ظهور فرش در خانه‌های ما

دسته بندی ها
دسته‌ها
یکی از مدلهای زیبای فرش

سایت ویکی‌پدیا، فرش را به‌عنوان کف‌پوشی بافته شده یک لایه فوقانی از جنس پرز دارد و به یک لایه پشتی وصل شده است، معرفی می‌کند. پرزهای فرش به هم تابیده می‌شوند و از جنس پشم یا الیاف ساخته بشر مانند نایلون، پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن هستند. سپس تا یک دمای مناسب حرارت داده می‌شوند تا ساختارشان حفظ شود. بر اساس یک متن قدیمی ایتالیایی، در حدود نیمه دوم قرن 17 بود که اولین فرش‌های ایرانی به بازار اروپا وارد شدند.

فرش‌های آناتولیان ترکیه و یا فرش‌های ارامنه که تصاویری از عقاب یا اژدها رویشان مشاهده می‌شد، از قرن 18 به بعد قسمتی از دکوراسیون خانه‌ها بودند. قدیمی‌ترین پرزهای باقیمانده از فرش‌، به تمدنی در قرن 4 و 5 قبل از میلاد مربوط می‌شود. منبع این فرش‌ها را سلسله هخامنشیان ایران می‌دانند.

نمونه ای از یک مدل زیبای فرش
یک مدل زیبای فرش

تاریخچه‌ای از فرش

از فرش‌های پرنده در شبهای عربی تا فرش‌های مدرن به سبک امروزی، فرش‌ها به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر برای پوشش کف خانه‌ها تبدیل شده‌اند. فرش‌ها که وجود آن‌ها برای همه خانه‌ها ضروری است، از مدل دستباف ساده تا فرش‌های پیچیده بافته شده امروزی، تصویری از ثروت، اعتبار و تمایز خانواده سلطنتی را نشان می‌دهد. فرش تولیدشده در این روش استادانه بسیار گران‌قیمت بود و برای بافت آن تلاش و زمان بسیاری صرف شده بود.

در طول قرن 18، استفاده از چرخ ریسندگی مکانیکی به رشد صنعت فرش کمک فراوانی کرد. در این زمان، فرش‌های دستباف همچنان کالایی لوکس بوند. با این حال، به‌ویژه پس از جنگ جهانی، صنعت فرش به‌سرعت در جهان توسعه یافت. بیشتر الیاف مصنوعی تولید شدند و در کنار تولید فرش از روش‌های شستشوی متنوعی استفاده شد که باعث ارتقای تولید فرش شد. امروزه، در این صنعت فرش‌های زیبایی بافته می‌شوند.

خرید فرش
نمونه ای از یک فرش

مراقبت از فرش‌ها

مانند اکثر محصولات دیگری که از الیاف ساخته شده‌اند، فرش‌ها نیز به مراقبت نیاز دارند. وسعت زیاد صنعت فرش باعث شده است قالیشویی و شستشوی فرش به یک فرآیند پیچیده و پیشرفته تبدیل شود. فرش‌ها به‌عنوان قسمت مهمی از خانه‌های ما محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند  و ما هرگز این محبوبیت را تشخیص نمی‌دهیم، به‌جز در زمانی که چیزی روی آن ریخته می‌شود. تمیز کردن مواد و مایعات ریخته شده روی فرش‌ها اهمیتی بسیار بالا دارد و می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت و بهداشت منزل و اهالی خانه بگذارد.

اگر الیاف فرش‌ها به‌درستی و به‌خوبی تمیز نشوند، می‌توانند به محل پرورش و رشد باکتری‌ها، ویروس و قارچ تبدیل شوند. به همین دلیل است که باید به شستشوی فرش‌ها اهمیت دهید، زیرا نه‌تنها باعث بهداشتی شدن آن‌ها می‌گردد، بلکه عمر الیاف آن را نیز افزایش می‌دهند. اگر در کنار فرش‌ها کفپوش‌های دیگری مانند قالی، پادری و کناره هم استفاده کنید، جذابیت و گیرایی آن بیشتر می‌شود.

تمیز کردن نقطه ای فرش
تمیز کردن نقطه ای فرش

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش‌های ماشینی و  دستباف از قبیل خرید و فروش، شستشو، مرمت و رفوی فرش‌ها و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد این محصول مهم برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?The-Advent-of-Carpet-in-Our-Homes&id=6867788

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *