تأثیر قالی دستباف بر محیط خانه

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیچه لری / فرش دستباف

قالی‌ها همواره به‌عنوان عناصر حیاتی و بسیار مهم برای آرایش و تزئین محیط داخل ساختمان به کار رفته‌اند. درواقع، قالی‌ها چیزهایی هستند که در بسیاری از منازل و اداره‌ها استفاده می‌شوند تا به ایجاد یک منظره و نمای خاص و زیبا کمک کنند. قالی انواع مختلفی دارد. یکی از معروف‌ترین انواع آن، قالی دستباف است که برای فروش نیز در بسیاری از بازارهای فروش فرش وجود دارد. معمولاً قالی دستباف با دقت و مراقبت بالایی بافته می‌شود. علاوه بر این، برای تولید یک قالی که به‌صورت منفرد بافته شده باشد، زمان زیادی لازم است. به‌طور هم‌زمان، قیمت‌های بالایی هم برای این محصولات تعیین می‌شوند؛ بنابراین، برای خرید و داشتن یک قالی دستباف هزینه زیادی را باید پرداخت کنید.

قالی دستباف معمولاً از الیاف طبیعی مانند ابریشم و پشم بافته می‌شود. در کل، پشم یکی از الیاف نسبتاً راحت و بادوام است؛ بنابراین، اگر بتوانید به‌درستی از قالی دستباف نگهداری کنید، احتمال دارد بتوانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید. قالی دستباف را می‌توانید هم در کف اتاق و هم بر روی دیوار استفاده کنید.

قالیچه نهاوند
قالیچه نهاوند

انواع قالی دستباف

قالی دستباف انواع مختلفی دارد، ازجمله ایرانی، قفقازی، شرقی و هندی. این قالی‌ها در بسیاری از نقاط مختلف دنیا بافته می‌شوند، اما اکثر آن‌ها محصول خاورمیانه و خاور دور هستند. اکنون هزاران سال است که قالی دستباف ایرانی بافته می‌شود. این قالی‌ها به نام فرش ایرانی هم مشهورند. طراحی و الگوهای قالی ایرانی معمولاً بر اساس طرح‌های معمولی گل است و رنگ آن‌ها هم بیشتر قرمز یا قهوه‌ای است.

قالیچه ملایر
قالیچه ذهنی بافت ملایر

فرش دستباف قفقازی و شرقی

فرش دستباف قفقازی معمولاً از پشم بافته می‌شود. قالی‌های قفقازی انواع مختلف فراوانی ازجمله آکستافا، باکو، چیلا، آوار و گرجی دارند.

معمولاً فرش‌های دستباف شرقی به رنگ‌های زرد، قرمز و آبی هستند. تا جایی که به طراحی مربوط می‌شود، رنگ‌های به کار رفته برای فرش دستباف شرقی تنوع چندانی ندارند. تولیدکنندگان این فرش‌ها، هنگام بافت قالی دستباف شرقی از طرح‌ها و الگوهای قدیمی استفاده می‌کنند و در برخی موارد از طرح‌های هندسی نیز استفاده می‌کنند. برای ایجاد چنین الگوهایی، قالی‌ها را با ترکیبی از پشم، ابریشم و کتان می‌بافند.

فرش دستباف
قالیچه نهاوند

فرش دستباف هندی

فرش دستباف هندی بیشتر به دلیل داشتن طرح‌های چشمگیر مشهور است. برخی از طرح‌های نامنظم آن‌ها در اصل تحت تأثیر قالی‌های ایرانی ایجاد شده‌اند. در بافت قالی‌های هندی، استفاده از طرح‌های گل‌های طبیعی نیز رایج است. رنگ‌های غالب در این قالی‌ها صورتی، زرد و قرمز هستند. در بافت این قالی‌ها، از پشم کشمیر نیز استفاده می‌شود که ماده‌ای نرم و براق نیز هست.

درنتیجه، قالی دستباف شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارد. انواع مختلفی از این قالی‌ها در سرتاسر دنیا وجود دارند که خصوصیات متفاوتی دارند، اما روی هم رفته، طرح‌های بسیار زیبا و رنگ‌های درخشانی دارند. شما می‌توانید از این طرح‌ها و رنگ‌ها و الگوهای ترکیب‌شده برای زیباتر کردن منظره اتاق خود استفاده کنید!

قالیچه برچلو همدان
قالیچه ذهنی بافت برچلو همدان

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه مجری انواع خدمات مربوط به فرش ماشینی و دستباف از قبیل خرید و فروش، شستشو، مرمت و رفوی فرش و غیره در این مقاله اطلاعاتی را در مورد قالی دستباف و مزایای آن برایتان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. خدمات متنوع ما را می‌توانید در بخش خدمات مشاهده کنید. برای آگاهی از سایر موارد نیز می‌توانید به صفحه اول وب سایت ما مراجعه کنید.

منتظر دریافت نظرها و پیشنهادهای سازنده شما هستیم.

فرش تجاری
انواع طرح فرش

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?What-Is-the-Effect-of-Hand-Woven-Rugs-on-a-Home-Environment?&id=7037516

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *