقی کوله‌پشتی مجهز باشد.

هیکمان می‌گوید: جاروبرقی کوله‌پشتی هم سبک‌تر است و هم استفاده از آن آسان‌تر.

این مدل جاروبرقی‌ها در محیط‌های اداری دارای فضای فشرده به‌خوبی کار می‌کنند و داشتن دسترسی سریع‌تر به ابزارها و لوازم جانبی می‌تواند زمان کلی استفاده از جاروبرقی را تا حد زیادی کاهش دهد.

توصیه قالیشویی حرفه‌ای شماره 2

دویل بلاس، مدیر بازاریابی محصولات آمریکایی و هیدرامستر می‌گوید: فرش‌ها را تا جایی که امکان دارد باید با جاروبرقی تمیز کنید، یعنی حداقل روزی یک بار!

اگر جاروبرقی کشیدن به‌طور روزانه به نظرتان زیاد است، مدیران و BSCها باید بدانند که اکثر تولیدکنندگان فرش و کف‌پوش و حتی آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا توصیه می‌کنند که فرش‌ها باید بیش از یک یا دو بار در هفته با جاروبرقی تمیز شوند.

کثیفی‌ها و ناخالصی‌های ایجادشده به دلیل رفت‌وآمد و نیز ناشی از هوا مانند گردوغبار و سایر آلاینده‌ها همراه با موهای ریخته شده، کرک و پرز، ذرات پوست ریخته شده و مایت‌های گردوغبار عاقبت روی الیاف فرش فرود می‌آیند. مؤثرترین راه برای از بین بردن این آلودگی‌ها و خاک‌های خشک، آن است که تا حد امکان بر روی فرش جاروبرقی بکشید.

توصیه قالیشویی حرفه‌ای شماره 3

گری بوروفسکی عضو مجموعه سیستم‌های برس بونیت می‌گوید: برای کارکنان خود ابزارهای لکه یابی دستی فراهم کنند تا بتوانند به‌طور مرتب لکه‌ها را از بین ببرند. این ابزارها باید در زمانی که وظایف تمیزکاری عمومی را انجام می‌دهند، در دسترس آن‌ها باشند.

با وجود داشتن این نوع ابزارها، دیگر نیازی نیست که فقط برای شستن و پاک کردن چند لکه روی فرش‌ها تجهیزات قالیشویی بزرگ را به آنجا ببرید. با انجام پاک‌سازی و لکه‌گیری روزانه، این لکه‌های کوچک روی‌هم انباشته نمی‌شوند و از به وجود آمدن یک فرش کثیف جلوگیری می‌شود.

بروفسکی یادآوری می‌کند که: نگهداری و تمیزکاری روزانه فرش یکی از راه‌های کلیدی برای حفظ زیبایی ظاهر فرش و افزایش عمر آن است. اگر ما این عادت‌های خوب را یاد نگرفته و تکرار نکنیم، هزینه‌هایمان بالاتر خواهند رفت و فرش‌ها عمر کوتاه‌تری خواهند داشت.

توصیه قالیشویی حرفه‌ای شماره 4

استفان لوئیس، مدیر فنی میلی کر می‌گوید: زمانی که می‌خواهید روند کاری خود را به قالیشویی بادوام تغییر دهید، به دنبال استفاده از محصولات مجاز باشید. این‌که یک محصول یا خدمت گواهی سبز دارد، به این معنا نیست که در حین فرآیند قالیشویی به مواد و الیاف فرش آسیبی نمی‌رساند.

به نظر لوئیس، دو سازمان وجود دارند که محصولات و فرآیندهای بی‌ضرر برای الیاف را برای مراقبت بادوام از فرش‌ها تأیید می‌کنند.

ابتدا، گواهی سبز محصولات WoolSafe است که تضمین می‌کند فرش‌های پشمی آسیب نمی‌بینند و در ضمن، پایداری آن را هم ضمانت می‌کند.

دوم، برنامه مهر تأیید مؤسسه فرش و قالی (CRI) است که ایمنی مواد شیمیایی برچسب دار برای فرش‌های نایلونی را نشان می‌دهد.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

یک پاسخ
  1. سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال
    میشوم از وبسایت ما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *