قالیشویی فرش ماشینی و روش‌های آن

دسته بندی ها
دسته‌ها
قالیشویی فرش ماشینی

با استفاده از روش‌های مناسب، می‌توانید فرش خود را به‌آسانی و به‌خوبی بشویید. روش‌های قالیشویی فرش ماشینی که تولیدکنندگان فرش به شما توصیه  می‌کنند، تا حد زیادی به الیاف به کار رفته در بافت فرش مانند پلی‌استر، نایلون، پشم، ابریشم، اولفین، پنبه، پلی پروپلین یا ترکیبی از الیاف بستگی دارند. اگر نوع الیاف به کار رفته در بافت فرش را بشناسید، به‌آسانی می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین روش قالیشویی را انتخاب کنید.

 

روش‌های قالیشویی فرش ماشینی

 

صدها روش قالیشویی و شستشوی فرش ماشینی وجود دارند که با توجه به نوع فرش می‌توان آن‌ها را در گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. برخی از روش‌هایی که کمتر رایج‌اند، شامپو زدن به فرش، روش خشک‌شویی، جاروبرقی کشی، شستشو با بونت و شستشوی با دستگاه هستند. شما می‌توانید برای شستن فرش خود از ترکیبی از هرکدام از این روش‌ها نیز استفاده کنید.

 

قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

روش‌های مختلف قالیشویی فرش ماشینی

 

  • جاروبرقی برای تمیز کردن سطحی فرش به کار می‌رود. این دستگاه، کثیفی و گردوغبار موجود در سطح فرش را با کمک فشار هوا به درون خود می‌کشد. پس از آن‌که جاروبرقی کثیفی و گردوخاک را از سطح فرش جذب می‌کند، این کثیفی‌ها در کیسه دستگاه جمع می‌شوند.
  • روش شامپو زدن به فرش ماشینی برای شستشوی عمیق آن به کار می‌رود. زمانی که به روی فرش شامپو زده می‌شود، کفی ایجاد می‌شود که می‌تواند کثیفی شکل گرفته در سطح فرش را به خود جذب کند. مواد باقیمانده سپس با استفاده از جاروبرقی از روی فرش برداشته خواهند شد.
  • برای شستشوی فرش ماشینی با استفاده از بونت، از یک پد بونت استفاده می‌شود. این پد را به یک محلول شوینده آغشته می‌کنند و سپس آن را با سرعت زیاد روی سطح فرش می‌کشند. سپس این پد را آبکشی می‌کنند تا ذرات گردوخاک جمع شده بر روی سطح آن پاک شوند.

 

تصویری از قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

  • برخی از تولیدکنندگان فرش و کارشناسان قالیشویی فرش ماشینی روش شستشوی فرش با استفاده از دستگاه و مواد شوینده را توصیه می‌کنند. در این روش، مخلوطی از ماده شوینده و آب را با فشار وارد فرش می‌کنند و سپس کثیفی‌های آن را خارج می‌کنند. این مخلوط به شکل بخار به فرش تزریق می‌شود و سپس با کمک هوای پرفشار از فرش استخراج می‌شود.
  • روش پودر خشک برای شستن کثیفی‌ها به کار می‌رود. در این روش، پودر خشک را به سطح فرش می‌پاشند که به‌آسانی خیس خورده و در فرش فرو می‌رود. این پودر کثیفی‌های موجود در فرش را متبلور می‌کند که با کشیدن فرچه به روی فرش ماشینی به‌آسانی از آن خارج می‌شوند و مواد باقیمانده را بعداً با استفاده از جاروبرقی تمیز می‌کنند.

 

تصمیم‌های پس از انتخاب روش مناسب قالیشویی فرش ماشینی

 

پس از انتخاب مناسب‌ترین روش برای شستشوی فرش ماشینی، باید در مورد تکرار دفعات شستشوی فرش تصمیم‌گیری کنید. عواملی را که در خصوص این تصمیم مهم باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از رنگ فرش، نوع یا میزان رفت و آمد از روی فرش در منزل و عواملی مانند گرد و خاکی که ممکن است روی فرش بنشیند. بسیاری از کارشناسان قالیشویی و تولیدکنندگان فرش توصیه می‌کنند که حداقل هر سال یک بار فرش را به‌طور عمیق بشویید. بااین‌حال، توصیه می‌کنند که فرش‌ها را حداقل یک بار در هفته به‌صورت سطحی بشویید. طول عمر فرش و صدمه دیدن آن تا حد زیادی به تکرار دفعات شستشو بستگی دارد.

 

تصویری از قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *