۱۲ دلیل برای خرید فرش دستباف

دسته بندی ها
دسته‌ها
یکی از مدلهای فرش دستباف ایرانی

فرش دستباف در مقایسه با همه کفپوشهای دیگر از در منازل ایرانیان جایگاه ویژه ای دارند. ویژگی های فرش دستباف که ثمرۀ هنر ارزنده ایرانی است، برای همه ملل و اقوام دنیا شناخته شده است. فرش دستباف علاوه بر زینت منزل یا دفتر کار، به عنوان یک کالای سرمایه ای نیز خرید و فروش می شود؛ یعنی یک مورد از دلایل خرید فرش دستباف این است که با انجام این کار مهم علاوه بر تأمین سلامت روحی و جسمی افراد ساکن، منافع مادی آنان را هم حفظ کرده و به رونق هنری که در ابعاد مختلفی برای جامعه مفید است کمک می نماید. قالیشویی طره در این مقاله برخی از دلایل خرید فرش دستباف را توضیح داده است.

دلایل خرید فرش دستباف

برخی از مزایای محوری فرش دستباف به سایر کفپوش ها را که شما را متقاعد می کند فرش دستباف بخرید در این قسمت توضیح داده ایم.

همچنین بخوانید: فرش دستباف برای دوستداران هنر

الیاف طبیعی

یکی از دلایل خرید فرش دستباف این است که در بافت آن از الیاف طبیعی استفاده شده است. بهتر است بدانید که چون مواد تشکیل دهندۀ فرش دستباف به طور کامل از طبیعت گرفته شده است و در آن ابداً از الیاف مصنوعی استفاده نمی شود به سلامت جسمانی شما کمک خواهد کرد و ضرری برایتان نخواهد داشت.. پرزهای پشمی قالی با خاصیت الاستیک و فنری خود حتی نقش یک تشک نسبتاً استاندارد را ایفا می کند.

طرحها و نقش و رنگهای متنوع

یکی دیگر از دلایل خرید فرش دستباف تنوع در رنگ و طرح آن است. به طوری که طرح ها و رنگ های متنوع فرش دستباف، به شما آرامش روحی و روانی می دهد و موجبات لذت بردن در زندگی را برای شما فراهم می کند. از میان هزاران طرح و نقشه رایج در قالی و فرش دستباف ایرانی و رنگبندی های بسیار متنوع، می توانید آنچه را که باب میلتان است و از دیدنش لذت می برید انتخاب کنید.

هر چه روی آن راه بروید زیبایی‌اش بیشتر می شود

بهتر است بدانید که فرش دستباف تنها کفپوشی است که بر اثر پا خوردن، نور و شست و شو، زیبایی هایش مضاعف شده و هیچ گاه چشم نوازی خود را از دست نمی دهد. به خصوص اگر فرش دستباف با مواد رنگزای طبیعی رنگ شده باشد.

استفاده از پشم و ابریشم و پنبه

از آنجایی که پشم و ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه در قالی دستباف استفاده شده است، هیچگاه الکتریسیته ساکن تولید نخواهد کرد که این نیز می تواند از دلایل خرید فرش دستباف باشد. این مزیت نسبت به بسیاری از کفپوش های دیگر ملموس و قابل توجه است.

دلایل خرید فرش دستباف
فرش دستباف ایرانی

کمک به حفظ میراث فرهنگی کشور

با خرید فرش های دستباف نفیس به حفظ میراث فرهنگی کشورمان و نیز ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، آرزوها، آرمان ها و علایق بافندگان و طراحان فرش کمک بسیار زیادی می کنید.

زینت مناسب برای خانه ها

با تزئین خانه های خود با فرش دستباف موجبات زندگی بهتر را برای نزدیک به شش میلیون نفر که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از هنر صنعت فرش دستباف ارتزاق می نمایند فراهم خواهید کرد.

عمر بیشتر فرش دستباف

شاید یکی از مهمترین دلایل خرید فرش دستباف عمر بالای آن باشد. فرش دستباف در مقایسه با سایر کف پوش ها عمر چند برابر و قابلیت بسیار بالایی برای پاکیزگی دارد.

فرش دستباف سرمایه گذاری است

برخلاف تصور بسیاری از مردم، خرید قالی دستباف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری خوبی برای آینده به شمار می آید. با خرید فرش های نفیس دستباف، وجوه نقد خود را تبدیل به سرمایه گذاری مطمئن خواهید کرد.

افزایش قیمت با گذشت زمان

۹- از مهمترین دلایل خرید فرش دستباف ایرانی آن است که قیمت این فرش روند افزایشی دارد؛ بنابراین، به شما توصیه می کنیم که از فرصت استفاده نموده و همین امروز قالی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و به صورت کارشناسی شده، تهیه کنید.

همچنین بخوانید: مزایای خرید فرش دستباف بر فرش ماشینی

رونق در بخش کشاورزی و غیره

با خرید فرش دستباف ایرانی باعث رونق بخش کشاورزی و دامپروری و حتی صنعت نساجی خواهید شد، چون برای تهیه الیاف و مواد لازم برای بافت این فرش به این بخشها نیاز است.

کالای نمادین ایران

هر یک از کشورهای دنیا یک کالای نمادین دارد که دنیا آن ملت را با ذکر آن کالا می شناسند. فرش دستباف کشور ایران در بین اقوام است و جهانیان ایران را با قالی آن و قالی را نیز با ایران می شناسند.

انتخاب نفیس

هنگام خرید فرش دستباف باید تمام تلاشتان این باشد که از هر سبک و طرحی می خواهید انتخاب کنید که مرغوبترین و نفیس ترین باشد. با انتخاب کالای نفیس سرمایه گذاری خود را برای آینده تضمین خواهید کرد.

برای خرید فرش دستباف ایرانی می توانید از طریق بخش تماس با ما در وب سایت قالیشویی طُرّه با کارشناسان ما تماس گرفته و مشورت کنید.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *