شستشوی مبل

دسته بندی ها
دسته‌ها
شستشوی مبل - قالیشویی - طره

نحوه شستشوی مبل

مبل یکی از پر کاربرد ترین و مورد نیاز ترین وسایل خانه است. از آنجایی که همه اعضای خانواده و مهمانان بر روی آن می نشینند، ظاهر آن خیلی سریع خراب می شود و لکه هایی روی سطح صندلی و گاهی اوقات در پشت آن ظاهر می شود. از این رو، شستشوی مبل برای از بین بردن لکه ها، بسیار اهمیت دارد. برای از بین بردن چربی و لکه های باقی مانده بر روی پارچه مبل، می توان از ابزار ها و تکنیک های مختلفی استفاده کرد. در ادامه می خواهیم به هر یک از روش های شستشوی مبل بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید، با استفاده از مواد شیمیایی مختلف مبل را از چربی های نقش بسته بر آن، تمیز کنید.

قیمت شستشوی مبل

قالیشویی های مدرن و پیشرفته، علاوه بر ارائه خدمات قالیشویی در محل، مجهز به تجهیزاتی هستند که نیاز شما را برای شستشوی مبل ها نیز برآورده می سازند. با توجه به اینکه مبل ها دارای تنوع و طراحی مختلف هستند و از متریال متفاوت ساخته می شوند، نمی توان تعرفه شستشوی مبل یکسانی را برای شستشوی همه آنها در نظر گرفت. ابتدا مبل ها را بر اساس جنس پارچه، ابعاد و تعداد مبل و همچنین میزان کثیفی آن، ارزیابی می کنند و سپس قیمتی را برای شستشوی مبل، تعیین می کنند. در صورتی که مبل های شما بسیار کثیف باشند و لکه هایی بر روی آن نقش بسته باشد که در مقایل تمیزی بسیار مقاوم است، قیمت پیشنهادی از سمت قالیشویی ها معمولا، قابل توجه خواهد بود.

این در حالی است که اگر مبل شما از پارچه های حساس تولید شده باشد، در روند شستشوی آن نباید از دستگاه های پر قدرت، استفاده کرد. در نتیجه، روند تمیز کردن و شستن مبل ها، طولانی تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که نوع ماده شوینده نیز به عنوان یکی از پارامتر های کلیدی در تعین قیمت شستشوی مبل در نظر گرفته می شود. اگر از مواد شوینده معمولی برای شستن مبل شما استفاده شود، تعرفه پیشنهادی، بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که از مواد شوینده مخصوص مانند مواد نانو در جهت شستشوی مبل بهره گرفته شود.

مجموعه این عوامل بر روند قیمت گذاری شستشوی مبل ها تاثیر می گذارد. قالیشویی طره در شمال تهران، مقرون به صرفه ترین قیمت شستشوی را در قبال ارائه خدمات شستشوی مبل به شما مشتریان محترم ارائه می دهد. این قالیشویی مدرن و پیشرفته دارای چندین شعبه مختلف در سطح شهر تهران است، بنابراین امکان دسترسی به خدمات ارزشمند این مجموعه، به راحتی ممکن است.

شستشوی مبل - قالیشویی - طره

مواد شستشوی مبل

برای شستشوی مبل ها می توانید انواع شامپو، پودر و ترکیبات ضد باکتری را در بازار پیدا کنید. با توجه به اینکه، هر محصول برای یک ماده خاص در نظر گرفته شده است، بنابراین قبل از خرید باید دستورالعمل ها را مطالعه کنید. به طور مثال، اگر مبل شما دارای روکش چرم باشد، باید از مواد شوینده خاصی استفاده نمایید تا آثاری بر روی سطح مبل باقی نگذارد.

فرمولاسیون های شیمیایی به طور موثر آلودگی را از روکش مبل پاک می کند و زیبایی سابق را به مبلمان باز می گرداند. هنگام انتخاب ترکیب، باید نوع پارچه و روکش مبل را در نظر بگیرید. آیا می توان آن را شستشو داد یا باید از روش پردازش متفاوتی استفاده کرد. از معایب انتخاب مواد شوینده نا مناسب، می توان به خطر لکه شدن روی روکش مبل اشاره کرد.

به طور کلی، برای از بین بردن لکه های چرب روی روکش مبل خود، باید از محصولات شوینده مناسب استفاده کنید. در خانه، ممکن است مواد شیمیایی خانگی وجود داشته باشد که بتواند در چنین مواردی کمک کند، اما بهتر است از گزینه های مناسب استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده آنها، بیشترین اثر تمیز کنندگی را داشته باشند.  تقریبا در هر آشپزخانه ای، چندین مواد شوینده وجود دارد، اما قبل از اینکه از آنها برای شستشوی مبلمان منزل خود استفاده کنیدف باید ببینید که آیا با متریال مبل شما سازگار است یا خیر.

شستشوی مبل - قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

نکات مفید در هنگام شسشوی مبل

از بین بردن لکه ها و چربی ها فرآیندی دشوار است که باید به درستی انجام شود، در غیر این صورت، به جای یک مبل تمیز و نو، ممکن است با مبلمان روکش شده آسیب دیده مواجه شوید. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

برای  تمیز کردن مبل با روکش چرمی، محلول صابون و نوشابه یا الکل بهترین انتخاب است.

مبل با روکش بدون پرز را باید با برس تمیز کرد و برای این منظور از فرمولاسیون صابون استفاده کنید. خشک کردن کامل سطح بعد از برس کردن قسمت لکه دار، الزامی است. مبل با روکش پرز را باید با یک پارچه تمیز کنید. استفاده از برس در این مورد بسیار نامطلوب است.

هنگام انتخاب محصولات فروشگاهی برای تمیز کردن مبل باید مراقب باشید، زیرا ترکیباتی وجود دارد که هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. مواد شوینده نا مناسب ممکن است رنگ مبل شما را تغییر دهد.

دلایل مهم مبل شویی

مبل به رنگ روشن، نسبت به مبل های پارچه ای تیره تر مستعد لک هستند. به طور حتم، اگر مبل های شما لکه دار شوند و اثراتی از چربی بر روی آنها مشاهده شود، ظاهر چندان خوبی نخواهند داشت. به خصوص این روز ها که در حال نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز و شروع رفت و آمد ها، مهمانی ها و دور همی ها هستیم، بسیار ناخوشایند است که با مبل های لکه دار و کثیف از مهمانان خود استقبال کنیم. علاوه بر این، لکه های باقی مانده بر روی مبل ها، بوی ناخوشی را پخش می کنند. مطمئنا وقتی روی مبل می نشینید و می خواهید تلویزیون تماشا کنید یا استراحت داشته باشید، بو های نامطبوع، شما را اذیت می کنند.

با توجه به اینکه، مبلمان از اسباب و اثاثیه گران قیمت خانه هستند، معمولا خرید آنها چندان به صرفه نیست. بهتر است مبلمان خود را تمیز و سالم نگه دارید تا مجبور به خرید مبل مجدد آن نباشد. در نظر داشته باشید که تمیز نگه داشتن مبلمان خانه، باعث افزایش دوام و ماندگاری آنها می شود. در نتیجه می توانید برای مدت زمان طولانی تری از مبلمان خود استفاده نمایید. اگر اثراتی از لکه و چربی بر روی مبلمان خود مشاهده کردید، با قالیشویی طره تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا مبلمان شما را تمیز کنند.

انواع روش های شستشوی مبل

چگونه و با استفاده از چه روش هایی، می توانیم مبلمان منزل خود را تمیز کنیم؟

شستشوی مبل با دستگاه: این، یک روش بسیار کاربردی برای از بین بردن لکه های روی مبل است. قالیشویی ها از دستگاه های پیشرفته و مدرن برای شستشوی مبل ها استفاده می کنند تا هر گونه لکه و چربی به سرعت از بین بروند. با توجه به اینکه مبل ها دارای روکش پارچه ای یا چرمی هستند، ممکن است در حین شستشو با دست، آسیب ببینند و خراب شوند. از این رو، استفاده از دستگاه های مخصوص برای شستشوی مبل ها، می تواند بسیار مفید واقع شود. جالب است بدانید که دستگاه های مورد استفاده برای شستن مبل ها، ساختاری  شبیه به بخارشوی دارند اما با اندکی تفاوت.

استفاده از بخارشوی برای شستن مبل ها: استفاده از بخارشویی ها امروزه بسیار رایج شده است و تقریبا در اکثر خانه ها یافت می شوند. این دستگاه پاک کننده می تواند به عنوان وسیله برای شستشوی مبل نیز در نظر گرفته شود. البته اگر لکه های چربی بر روی مبل شما سر سخت و مقاوم نباشند.  اگر می خواهید با استفاده از بخارشوی، مبلمان منزل خود را تمیز کنید بهتر است ابتدا محل مورد نظر را به وسیله جاروبرقی ، کاملا تمیز کرده و عاری از گرد و غبار باشد. همچنین در صورتی که روکش مبلمان شما، دچار پارگی شده است، ابتدا این مسئله را برطرف کرده و سپس محل مورد نظر را با بخارشوی تمیز کنید. در قالیشویی طره ها از بخارشوی های صنعتی و پر قدرت استفاده می شود که مبل شما را کاملا تمیز کرده و هیچ اثری از لکه و چربی باقی نمی گذارد. برای شستشوی مبلمان خانه خود، همین الان با قالیشویی طره تماس بگیرید و بهترین سطح خدمات را دریافت کنید.

شستشوی مبل - قالیشویی - طره

لکه بری انواع مبل

همانطور که اشاره کردیم، مبل ها، انواع متفاوتی دارند و از متریال مختلفی ساخته می شوند. شستشوی هر یک از انواع مبل ها به این بستگی دارد که شما بتوانید دقیقا مواد شوینده مناسب با مبل خود را پیدا کنید.

به طور مثال، برای از بین بردن لکه از روی سطح مبل پارچه ای، می توانید از مخلوط سرکه سفید و مایع ظرفشویی استفاده نمایید. حتی سر سخت ترین لکه ها نیز با استفاده از این محلول تمیز کننده، از بین می روند.

در صورتی که صاحب مبلمان چرم هستید و می خواهید لکه های نقش بسته بر روی مبل را از بین ببرید، بهترین ماده شوینده برای شما، استفاده از الکل است. اگر اثری از لکه جوهر بر روی مبل شما باقی مانده است، بهترین راهکار ممکن، استفاده از محلول ترکیب شده با آب، سرکه و مقداری روغن زیتون خواهد بود.

چنانچه اثری از سوختگی و لکه زرد رنگ بر روی مبل شما وجود دارد و می خواهید آن را برطرف کنید، بهتر است از آب اکسیژنه استفاده نمایید. این، می تواند اثر لکه ناشی از سوختگی را به طور کامل از بین ببرد. حال اگر، آب اکسیژنه در دسترس شما نیست، می توانید یک حبه قند را بر روی محل مورد نظر بکشید تا اثر سوختگی، محو شود.

انواع لکه های مبل

 لکه های مبل به قدری زیاد هستند که شمردن تک تک آنها امکان پذیر نیست. با این حال، در ادامه به مهم ترین انواع لکه های مبل اشاره می شود.

لکه های ناشی از چربی

لکه های باقی مانده از مواد غذایی

لکه خون

لکه های ناشی از میوه

لکه های ایجاد شده توسط جوهر

لکه آب

لکه های ایجاد شده به دلیل سوختگی

دستگاه شستشوی مبل

دستگاه هایی که برای شستن مبل ها و از بین بردن لکه های مبل در قالشویی ها استفاده می شوند، دارای مکانیزم تمام اتوماتیک هستند که قدرت بسیار زیادی دارند. این دستگاه های شستشوی مبل معمولا دارای قسمت های مختلفی هستند که عبارتند از:

دسته نگهدارنده

مخزن آب تمیز برای شستشوی مبلمان

مخزن مخصوص جمع آوری آب کثیف و آلوده

موتور مکنده بسیار قوی

کمپرسور تولید کننده فوم

مجموعه عناصر فوق ساختار دستگاه شستشوی مبل را تشکیل می دهند. هر یک از آنها وظیفه خاصی را انجام می دهد. به طور مثال؛ قدرت مکندگی قوی موتور باعث می شود که گرد و غبار و  کثیفی های مبل به سمت داخل دستگاه کشیده شود. این در حالی است که  مخزن آب کثیف، آب حاصل از شستشوی مبل را به داخل خود می کشد.  جالب است بدانید که دستگاه های شستشوی مبل، به هیچ وجه کف تولید نمی کنند( کف به داخل بافت پارچه ای مبل نفوذ می کند). در واقع شستشوی مبل با استفاده از دستگاه های مکانیزه از طریق  فوم غلیظ انجام می گیرد.

سوالات متداول شستشوی مبل

انواع روش های شستشوی مبل را نام ببرید؟

شستشوی مبل با دستگاه
استفاده از بخارشوی برای شستن مبل ها

انواع لکه های مبل را نام ببرید؟

لکه های ناشی از چربی

لکه های باقی مانده از مواد غذایی

لکه خون

لکه های ناشی از میوه

لکه های ایجاد شده توسط جوهر

لکه آب

لکه های ایجاد شده به دلیل سوختگی

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *