چند نکته در مورد خرید فرش ماشینی

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالي تبريز ٣٥ رج

داشتن پوشش مناسب برای کف خانه‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید توجه زیادی به آن بشود. با انتخاب و خرید فرش ماشینی مناسب برای منزل خود، آرامش و راحتی از پا به کل بدن انتقال می‌دهید. اگر جزو افرادی هستید که معمولاً خانه را محلی برای استراحت و آرامش خود می‌دانید، بهتراست برای انتخاب و خرید نوع فرش در خانه زمان و دقت بیشتری بگذارید تا فضایی کاملاً ایدئال و آرامش‌بخش برای خود در فضای خانه فراهم کنید. فکر کردن راجع به سبک زندگی‌تان و همین‌طور در مورد عادت‌های روزمره‌تان می‌تواند در انتخاب یک فرش مناسب طول عمری بالا به شما کمک کند.

قالي كرمان بسيار خوش نقشه و يونيك
قالي كرمان بسيار خوش نقشه و يونيك

نکاتی در مورد انتخاب و خرید فرش مناسب

اولین نکته: در نظر گرفتن شرایط اتاق‌ها

یکی از نکات مهم برای انتخاب و خرید فرش ماشینی مناسب این است که با نحوه استفاده از اتاق آشنایی داشته باشید. برای مثال، باید توجه داشته باشید فرشی که قرار است در یک اتاق پذیرایی پر رفت‌وآمد و یا در یک اتاق ناهارخوری شلوغ پهن شود، حتماً باید قابلیت پاخور بودن را داشته باشد و برای استفاده‌های طولانی‌مدت و مقاومت در برابر گردوغبار مناسب باشد. بدیهی است که برای فضایی مانند اتاق‌خواب که مکانی برای استراحت است و مانند اتاق پذیرایی پر رفت‌وآمد هم نیست می‌توانید فرشی با جنسی لطیف و از طیف رنگ‌های روشن استفاده کنید. با استفاده از این نوع فرش، فضای اتاق همچنان ملایم‌تر و لطیف‌تر نمایان می‌شود.

قاليچه كردي قوچان ريز بافت / خرید فرش
قاليچه كردي قوچان ريز بافت

دومین نکته: انتخاب و خرید فرش با توجه به سبک زندگی

دومین نکته برای انتخاب و خرید فرش ماشینی، انجام این کار بر اساس سبک زندگی‌تان است. اگر در منزل کودک دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید و یا اینکه اعضای خانواده‌تان ورزشکار هستند، بهتر است از فرش‌هایی با طرح‌ها و نقش‌هایی شلوغ و تیره استفاده کنید، زیرا این کثیفی را نمایان نمی‌کنند. باید توجه داشته باشید که این سبک زندگی شما با افرادی که تنها زندگی می‌کنند، تفاوت بسیار زیادی دارد، اما اگر جزو افرادی هستید که خانواده کم‌جمعیت دارید و عادت چندانی به رفت‌وآمد و شلوغی ندارید بهتر است فرشی را انتخاب کرده و بخرید که نقوش کم و رنگ روشن است دارد.

قالي كاشمر زيرخاكي / خرید فرش
قالي كاشمر زيرخاكي

سومین نکته: رنگ فرش

برای انتخاب و خرید فرش باید توجه داشته باشید که فرش‌های تک‌رنگ تیره مانند آبی نفتی، مشکی یا قهوه‌ای مایل به شکلاتی لکه‌های روشن و یا دوده‌ها را به‌سادگی نمایان می‌کنند و فرش‌هایی که رنگ‌های بسیار روشن مانند سفید و یا کرم دارند گردوغبار و جای پا را بیش از سایر فرش‌ها نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید فرشی را در محوطه بیرونی خانه پهن کنید، بهتر است محیط خارج خانه و میزان آلودگی موجود در آن را در نظر بگیرید تا فرش جلوی در کثیف نمایان نشود. بهتر است محیط داخلی خانه را هم بررسی کنید تا متوجه شوید که بیشتر چه نوع کثیفی و آلودگی در آن وجود دارد و سپس رنگ فرش را انتخاب کنید.

فاليچه جوزان ملاير
فاليچه جوزان ملاير

چهارمین نکته: خرید فرش برای فضای کوچک

اگر در منزل خود فضای کوچکی دارید و می‌خواهید بزرگ‌تر به نظر آید، می‌توانید فرش‌های ماشینی  با رنگ‌های روشن استفاده کنید. به‌طورمعمول، این نوع فرش‌ها فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر فضای خانه‌تان بسیار بزرگ و کم اثاثیه به چشم می‌آید، می‌توانید از فرش‌هایی استفاده کنید که رنگ‌های تیره دارند، چون این نوع فرش‌ها فضایی دنج، گرم و صمیمی در اتاق ایجاد می‌کنند.

پنجمین نکته: خرید فرش با چند نوع رنگ

فرش‌های ماشینی که چند رنگ مختلف دارند و یا طرح‌هایی تودرتو دارند، ذرات کوچک، غبار و خاک را کمتر از سایر فرش‌ها نشان می‌دهند. اگر خانه‌تان  زیاد در معرض گردوغبار و دوده قرار دارد، می‌توانید برایش یکی از همین  فرش‌ها را انتخاب کنید.

ششمین نکته: در مورد خرید فرش آکریلیک و پلی‌استر

اغلب فرش‌های آکریلیک پرز دهی در چند هفته ابتدایی خرید فرش پرز دهی زیادی دارند. اما اگر این پرز دهی بعد از گذشت این زمان ادامه پیدا کند، نشانه نامرغوب بودن فرش است. در هنگام خرید فرش پلی‌استری دقت کنید که فرش را پس از مشاهده در رگال فرش‌فروشی، حتماً قبل از خرید یک بار هم روی زمین پهن کنید و نقش و رنگ آن را چک کنید، چون فرش‌های پلی‌استر به دلیل درخشندگی نخ آن، از زوایای دید مختلف سایه‌های رنگی متفاوتی دارد؛ بنابراین، بهتر است آن را در زیر نور مناسب و مشابه منزل نیز تماشا کنید.

یکی از مدلهای زیبای فرش
یکی از مدلهای زیبای فرش

هفتمین نکته: فرش را در حالت لول نگه دارید

به یاد داشته باشید که اگر قرار است برای مدتی از فرش استفاده نکنید، آن را در حالت لول شده نگهداری کنید نه در حالتی که پهن باشد، زیرا در این صورت فرش نو و دست‌نخورده باقی می‌ماند.نمایش فروشگاه

خرید فرش
نمونه ای از یک فرش

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

قالیچه ایرانی
قالیچه نهاوند
قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *