چگونه یک فرش مناسب را انتخاب کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
مدلهای مختلف فرش

با مطالعه و اجرای این توصیه‌های کارشناسان ما، به‌آسانی می‌توانید یک فرش مناسب را برای منزل خود انتخاب کنید و از انتخاب خود لذت ببرید. با این که در بازار گزینه‌های متعددی برای انتخاب فرش وجود دارند، اساساً فقط دو نوع فرش داریم: فرش پرز حلقه‌ای (loop pile) و فرش پرز بریده شده (cut pile).

 

فرش پرز حلقه‌ای و فرش پرز بریده

 

در فرش پرز حلقه‌ای، تمامی سرهای پرزها به پشت فرش وصل شده‌اند، به‌طوری‌که یک حلقه پیوسته را تشکیل می‌دهند. درواقع، اگر سوزن ته گرد یا میخی را به آن فرو کنید، حلقه‌ها را احساس خواهید کرد.

در فرش پرز بریده، پرزهای فرش بریده شده‌اند؛ به‌طوری‌که سرهای هر پرز از پشتی فرش بیرون زده‌اند. اگر این بار همان سنجاق را به فرش فرو کنید، مستقیم خواهد ایستاد.

زمانی که نوبت به انتخاب فرش می‌رسد، نوع الیاف آن یکی از بخش‌های مهمی است که باید بدان توجه شود. در صنعت بافت فرش از سه نوع الیاف اصلی استفاده شده است:

  • پلی پروپلین، مانند فرش‌های پرز حلقه‌ای
  • پلی‌استر، که از ظروف نوشیدنی بازیافتی ساخته می‌شود.
  • نایلون که تاکنون رایج‌ترین و بادوام‌ترین الیاف بوده است.

 

نمونه ای از فرش دستباف ایرانی
فرش دستباف ایرانی

 

علاوه بر این، یکی از انواع الیاف طبیعی که امروزه استفاده می‌شود، پشم است. پشم جزء الیاف سنتی فرش است، اما به دلیل بالا بودن قیمت آن، کمتر استفاده می‌شود.

فرش پرز بریده را می‌توانید در تمام خانه خود استفاده کنید. این فرش در زیر پایتان بسیار راحت است و کف اتاقتان را بسیار جذاب می‌کند. فرش پرز حلقه‌ای را در قسمت‌هایی از منزل استفاده می‌کنند که رفت‌وآمد در آن‌ها زیاد است. این فرش در قسمت‌هایی که کودکان در آن بازی می‌کنند یا فعالیت و رفت‌وآمد زیادی دارد، دوام بیشتری خواهد داشت.

 

یکی از مدلهای فرش دستباف ایرانی
فرش دستباف ایرانی

 

فرش و تمیز کردن آن

 

وقتی نوبت به انتخاب فرشی می‌رسد که تمیز کردنش آسان باشد، اولفین محصولی است که به‌طور طبیعی در برابر لکه مقاوم است. این محصول اکثر لکه‌های مواد غذایی در خانه را به خود جذب می‌کند و شما می‌توانید آن را تمیز کنید. پلی‌استر به‌طور طبیعی در برابر لکه مقاوم است. این الیاف در مواردی که لکه‌برداری فرش مسئله مهمی است، محصولی حیاتی هستند. برای آن که نایلون در برابر لکه مقاوم شود، کارهایی روی آن انجام می‌شوند. برای مراقبت و تمیز کردن لکه‌های پشم کار بیشتری باید انجام شود.

 

فرش دستباف
قالیچه نهاوند

 

قیمت‌گذاری فرش

 

قیمت‌گذاری بر روی فرش به دلیل داشتن ساختار و وزن متفاوت از هر فرش تا فرش دیگر متفاوت است. در بسیاری از موارد، ارزش اولفین در میان این مجموعه از همه کمتر است. پلی پروپلین ارزان‌ترین محصول است، پلی‌استر در رتبه دوم است و نایلون بالاترین کیفیت را در میان الیاف مصنوعی دارد. پشم از سایر الیاف بسیار گران‌قیمت‌تر است.

 

قالیچه برچلو همدان
قالیچه ذهنی بافت برچلو همدان

 

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

 

لینک مقاله منبع:

http://www.diynetwork.com/how-to/rooms-and-spaces/floors/how-to-select-the-right-carpet

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *