مزایای خرید فرش دستباف بر فرش ماشینی

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه لری / فرش دستباف

روز زمین زمانی برای افزایش آگاهی در مورد عوامل زیست‌محیطی، چه خوب و چه بد است. آموزش یکی از راه‌های بسیار مفید و مناسب برای گرفتن تصمیم‌های آگاهانه‌ای است که می‌تواند بر آینده سیاره‌مان و به‌طوری اجتناب‌ناپذیر بر نسل‌های آینده ما تأثیر بگذارد. ما در قالیشویی طُرّه حفاظت از محیط‌زیست را وظیفه خود می‌دانیم؛ زیرا همواره احساس می‌کنیم که یک شرکت سبز و دوستدار محیط‌زیست هستیم که به‌طور فعالانه‌ای از منابع طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنیم. داشتن یک فرش دستباف علاوه بر دوام و عمر طولانی‌مدت و زیبایی بسیار بالا مزایای فراوان دیگری هم دارد. تاکنون شاید متوجه شده باشید که برای تولید فرش دستباف از هیچ فرآیند ماشینی استفاده نشده است و به‌طور کامل از رنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند که می‌توانند روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها دوام بیاورند، اما این چیزی است که در مورد همتایان مصنوعی آن نمی‌دانید که از دانستن آن شگفت‌زده خواهید شد.

از مدلهای فرش
از مدلهای فرش

تفاوتهای فرش دستباف و فرش ماشینی

پژوهش‌های زیادی انجام شده و به این نتیجه رسیده‌اند که فرش دستباف و فرش بافته شده از الیاف مصنوعی چند تفاوت با هم دارند:

1 هر ساله در حدود ده میلیون پوند فرش در سرتاسر دنیا به دور انداخته می‌شود.

مزایای فرش دستباف

این فرش‌های بسیار باکیفیت که کیفیت میراثی دارند، با افزایش عمرشان باارزش‌تر می‌شوند و به‌جای آن‌که به دور انداخته شوند، از نسلی به نسل دیگر می‌رسند.

تصویری از چند فرش تجاری
فرش تجاری

2 فرش جدید می‌تواند منبع انتشار مواد شیمیایی باشد که باعث انواع نشانه‌های بیماری و تحریک چشم و بینی، سردرد و تنگی نفس می‌شوند. این مشکل می‌تواند برای نوزادان و افراد مسن شدیدتر باشد.

مزایای فرش دستباف

فرش دستباف پشمی/ابریشمی غیر سمی است و می‌تواند برخی آلاینده‌های رایج مانند فرمالدهید، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد را از بین برده و هوا را تصفیه کند. فرش دستباف ابریشمی/پشمی تا مدت 30 سال هوای فضای داخل را به‌طور پیوسته تصفیه می‌کند.

فرش دستباف پشمی
قالیچه نهاوند

3 فرش را می‌توانیم دلیل ابتلا به بسیاری از مشکلات تنفسی مانند حساسیت و آسم بدانیم؛ این مشکلات تا حدی هم به قارچ، کپک، گرده‌ها، موی حیوانات خانگی و تارچه‌های بدن آن‌ها مربوط می‌شود که در فرش الیاف مصنوعی ریخته می‌شوند.

مزایای فرش دستباف

فرش دستباف حساسیت‌زا نیست و باکتری‌ها نمی‌توانند در آن رشد کنند.

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

4 الیاف مصنوعی که برای بافت فرش ماشینی به کار رفته‌اند، در صورت آتش‌سوزی به‌جای شعله‌ور شدن، ذوب می‌شوند و بنابراین درصورتی‌که با پوست بدن برخورد کنند، سوختگی شدیدی به جا می‌گذارند و علاوه بر این، با مواد شیمیایی هوا را آلوده می‌کنند.

مزایای فرش دستباف

فرش دستباف به‌طور ذاتی در مقابل آتش‌سوزی مقاوم است و در خود رطوبت و پروتئین بالایی دارند که آتش گرفتنشان را مشکل می‌کند و در صورت از بین رفتن منبع آتش‌سوزی خاصیت خود خاموش‌سازی دارند.

5 فرش‌های بافته شده از الیاف مصنوعی هیچ مزیتی ندارند که بتوانند اتاق را گرم یا خنک کنند.

قالیچه همدان زیبایی شناسی
قالیچه بندی همدان زیبایی شناسی

مزایای فرش دستباف

فرش دستباف یک منبع طبیعی برای عایق ضد صداست که در بیشتر وقت‌ها در آپارتمان‌ها و استودیوهای ضبط صدا به کار می‌رود. این نوع فرش می‌تواند تا حد 30 درصد وزن خود بخار آب را جذب کند، بدون آن‌که احساس رطوبت داشته باشد و سپس این رطوبت جذب شده را آزاد یا حفظ می‌کند تا در فصل تابستان احساس خنکی و در زمستان احساس گرما کنید.

حرف‌هایی که در اینجا زدیم، تاکتیکی برای فروش زورکی و تبلیغات دروغی نیستند؛ شما با داشتن این اطلاعات می‌توانید در خصوص مشارکت مستقیم در رفاه و آسایش خانواده‌تان و نیز آسایش نسل‌های بعدی تصمیمی آگاهانه بگیرید. پیش از تصمیم‌گیری، به‌خوبی فکر کنید! برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

تصویری از چند فرش تجاری
فرش تجاری

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و فرش دستباف از قبیل خرید و فروش فرش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید فرش دستباف  برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

فرش ایرانی
فرش ایرانی

 

لینک مقاله منبع:

https://www.linkedin.com/pulse/advantage-buying-handmade-rug-over-machine-made-sultan-ali-shah/

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *