معرفی 5 روش عالی برای خشک کردن فرش بعد از شستشو

دسته بندی ها
دسته‌ها
روشهای خشک کردن سریع فرش - قالیشویی طره

تمیز کردن فرش یک کار دشوار است، اما می‌توانید حدس بزنید که کار دشوارتری چیست؟ این این است که چگونه پس از تمیز کردن فرش، آن را سریع خشک کنیم. چند روش برای انجام این کار وجود دارد. افراد مختلف از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بنابراین، برای راحتی کار شما، ما سریع‌ترین روش خشک کردن فرش پس از تمیز کردن را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

چرا خشک کردن فرش پس از تمیز کردن ضروری است؟ قبل از شروع، مهم است که بدانید چه چیزی باعث می‌شود خشک کردن فرش ضروری باشد. چرا باید اطمینان حاصل کنید که فرش‌های شما خشک شوند؟ یک فضای کوچک بین فرش و پدینگی که در زیر آن قرار دارد وجود دارد.

این فضای کوچک ممکن است به نظر شما بی‌اهمیت باشد، اما یک ناحیه مشکل است. اگر فرش خود را بدون خشک کردن آن پس از جلسه تمیز کردن، رها کنید، این منطقه تاریک و مرطوب به عنوان زمینه‌ای برای تولید میکروارگانیسم‌ها عمل می‌کند. قارچ‌ها، کپک و انواع دیگری از این میکروارگانیسم‌ها از اینجا شروع به رشد می‌کنند.

این باعث ایجاد یک فضای زندگی غیر بهداشتی به همراه بوی نامطبوع می‌شود. بنابراین، خشک کردن فرش پس از تمیز کردن بسیار مهم است. حال که می‌دانیم اهمیت خشک کردن فرش شما پس از یک روال تمیز کردن است، بیایید به بررسی برخی از روش‌های خشک کردن آن سریع‌تر بپردازیم.

ما پنج روش بهترین و سریع‌ترین روش‌های خشک کردن فرش پس از تمیز کردن را در متن زیر توضیح داده‌ایم. این کار نه تنها باعث می‌شود فرش شما مانند روز اول به نظر برسد و تازه بماند، بلکه از یک محیط نامطبوع و بوی نامطبوع نیز خلاص می‌شود.

روشهای خشک کردن سریع فرش - قالیشویی طره

پنج روش از بهترین و سریع‌ترین روش‌های خشک کردن فرش پس از تمیز کردن

برای تسهیل کار شما، این بخش را به پنج بخش تقسیم کرده‌ایم. هر بخش یک روش کمی متفاوت برای خشک کردن فرش شما به سرعت توضیح می‌دهد. ادامه متن را بخوانید تا بیشتر بدانید!

1. ایجاد جریان هوای کافی

ما لباس‌هایمان را بیرون بر روی سیم خشک می‌کنیم زیرا هوا آن‌ها را به سرعت خشک می‌کند. استفاده از یک ایده مشابه برای خشک کردن فرش شما به بهترین شکل ممکن کار می‌کند.

اگر یک فرش دارید که دارای تعداد زیادی پنجره است، آنگاه نیازی به نگرانی ندارید. علاوه بر این، اگر یک در به حیاط یا باغ باز شود، باز کردن این در برای ورود هوای تازه همچنین می‌تواند برای خشک کردن فرش شما اعجاز کند.

هنگامی که یک سیستم واجناسیون موثر در داخل اتاقی که فرش در آن خشک می‌شود ایجاد می‌شود، فرآیند به طور چشمگیری سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این همچنین یک روش عالی برای جلوگیری از تجمع بوی مرطوب و کپکی در داخل یک اتاق است.

ممکن است به نظر برسد یک گزینه خوب است، اما یک نکته را باید در نظر داشته باشید. این روش به طور قابل توجهی به وضعیت آب‌وهوا وابسته است. اگر رطوبت زیادی وجود داشته باشد، آنگاه برای خشک کردن فرش شما کمکی نخواهد کرد. چنین آب‌وهوای بارانی یا ابری همچنین ممکن است کارها را برای شما سخت‌تر کند.

در چنین مواردی، بهتر است پنجره‌ها را بسته نگه دارید. با این حال، نگران نباشید. برای شما چندین روش دیگر برای چگونگی ایجاد خشک کردن سریع‌تر فرش خود داریم.

نکته: اگر اتاق نشیمن شما دو پنجره داشته باشد که به هم روبروی دیوارهای مخالف قرار دارند، می‌توانید یک چیزی کمی متفاوت امتحان کنید. یک پنجره را به طور کامل باز کنید در حالی که پنجره دیگر کمی باز باقی بماند. انجام این کار باعث ایجاد باد متقاطع قوی می‌شود. بنابراین، فرش شما به سرعت خشک می‌شود.

2. استفاده از یک فن

اگر هوا در خارج از منزل مرطوب باشد، باد به خشک کردن فرش شما زیاد کمک نخواهد کرد. اینجاست که قهرمان نهایی وارد عرصه می‌شود: یک فن!

فن های سقفی برای خشک کردن فرش شما به خوبی کار می‌کنند. این بهترین عملیات است اگر فرش شما مستقیماً زیر فن قرار داشته باشد. فن یک منفذ مناسب از هوا ایجاد می‌کند. یکبار که یک منفذ از هوا بر روی فرش وجود داشته باشد، شروع به خشک کردن فرش به سرعت می‌کند.

علاوه بر فن های سقفی، می‌توانید از یک فن رومیزی یا فن وسط (پدستال) نیز استفاده کنید. این فن ها کار را انجام می‌دهند. فن ها هوا را روی فرش می‌فرستند تا یک جریانی ایجاد کنند که فرش را به سرعت خشک می‌کند.

با این حال، متوجه خواهید شد که آن‌ها به اندازه فن های سقفی موفق نبوده‌اند. جریان و منفذ هوای ایجاد شده از فن های وسط، فرش را به اندازه سریع خشک نمی‌کند. اما برای شما یک نکته ساده داریم. شما می‌توانید دو فن مشابه را در دو سر مخالف قرار دهید زیرا این ممکن است منجر به خشک شدن سریع‌تر فرش شما شود.

روشهای خشک کردن سریع فرش - قالیشویی طره

3. استفاده از امکانات تهویه مطبوع

روش بعدی برای خشک کردن فرش به سرعت باید در نظر گرفته شود اگر شما به اندازه کافی جریان هوا یا یک فن در نزدیکی ندارید. برای خشک کردن فرش خود، شما همچنین می‌توانید در نظر داشته باشید از یک کولر هوایی استفاده کنید.

این روش به اندازه دو روش گفته شده قبلی موثر نیست زیرا هوا را به خوبی پخش نمی‌کند. علاوه بر این، ممکن است هزینه کلی نگهداری شما را افزایش دهد زیرا هزینه‌های اجرایی کولرها بیشتر است.

به دلیل کمبود گردش هوا، ممکن است کولر نیز در ارائه یک محیط تازه‌تر با هوای خنک شکست بخورند. اگر از یک کولر برای خشک کردن فرش خود استفاده کنید، ممکن است محیط مزاجی شود. با این حال، وقتی هوا به اندازه کافی برای خشک شدن فرش پشتیبانی نمی‌کند، حتی استفاده از یک کولر هم بهترین راه است.

نکته: هوای سردی که از کولرها می‌آید با مواد مرطوب فرش تماس می‌گیرد. این باعث می‌شود سخت‌تر باشد برای شما بفهمید فرش شما سرد است یا خشک.

فرش‌ها به بهترین شکل ممکن زمانی خشک می‌شوند که شما فرش را به هوای خشک و گرم انتقال می‌دهید. چنین کیفیتی از هوا در یک روز تابستانی آفتابی وجود دارد. در حالی که شما از هوای سرد کولر هوای استفاده می‌کنید، زمان بیشتری طول می‌کشد تا کاملاً خشک شود.

شما باید کولر  را بسته کنید هرگاه حس کنید فرش شروع به خشک شدن می‌کند. شما باید ابتدا به فرش فرصت بدهید تا به دمای اتاق برسد. پس از آن، نزدیک پدینگ فرش را بررسی کنید تا ببینید آیا فرش خشک است یا نه.

4. افشانیدن پدینگ

هنگامی که یک فرش بزرگ دارید، روش افشانیدن پدینگ برای خشک کردن فرش باید انتخاب اول شما باشد. هنگامی که مقدار مناسبی از آب را از پدینگ خارج کردید، آنگاه می‌توانید فرش را به‌عقب بکشید.

برای افشانیدن پدینگ، از گوشه شروع کنید. گوشه‌ها بهترین جاها برای برگشتن هستند. شما باید با استفاده از دستگاه‌های کنده دیافراگم‌های فرش را بکشید. دستگاه‌های کنده قبضه محکمی دارند اما مطمئن شوید که در هنگام کشیدن آرام باشید. اگر خیلی بیش از حد کشیده شوید، ممکن است به طور اتفاقی الیاف را هم بکشید.

پس از اینکه الیاف را به عقب کشیدید، ممکن است صدای پاره‌شدن یا ترک خوردن بشنوید. نگران نباشید زیرا این صدا صدای تیره است. این تیره فرش را با پدینگ اتصال می‌دهد. بنابراین، شما هیچ آسیبی وارد نمی‌کنید. بعد، می‌توانید مراحل زیر را برای خشک کردن پدینگ ادامه دهید.

– شروع به پاشیدن هوا بین پدینگ و فرش.
– اگر فرش شما در یک اتاق بسته است، از یک خشک‌کن استفاده کنید. این باعث می‌شود رطوبت از فرش شما به سرعت خارج شود.
– مطمئن شوید که گوشه‌ها یا لبه‌های فرشتان بالا برده شده‌اند. از یک پره برای پخش هوا زیر فرش و روی پد استفاده کنید.
– بعد، باید یک لوله خرطومی را به خرطوم خراطین خود متصل کنید. لوله را زیر فرش قرار دهید و فرش را بر روی لوله قرار دهید. جریان هوای ایجاد شده، فرآیند خشک شدن را تسریع می‌کند.

5. خشک کردن با حوله

استفاده از یک حوله برای خشک کردن فرش شما هم گزینه‌ای عالی است. باید با پهن کردن حوله‌ها بر روی نواحی مرطوب فرشتان شروع کنید. حوله از پارچه جذب کننده تشکیل شده است. بنابراین هنگام استفاده از آن بر روی یک فرش مرطوب، با جذب آب درون حوله، پارچه را خشک می‌کند.

با این حال، استفاده از حوله برای خشک کردن فرش مرطوب شما نیاز به تلاش فیزیکی کمی از سوی شما دارد. شما باید روی حوله‌هایی که بر روی فرش قرار می‌دهید، به طرف و پشت راه بروید. باید به اندازه کافی پیاده‌روی کنید تا حوله‌ها در آب خیس شوند.

پیاده‌روی یا پرش بر روی حوله‌هایی که فرش را می‌پوشانند، به منظور فشردن آب بهترین عمل ممکن است. هنگامی که متوجه می‌شوید که حوله‌ها شروع به خیس شدن می‌کنند، حوله‌های خیس را با حوله‌های خشک بر روی همان ناحیه جایگزین کنید.

شما باید این کار را روی فرش مرطوب ادامه دهید تا متوجه شوید که فرش خشک شده است. با این حال، شما باید دوباره زیر فرش را بررسی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که کف و پد فرش نیز در آب خیس نیستند.


*قالیشویی طره بهترین ارائه دهنده خدمات قالیشویی در دولتقالیشویی در شهرک غربقالیشویی در شمال تهرانقالیشویی در سعادت آبادقالیشویی در لواسانقالیشویی در نیاوران و تمامی مناطق 1، 2 و 3 تهران می باشد.


نتیجه

خشک کردن فرش پس از تمیز کردن یک کار نسبتاً دشوار است، اگرچه می‌تواند آسان شود اگر مهارت‌ها و تلاش‌های مورد نیاز را داشته باشید. بنابراین، اگر می‌خواهید بازی خشک کردن فرشتان را به سطح بالاتری برسانید، آنگاه باید به متخصصین حرفه‌ای یک قالیشویی خوب در تهران مراجعه کنید. آن‌ها از تجهیزات تمیز کننده مناسبی برخوردارند که کار را خوب انجام می‌دهد.

ما در قالیشویی طره همچنین خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهیم که انتخاب کردن آن‌ها را پشیمان نخواهید شد. ما را به خانه خود دعوت کنید و تبدیل فرش نشیمن‌خانه‌تان به نو را ببینید.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *