نحوه پاک کردن لکه ادرار از روی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
پاک - کردن - لک - ادرار - از - روی فرش - قالیشویی - طره

در میان شلوغی و هیاهوی زندگی روزمره، تمیز نگه داشتن منزل کار چندان آسانی نیست. تمیز نگه داشتن یک چیز است، اما پاک کردن لکه چطور؟ حال این کار، یعنی تمیز نگه داشتن منزل به تلاش بیشتری احتیاج دارد که به نوع لکه و سطح لک شده بستگی دارد. شرکت قالیشویی طره در این مقاله نحوه پاک کردن لکه ادرار از روی فرش را برایتان توضیح داده است که پیشنهاد می‌شود تا انتها بخوانید.

همچنین بخوانید: تأثیر ادرار بر روی فرش

 

بنر - تماس با ما

 

نحوه پاک کردن لکه ادرار از روی فرش

ممکن است شما مربی حیوانات خانگی باشید یا آن‌ها را به پیاده روی می‌برید، در این صورت احتمالاً یک حیوان خانگی مثلاً گربه یا سگ در منزل دارید. اگر آن‌ها روی فرش کثیف کاری کنند، بدون شک پاک کردن لکه ادرار از روی فرش کار چندان مطلوب و لذت بخشی نخواهد بود، درست است؟ با این وجود، اگر ادرار حیوانات به طور تصادفی روی فرش بریزد، برای تمیز کردن آن به تلاش و زحمت زیادی نیاز خواهید داشت. با خواندن این مقاله قالیشویی طره در مورد نحوه پاک کردن لکه فرش ادرار از روی فرش به شما کمک خواهیم کرد که فرش‌ها و در کنار آن تشک و سایر لوازم خانه را تمیز و مرتب نگه دارید. اما همیشه یادتان باشد که ابتدا روی قسمتی از فرش که چندان جلوی چشم نیست امتحان کنید.

ادرار از چه تشکیل می‌شود؟

همه ما به خوبی می‌دانیم که لکه ادرار به هیچ وجه جذاب نیست. هم خود لکه و هم بویی که ایجاد می‌کند آزارنده و به قول خودمانی روی اعصاب است. اما چرا پاک کردن لکه بری فرش ادرار از روی فرش و بوی آن تا این حد مشکل است؟

طبق تعاریف، ادرار پسماندی است که انسان‌ها و حیوانات دفع می‌کنند. ادرار از قسمت‌های زیادی مانند مواد شیمیایی، سلول‌های خونی و سایر مواد پسماند تشکیل شده است. به طور معمول، 95 درصد ادرار را آب تشکیل می‌دهد که 5 درصد باقیمانده آن بسته به غذای مصرفی انسان یا حیوانات متفاوت است. پروتئین، اسید اوریک، نمک، مواد معدنی و آمونیاک با درجاات مختلف در ادرار یافت می‌شوند.

این مقاله را هم بخوانید: تأثیر باقی ماندن ادرار حیوانات خانگی روی فرش

انواع لکه‌های ادرار

رایج‌ترین لکه‌های ادرار در سطوح زیر رخ می‌دهد:

لکه ادرار روی فرش

لکه ادرار روی وسایل منزل

لکه ادرار روی تشک

لکه ادرار روی لباس‌ها

برای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش و سایر سطوح باید کارهای مختلفی انجام دهید. در پایین، شرکت قالیشویی طره یک راهنمایی مرحله به مرحله برای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش یا سایر سطح برایتان ارائه کرده است تا خانه‌ای تر و تازه و مرتب داشته باشید، بدون آن که مجبور باشید زحمت زیادی بکشید.

انواع لوازم خانه

پیش از تلاش برای پاک کردن لکه ادرار از روی لوازم خانه باید بدانید که با چه موادی کار می‌کنید. در این قسمت هشت نوع الیاف مختلف را نام برده‌ایم که ویژگی‌های متفاوت و مختلفی دارند:

پشم

پنبه

نایلون

چرم

پلی استر

ابریشم مصنوعی

آکریلیک

اولفین

این مطلب را هم از دست ندهید: نحوه از بین بردن بوی ادرار از روی فرش

در دهۀ 1800، لوازم خانه با این زمان تفاوت زیادی داشت. آن زمان، لوازم خانه را بیشتر از موی اسب، گراز و گاو می‌ساختند که برای پر کردن آن از کاه استفاده می‌کردند. اکنون این صنعت به استفاده از مواد مصنوعی روی آورده است که برخی از آن‌ها را در بالا نام برده‌ایم. برای مثال، کوسن از یک فوم با تراکم بالا ساخته شده است که کمک می‌کند شکل خود را حفظ کند.( برای مطالعه بیشتر درباره رفوگری)

نحوه پاک کردن لکه ادرار از روی فرش و لوازم خانه

اگر حیوان خانگی‌تان غافلگیرتان کرد و روی فرش، صندلی یا هر کدام از لوازم خانه ادرار کرد، نترسید. برای پاک کردن آن لکه برداری فرش روش‌هایی وجود دارد که به شما آموزش خواهیم داد. اما بهتر است بجنبید. چون هر چه سریع‌تر اقدام کنید، بهتر است و لکه زودتر پاک خواهد شد.

مراحل پاک کردن ادرار از روی فرش و لوازم خانه

  1. سطح لکه شده را با پارچه بمالید. اما مراقب باشید که در حین مالش لکه را در سایر قسمت‌های فرش یا سطوح دیگر پخش نکنید.
  2. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو لیوان آب در یک کاسۀ کوچک مخلوط کنید. حال یه قاشق غذاخوری سرکه را به آن اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.
  3. پارچه سفیدی را در آن کاسه فرو برده و بخیسانید. سپس پارچه را به آرامی روی قسمت لکه و از داخل به خارج آن بمالید.
  4. با استفاده از یک پارچه خشک بدون لک به آرامی آب قسمت لک شده را جذب کنید تا خشک شود.
  5. مراحل 3 و 4 را تکرار کنید تا لکه دیگر پیدا نباشد.
  6. اگر لکه هنوز هم روی سطح باقی مانده بود، این مراحل را تکرار کنید و چند قطره آب اکسیژنه 3% را با استفاده از قطره چکان روی قسمت لک شده بریزید. علاوه بر این، می‌توانید چند قطره آمونیاک نیز به قسمت لک شده اضافه کنید.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *