تعرفه شستشوی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
قیمت - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

تعرفه شستشوی فرش همان قیمت اعلام شده از طرف اتحادیه قالیشویی هر شهر می باشد که تمام قالیشویی های شهر موظفند بر طبق آن تعرفه هزینه نهایی شستشوی انواع فرش و موکت و … را محاسبه کنند. البته این تعرفه اعلام شده پایین ترین قیمت است که عوامل مختلفی در بالا بردن این قیمت دخیل اند.

بنر - تماس با ما

تعرفه - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

تعرفه شستشوی فرش ماشینی

تعرفه شست و شوی فرش ماشینی

منظور از تعرفه، قیمت و دستمزد یک کار است پس بر این اساس منظور از تعرفه شستشوی فرش ماشینی یعنی قیمت مشخصی که برای شستشوی فرش ماشینی از طرف کارشناسان اتحادیه قالیشویی تعیین شده است. البته اتحادیه برای تعرفه شستشوی فرش فقط قالیشویی پایه را اعلام میکند و قالیشویی باید بر اساس آن قیمت اعلام شده و سایر خدمات انجام گرفته بر روی فرش هزینه نهایی شستشوی فرش را محاسبه کند.

تعرفه شستشوی فرش اعلام شده از طرف اتحادیه قالیشویان در آغاز سال 1400 برای شستشوی هر متر مربع فرش ماشینی 11500 تومان تا 16000 تومان می باشد که با توجه به نوع فرش ماشینی (رنگی است یا کرم رنگ، فانتزی است یا معمولی، و … ) و نحوه شستشوی فرش این قیمت محاسبه و با هزینه سایر خدمات انجام گرفته بر روی فرش جمع زده می شود تا هزینه نهایی آن بدست آید.

این قیمت شست و شوی فرش معمولا در اواخر هر سال برای سال بعد اعلام می شود و اتحادیه قالیشویان هر سال این قیمت را بر طبق میزان تورم محاسبه میکند، تعرفه شستشوی فرش ماشینی در هر شهر متفاوت است به همین دلیل شما اگر در شهری بجز شهر تهران ساکن هستید بهتر است برای اطلاع از نرخ قیمت های قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان شهر خودتان مراجعه کنید.

تعرفه - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

تعرفه شستشوی فرش دستباف

تعرفه شست و شوی فرش دستباف

در لیست اعلام شده از طرف اتحادیه قالیشویان دومین تعرفه مربوط به شستشوی فرش های دستباف می باشد، با توجه به حساس و ارزشمند بودن فرش های دستباف نحوه شستشوی آنها متفاوت از شستشوی فرش های ماشینی است و در صورتی که کارگاه قالیشویی دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش نداشته باشد پرسنل قالیشویی باید فرش دستباف را با ابزارهای دستی بشویند زیرا با دستگاه ها و ماشین آلات قدیمی نمیتوان فرش دستباف را شست و ممکن است به فرش آسیب بزند.

همچنین فرش های دستباف رنگ حساسی نیز دارند یعنی اگر اصولی شسته نشوند ممکن است دچار تغییر رنگ شوند یا رنگ الیاف آن با یکدیگر مخلوط شوند ( که شاید برای بسیاری از شما این مسئله پیش آمده باشد ) پس باید قبل از شستشو عملیاتی روی فرش انجام شود تا از بروز چنین مشکلی پیشگیری کند.

پس تمام این عوامل به هنگام محاسبه و اعلام تعرفه شستشوی فرش دستباف دخیل هستند و به همین دلیل قیمت پایه شستشوی فرش دستباف بالاتر از شستشوی فرش ماشینی اعلام می شود، این قیمت از 15000 تومان تا _ برای شستشوی معمولی فرش دستباف و از 25000 تومان تا 33500 تومان برای اعلاء شویی فرش دستباف در نظر گرفته شده است که همانطور که درباره فرش ماشینی گفته شد این مبلغ با هزینه سایر خدمات انجام شده بر روی فرش جمع می شود تا هزینه نهایی بدست آید. برای مثال اگر فرش دستباف نیاز به رفو یا ریشه گیری و … داشته باشد هزینه هر یک از آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود، سپس هزینه شستشوی فرش – در بالا هزینه را به متر مربع ذکر کردیم _ که با توجه به این هزینه قیمت شستشوی یک فرش دستباف نیز محاسبه می شود، و در نهایت با کرایه حمل و نقل فرش جمع می شوند تا مبلغ دریافتی از مشتری بدست آید.

 

تعرفه قالیشویی بر اساس ابعاد و اندازه فرش

همانطور که در بالا نیز گفته شد تعرفه شستشوی فرش که از طرف اتحادیه قالیشویان اعلام می شود بر اساس هر یک متر مربع فرش است و پرسنل قالیشویی آنلاین باید این هزینه را در اندازه فرش ضرب کنند تا قیمت نهایی شستشوی یک فرش ماشینی یا دستباف بدست آید، برای مثال اگر پایین ترین قیمت شستشوی فرش ماشینی یعنی 11500 تومان در نظر گرفته شود و فرش شما یک فرش ماشینی 12 متری باشد هزینه کل شستشوی آن برابر است با 138000 تومان، که باز هم این عدد با توجه به هزینه حمل و نقل و … بیشتر خواهد شد. برخی از قالیشویی ها هستند که نرخ شستشوی فرش را به صورت عددی حساب می کنند یعنی هنگام اعلام قیمت می گویند قیمت شستشوی یک عدد فرش ماشینی 12 متری فلان مقدار است که این کار اشتباه است و باعث سردرگم شدن مشتری خواهد شد.

تعرفه شستشوی فرش های فانتزی، موکت ها، شستشوی انواع مبل ها و … نیز به همین صورت محاسبه می شود زیرا برای آنها نیز تعرفه ای از طرف اتحادیه در نظر گرفته شده است.

تعرفه قالیشویی بر اساس جنس فرش

تعرفه قالیشویی بر اساس جنس فرش

منظور از جنس فرش نوع و جنس نخ هایی است که فرش به وسیله آن بافته شده است که این نخ ها عبارتند از:

  • نخ پشمی
  • نخ پنبه
  • نخ ابریشم

تعرفه شستشوی فرشی که با هر یک از این نخ ها بافته شده باشد یک تعرفه جداگانه است یعنی تعرفه شستشوی فرش نخ ابریشم با نخ پشمی متفاوت است زیرا نخ های ابریشم حساس تر هستند و نباید زیاد به آنها فشار وارد شود، یا فرش پشمی نباید با فرچه های زبر شسته شود و … .

گاهی افراد به اشتباه نوع فرش را جنس فرش در نظر میگیرند برای مثال اینکه فرش ماشینی است یا دستباف را جنس فرش به حساب می آورند در صورتی که ماشینی یا دستباف بودن نوع فرش است. فرش ها بر اساس نوع به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • ماشینی
  • دستباف
  • فانتزی
  • گلیم

و انواع دیگر

که این موارد نیز در تعرفه شستشوی فرش دخیل اند و هر یک تعرفه ای جداگانه دارند.

پس اگر قصد دارید از هزینه نهایی شستشوی فرش خود مطلع شوید باید تمام این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه نهایی را محاسبه کنید، و اگر موافق به محاسبه درست نشدید می توانید با قالیشویی مورد نظر تماس بگیرید تا تعرفه شستشوی فرش و هزینه نهایی را از ایشان جویا شوید

تعرفه - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

تعرفه شستشوی فرش های نفیس

تعرفه شست شوی فرش های نفیس

فرش های نفیس فرش های دستباف و ارزشمند هستند البته هر فرش دستبافتی فرش نفیس محسوب نمی شود، به طور کلی فرش های نفیس به فرش های ابریشمی و عتیقه گفته می شود که هم از نظر مالی ارزش و قیمت بالایی دارند و هم از نظر معنوی زیرا این نوع فرش ها به معنای واقعی کلمه به صورت هنرمندانه و با ظرافتی بسیار خاص بافته شده اند. حال چنین فرشی می تواند فرش معمولی (یعنی برای استفاده) باشد و یا تابلو فرش باشد که بنا به دلایل مختلف نیاز به شستشو پیدا کرده است.

بهترین روش شستشوی فرش های نفیس و عتیقه سپردن آنها به یک قالیشویی معتبر و مجهز است،نزدیکترین قالیشویی که هم دارای دستگاه های به روز و مجهز باشد و هم پرسنل ایشان مهارت و تجربه کافی در زمینه شستشوی فرش نفیس شما داشته باشند. تعرفه شستشوی فرش های نفیس معمولا از طرف اتحادیه قالیشویی اعلام نمی شود زیرا تمام قالیشویی های سطح شهر قادر به شستشوی چنین فرش هایی نیستند، پس هزینه نهایی شستشوی فرش های نفیس توسط قالیشویی محاسبه و اعلام می شود. اگر فرش نفیس شما متراژ پایین باشد برای مثال تابلو فرش باشد هزینه شستشوی آن به صورت کلی محاسبه می شود.

در نهایت هر چقدر هم که هزینه شستشوی این نوع فرش ها در قالیشویی زیاد باشد باز هم ارزش دارد زیرا در این صورت شما آسوده خاطر خواهید بود که فرشتان توسط افراد کاربلد و ماهر، و توسط مواد شوینده طبیعی و مخصوص شسته می شود و هیچ آسیبی به فرش نخواهد رسید، اما اگر شما چنین فرش هایی را در خانه بشویید به اجبار باید از مواد شوینده صنعتی و شیمیایی استفاده کنید که خود این مواد برای فرش های حساسی مانند فرش ابریشم بسیار مضر هستند.

تعرفه قالیشویی

تعرفه قالیشویی

در عناوین قبلی راجع به تعرفه شستشوی فرش های مختلف، هزینه شستشوی فرش بر اساس ابعاد و اندازه، و هزینه شستشو بر اساس جنس فرش صحبت کردیم و اکنون نوبت به جمع بندی مطالب گفته شده میرسد.

روند محاسبه تعرفه شستشوی فرش به شرح زیر است:

اعلام هزینه شستشوی فرش های ماشینی و دستباف از طرف اتحادیه قالیشویان

بررسی فرش توسط کارشناسان قالیشویی از این لحاظ که آیا فرش نیاز به رفو، تعمیر ریشه و شیرازه، لکه گیری و لکه بری، رنگ برداری و رنگرزی دارد یا خیر

اگر فرش به موارد گفته شده در بالا نیاز داشته باشد که ابتدا هزینه آنها بر طبق میزان خرابی محاسبه می شود، وگرنه فقط هزینه شستشوی فرش بنا به درخواست مشتری که شستشوی معمولی را انتخاب کرده است یا اعلاء شویی را محاسبه می شود

و در نهایت تمام هزینه های محاسبه شده با هزینه حمل و نقل فرش ها جمع شده و به مشتری اعلام می شود

تعرفه شستشوی فرش ها که از طرف اتحادیه قالیشویی تهران اعلام شده است نیز به شرح زیر می باشد:

نوع سفارش شستشوی معمولی اعلاء شویی
شستشوی فرش ماشینی 11500 16000
شستشوی فرش دستباف 15000 25000 _ 33500
شستشوی فرش نفیس 60000 ______________________
شستشوی موکت جدا از زمین 7000 توافقی
خشکشویی فرش ماشینی در محل 16000 ______________________
خشکشویی فرش دستباف در محل 22000 ______________________
خشکشویی موکت در محل 40000 ______________________
خشکشویی موکت پله 20000 ______________________
شستشوی قالیچه توافقی توافقی
رفو و ترمیم توافقی توافقی
لکه برداری توافقی توافقی
خشکشویی مبل در محل توافقی ______________________
سرویس حمل و نقل 25000 _ 30000 ______________________

 

  • هزینه شستشوی فرش ها و موکت ها بر حسب متر مربع ذکر شده است
  • هزینه شستشوی موکت به متراژ آن بستگی دارد که کمتر از 50 متر باشد یا بیشتر
  • هزینه شستشوی موکت پله عددی محاسبه می شود
  • اعلاء شویی شامل شستشو در محل نمی شود
تعرفه - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

قالیشویی طره در مناطق شهرک غرب، اقدسیه، تجریش، سعادت آباد، شمال تهران ،لواسان ، تهران ، نیاوران ، دولت ، لواسانات ، آماده خدمت رسانی می باشد.

تعرفه ماشین قالیشویی

تعرفه ماشین قالیشویی

دستگاه ها و ابزارهایی که در قالیشویی ها مورد استفاده قرار می گیرند یا ابزارهای دستی هستند و یا دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک که تعرفه خرید هر یک از آنها متفاوت می باشد و به اتوماتیک یا دستی بودن و برند دستگاه بستگی دارد.

دستگاه های نیمه اتوماتیک قالیشویی عبارتند از:

_ دستگاه شلاق زن

_  دستگاه پولیشر

_ دستگاه گردگیر

و دستگاه های تمام اتوماتیک قالیشویی عبارتند از:

_ دستگاه غبارگیر و خاک گیر قالیشویی

_  دستگاه های مربوط به گرمخانه قالیشویی

_ دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک

_ دستگاه قالیشویی ریلی تمام اتوماتیک

_ دستگاه آب گیر لوله ای ثابت و متحرک

_ دستگاه های خشک کن فرش

همانطور که گفته شد هر یک از این دستگاه ها قیمت متفاوتی دارند.

دستگاه های تمام اتوماتیک پیشرفته تر از دستگاه های نیمه اتوماتیک هستند و به همین دلیل قیمت بیشتری نیز دارند، این نوع دستگاه ها آسیبی به فرش وارد نمی کنند و استفاده از آنها نیز بسیار آسان است، قالیشویی که دستگاه های آن از نوع دستگاه های تمام اتوماتیک باشد یک قالیشویی مجهز محسوب می شود.(برای مطالعه بیشتر درباره فروش فرش دستباف)

تعرفه - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

تعرفه وسایل قالیشویی

تعرفه وسایل قالیشویی

در عنوان قبلی در رابطه با دستگاه ها و ماشین آلات قالیشویی صحبت کردیم اما تمام ابزارهای قالیشویی در این دستگاه ها و ماشین آلات خلاصه نمی شود بلکه به وسایل دیگری نیز نیاز است که این وسایل عبارتند از:

_ وسایل مربوط به خشکشویی فرش در محل که خود به دستگاه های مختلفی مانند پولیشر های سایز کوچک و بخار شو های  با توان بالا تقسیم می شوند

_ وسایل مخصوص موگیری و پرزگیری فرش

_ وسایل مخصوص رفوگری و تعمیر فرش ها

_ چرخ های انتقال فرش

_ وسایل مربوط به گرمخانه قالیشویی

_ وسایل شستشوی فرش دستی مانند طی های مخصوص شستشوی فرش، شلنگ و …

_ شوینده های مخصوص انواع فرش

_ وسایل مربوط به خشکشویی مبل در محل

_ وسایل و ابزارهای مخصوص شستشوی موکت

و …

که هر یک از این وسایل تعرفه خرید فرش دستباف جداگانه ای دارند، و در هر قالیشویی مجهزی باید تمام این وسایل و ابزارها موجود باشند حتی اگر قالیشویی از نوع سنتی باشد.

تعرفه شستشوی فرش در چنین قالیشویی های مجهزی مسلما بالاتر از تعرفه شستشوی فرش در قالیشویی های معمولی و سطح پایین است اما برخی از قالیشویی های مجهز مانند قالیشویی طرّه با اینکه تمام دستگاه ها و ابزارهای مربوط به فرش را دارد و یک قالیشویی مجهز محسوب می شود اما با این حال تعرفه شستشوی فرش و هزینه شستشوی انواع فرش ها را بر طبق همان قیمت های اعلام شده توسط اتحادیه قالیشویان محاسبه می کند که نشان از منصف بودن این قالیشویی دارد.

پس زمانی که قصد دارید فرش، موکت و مبل های خود را برای شستشو به قالیشویی بسپارید در کنار پرس و جو درباره تعرفه شستشوی فرش در این قالیشویی بهتر است از نوع تجهیزات این قالیشویی نیز جویا شوید و در نهایت فرش ها و موکت های خود را به یک قالیشویی مجهز و با تجربه بسپارید تا از بابت شستشوی اصولی فرش ها و سالم ماندن فرش های خود مطمئن شوید و هیچ نگرانی نداشته باشید.

پاك كردن لاك از روي فرش با تینر – پاك كردن لكه شير از روی فرش – پاك كردن لكه قدیمی قهوه از روي فرش – پاک کردن قیر از روی فرش – ترمیم ریشه فرش در منزل – پاك كردن لاك از روي فرش – قیمت ریشه زنی فرش دستباف – قیمت شیرازه دوزی فرش – ریشه زنی فرش – عکس ساس فرش – قالیشویی خوب در تهران – حشره فرش

سوالات متداول تعرفه شست و شوی فرش

تعرفه شستشوی فرش ماشینی چیست ؟

منظور از تعرفه، قیمت و دستمزد یک کار است پس بر این اساس منظور از تعرفه شستشوی فرش ماشینی یعنی قیمت مشخصی که برای شستشوی فرش ماشینی از طرف کارشناسان اتحادیه قالیشویی تعیین شده است. البته اتحادیه برای تعرفه شستشوی فرش فقط قیمت پایه را اعلام میکند و قالیشویی باید بر اساس آن قیمت اعلام شده و سایر خدمات انجام گرفته بر روی فرش هزینه نهایی شستشوی فرش را محاسبه کند.

تعرفه شستشوی فرش دستباف چیست ؟

در لیست اعلام شده از طرف اتحادیه قالیشویان دومین تعرفه مربوط به شستشوی فرش های دستباف می باشد، با توجه به حساس و ارزشمند بودن فرش های دستباف نحوه شستشوی آنها متفاوت از شستشوی فرش های ماشینی است و در صورتی که کارگاه قالیشویی دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش نداشته باشد پرسنل قالیشویی باید فرش دستباف را با ابزارهای دستی بشویند زیرا با دستگاه ها و ماشین آلات قدیمی نمیتوان فرش دستباف را شست و ممکن است به فرش آسیب بزند.

تعرفه قالیشویی بر اساس جنس فرش چیست ؟

تعرفه قالیشویی بر اساس جنس فرش

منظور از جنس فرش نوع و جنس نخ هایی است که فرش به وسیله آن بافته شده است که این نخ ها عبارتند از:

  • نخ پشمی
  • نخ پنبه

نخ ابریشم

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *