چگونه شکلات چسبناک را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه شکلات روی فرش

قالیشویی طُرّه پس از آموزش روش‌های پاک کردن انواع لکه از روی فرش، در این مقاله خود روش‌های پاک کردن لکه شکلات رها به شما آموزش خواهد داد. با ما همراه باشید. در هر روز از سال و به‌ویژه روزهای پیش رو که به تعطیلات سال جدید نزدیک می‌شویم، بچه‌ها مشتاقانه منتظرند تا جیب‌هایشان را از شکلات و آب‌نبات پر کنند. اگر شکلات روی فرش بریزد، پاک کردن آن کاری بسیار مشکل است، به‌ویژه اگر به عمق الیاف فرش هم نفوذ کرده باشد. شکلات‌ها، بسته به نوع مواد شیرینی که در آن‌ها به کار رفته است، رنگ‌های مختلف زیادی در خود دارند.

نمایی از شستشوی فرش
قالیشویی فرش

چه روی فرشتان چند تکه شکلات ریخته شده باشد یا قسمت بزرگی از آن لک شده باشد، روش پاک کردن آن با هم مشابه هستند. برای پاک کردن آن، باید نوع فرش را در نظر داشته باشید، زیرا برای پاک کردن شکلات چسبناک از روی فرش روش‌های مختلفی وجود دارند. این که شکلات چسبیده به فرش را با فشار از روی فرش بکشید و سعی کنید آن را جدا کنید، ایده خوبی نیست، زیرا می‌تواند موجب پارگی الیاف فرش شود یا آن‌ها را شل کند. امیدواریم طوری نشود که برای پاک کردن این لکه دست به دامن شرکت قالیشویی شوید!

فرش با الیاف مصنوعی و فرش پشمی

ابتدا باید ابزاری را برای خراشیدن شکلات فراهم کنید (چاقوی کره خوری بسیار عالی است) و تا جایی که امکان دارد شکلات چسبیده شده را از روی فرش بخراشید. باید تا آنجا که می‌توانید شکلات سفت شده روی فرش را جدا کنید. سپس، اسفنجی را در آب گرم فرو کنید و از مرکز لکه به بیرون آن بکشید تا ذرات شکلات را بیشتر پاک کند. حال، تقریباً یک دوم قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را بیاورید و با انگشتان خود روی قسمت لک شده بگذارید. دستمال توالت را مرطوب کنید و به نرمی روی لکه بمالید تا اضافه‌های شکلات را بردارد.

لکه شکلات روی فرش
لکه شکلات روی فرش

سپس، پارچه تمیزی را در سرکه سفید مقطر (تقطیرشده) وارد کنید و کم‌کم لکه باقیمانده را با آن مرطوب کنید. بگذارید سرکه سفید چند دقیقه روی لکه بماند تا لکه شکلات را بهتر بتوانید از روی فرش بردارید. سرکه سفید تقطیرشده کمک می‌کند بقایای شکلات روی فرش تجزیه شوند. برای برداشتن لکه، پارچه تمیزی را روی آن گذاشته و به پایین فشار دهید. اگر لکه همچنان سر جای خود باقی ماند، روند مرطوب کردن آن با سرکه سفید را تکرار کنید و دوباره آن را با پارچه بمالید. پس از آن که لکه شکلات به‌طور کامل پاک شد، قسمت لک شده فرش را آبکشی کنید تا سرکه سفید تقطیرشده باقیمانده در فرش شسته شود. در پایان، بگذارید قسمت لک شده به‌طور طبیعی خشک شود. مواد پاک‌کننده لکه که در فروشگاه‌ها وجود دارند نیز برای این کار مؤثر خواهند بود.

لکه شکلات روی فرش
لکه شکلات روی فرش

اکثر بچه‌ها دوست دارند در تعطیلات سال نو خوش‌گذرانی کنند. اجازه ندهید لکه‌های شکلات ایجادشده روی فرش ناراحت و ناامیدتان کند. برای پاک کردن آن‌ها فقط به کمی تلاش نیاز دارید، اما تمیز کردنشان کار غیرممکنی نیست. حال زمان آن رسیده است که از تعطیلات سال نو لذت ببرید!

قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن لکه شکلات چسبناک از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?How-to-Remove-Sticky-Candy-From-Carpet&id=6652776

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *