چگونه لکه چای را از روی فرش پاک کنیم

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه - چای - روی - فرش - قالیشویی - طره

چای به دلیل ترکیباتی که دارد اگر بر روی فرش بریزد باعث ایجاد لک بر روی فرش می شود. برای پاک کردن لکه چای روی فرش با توجه به جنس و نوع فرش می توان از مواد مختلفی استفاده کرد اما اگر سریع اقدام به پاک کردن لکه چای روی فرش کنید این لکه به راحتی پاک می شود ولی اگر این لک قدیمی شود ممکن است پاک کردن آن کمی دشوار باشد.

بنر - تماس با ما

قالیشویی طُرّه در این مقاله قصد دارد روش‌های مختلف پاک کردن لکه چای از روی فرش را به شما آموزش دهد. نکاتی را که در زیر توضیح داده‌ایم به دقت دنبال کنید تا بتوانید از کار خود نتیجه مطلوبی بگیرید. در منزل خود با آرامش نشسته اید و خود را برای صرف یک لیوان چای دبش آماده کرده اید که ناگهان دستتان به لیوان می خورد و روی فرش می‌ریزد. اتفاق بدی است! حال مهمترین چیزی که به ذهنتان می رسد، آن است که چگونه این لکه را پاک کنم؟ درست است؟
هدف از خودن چای درست نقطه مقابل آن است: استراحت کردن پس از یک روز کاری طولانی یا گرم شدن در یک روز زمستانی خیلی سرد. متأسفانه هر چقدر هم که محتاط باشید، روی فرش چای خواهد ریخت و هنگامی که با لکه روی فرش مواجه می شوید، بهترین راه آن است که به سرعت دست به کار شوید.

به یاد داشته باشید که عمل لکه زدایی را ابتدا روی قسمتی از فرش یا وسایل که چندان جلوی چشم نیستند، انجام دهید. در اینجا چند روش ساده برای پاک کردن لکه چای از روی فرش را برایتان توضیح داده ایم که می توانید در منزل امتحان کنید. اما فراموش نکنید که در موارد وجود لکه سرسخت حتماً پاک کردن آن را به یک شرکت قالیشویی حرفه ای بسپارید.

پاک کردن لکه چای روی فرش

پاک کردن لکه چای روی فرش

چای و قهوه از نوشیدنی های پر طرفدار هستند که با توجه به رقیق و مایع بودنشان ممکن است با یک سهل انگاری کوچک بر روی زمین، فرش، لباس و … بریزند و چون رنگ تیره ای دارند باعث ایجاد لک بر روی شیء مذکور می شود و دیگر نمی توان آن لک را پاک کرد مگر اینکه راهکارهای پاک کردن لکه چای و قهوه را بلد باشید که ما در این مقاله قصد داریم راهکارهای پاک کردن لکه چای روی فرش را به شما آموزش دهیم، با توجه به اینکه چای و قهوه ترکیبات شبیه به هم دارند می توانید از این راهکارها برای پاک کردن لکه قهوه روی فرش نیز استفاده کنید.

فرش یکی از وسایل منزل مورد علاقه ایرانی ها می باشد به همین دلیل در تمام خانه های ایرانی چه سبک مدرن داشته باشند چه سبک سنتی از فرش استفاده می شود. گاهی بر اثر اتفاق یک ماده خوراکی یا هر ماده رنگی دیگری روی فرش میریزد و موجب کثیفی فرش می شود ، برخی از این ماده ها مانند چای زمانی که روی فرش میریزند حتی با شستشو نیز پاک نمی شوند و لکه زرد رنگ آنها بر روی فرش باقی می ماند که این برای یک خانم ایرانی بسیار آزار دهنده است.

اما نگران نباشید زیرا ما در این مقاله ترفندهایی را به شما آموزش خواهیم داد که به راحتی بتوانید لکه چای روی فرش خود را پاک کنید، حتی بدون نیاز به شستشو.

فرش ها به طور کلی به سه دسته فرش ماشینی، دستباف و ابریشم تقسیم می شوند که پاک کردن لکه چای از روی هر کدام از آنها متفاوت است پس راهکارهای مربوط به هر کدام از آنها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

لکه چای روی فرش ابریشم

لکه چای روی فرش ابریشم

فرش های ابریشم با توجه به نفیس، زیبا و حساس بودنشان چندان به عنوان فرش معمولی (یعنی مانند فرش های دیگر) مورد استفاده قرار نمی گیرند و بیشتر به عنوان تابلو فرش و برای تزیین مکان های مختلف از آنها استفاده می شود. اما برخی از افراد به دلیل علاقه زیادی که به این گونه فرش ها دارند یا بنا به دلایل مختلف این لکه فرش ها را مانند فرش های دیگر در نقاط مختلف خانه بر روی زمین پهن می کنند که در این صورت امکان ریختن هر ماده ای بر روی آن وجود دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از فرش ابریشم استفاده می کنید و بر اثر سهل انگاری خود یا مهمانانتان، بر روی فرش چای یا قهوه ریخته است بهتر است ابتدا از یک دستمال کاغذی یا حوله ای برای جمع کردن چای از روی فرش ابریشم استفاده کنید تا مایع چای به صورت کامل از روی فرش جمع شود.( برای مطالعه بیشتر درباره رفوگری)

سپس برای از بین بردن لکه چای روی فرش بهتر است آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید تا با استفاده از متد های روز پاک کردن لک، و مواد شوینده مخصوص فرش ابریشم لکه چای را از روی فرش ابریشم شما پاک کنند بدون اینکه به فرش شما آسیبی برسد. زیرا فرش ابریشم بسیار حساس است و اگر خودتان اقدام به پاک کردن لکه با روش های مختلف، کنید ممکن است به فرش آسیب بزنید و همین آسیب هرچند اندک از قیمت و ارزش لکه بری فرش شما می کاهد.

البته هر قیمت قالیشویی مسئولیت این کار را به عهده نمی گیرد زیرا اگر کارکنان قالیشویی تخصص کافی در این زمینه نداشته باشند به فرش آسیب میزنند و قالیشویی باید برای جبران خسارت پرداخت کند.

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

قالیشویی طره در مناطق شهرک غرب، اقدسیه، تجریش، سعادت آباد، شمال تهران ،لواسان ، تهران ، نیاوران ، دولت ، لواسانات ، آماده خدمت رسانی می باشد.

چگونه لکه چای را از روی فرش پاک کنیم؟

1. با دستمال یا حوله روی لکه بمالید تا مایع آن جذب شود
2. مقداری آب را مستقیم روی لکه چای بریزید. با انجام اینکار، لکه رقیق شده و نمی گذارد آسیب بیشتری به فرش وارد کند.
3. یک ماده لکه پاک کن را مستقیماً روی قسمت لک شده استفاده کنید. استفاده از این ماده برای پاک کردن لکه های چای از
روی فرش می تواند کمک بزرگی باشد.
4. اگر لکه هنوز قابل مشاهده است، مقداری سرکه سفید را با آب ترکیب کنید و با اسفنج یا پارچه ظرفشویی مستقیم روی
قسمت لک شده بریزید.
5. بگذارید این ترکیب به مدت 5 تا 10 دقیقه روی لکه بماند.
6. حال آن قسمت را با آب سرد آبکشی کنید. لکه چای دیگر نباید وجود داشته باشد.

لکه چای روی فرش دستباف

لکه چای روی فرش دستباف

فرش دستباف اگر با نخ ابریشم بافته شود همان فرش ابریشمی خواهد شد و باید برای پاک کردن لکه چای روی فرش روش های گفته شده در بالا را انجام دهید. اما اگر فرش دستباف شما از نوع ابریشمی نباشد می توانید با توجه به نوع قیمت شست و شوی فرش و مقدار لکه یکی از ترفندهای زیر را برای پاک کردن لکه چای روی فرش انجام دهید.

اگر در همان لحظه ریختن چای بر روی تعمیر ریشه فرش دستباف متوجه این اتفاق شدید بهتر است چای را با یک قاشق از روی فرش جمع کنید و سپس بر روی محل مورد نظر یک دستمال حوله ای بیندازید تا چای های باقیمانده را به خود جذب کند و یا با مکش قوی جاروبرقی تمام قطرات چای را از روی تعرفه شست و شوی فرش جمع کنید، به این ترتیب خود چای از روی فرش جمع می شود اما بو و لکه چای روی فرش باقی می ماند که برای پاک کردن لکه چای نیز می توانید مقداری شامپو فرش روی یک اسفنج بریزید و محل مورد نظر را توسط آن پاک کنید و بلافاصله بعد از اسفنج آغشته به شامپو فرش یک دستمال نم دار روی قسمت مورد نظر بکشید.

زمانی که بر روی فرش دستباف یک مایع (هر مایعی) میریزد، به دلیل نخ هایی که برای بافت آن مورد استفاده قرار گرفته اند این فرش بو می گیرد و این بو میتواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد، اگر شما هم پس از ریختن چای بر روی فرش دستباف با این مشکل مواجه شدید بهتر است برای چند ساعت فرش خود را در معرض هوای آزاد و نور مستقیم خورشید قرار دهید تا این مشکل نیز برطرف شود.

پاک کردن لکه چای با استفاده از جوش شیرین

1. یک فنجان جوش شیرین در کاسه ای بریزید.
2. پارچه مرطوبی بیاورید و به جوش شیرین آغشته کنید. حال آن را مستقیماً روی لکه چای بگذارید.
3. قسمت لک شده را با آب سرد آبکشی کنید.
4. در صورت لزوم، مراحل 1 تا 3 را تکرار کنید.
5. قسمت لک شده را آبکشی و سپس با زدن ضربه های ملایم خشک کنید. هر گاه برای پاک کردن لکه چای درمانده
شدید، این بهترین راه است

لکه چای روی فرش ماشینی

لکه چای روی فرش ماشینی

فرش ماشینی مقاومت بالایی نسبت به فرش ابریشم و دستباف دارد به همین دلیل آسان تر از آن دو فرش می توان لکه چای را از روی فرش ماشینی پاک کرد که در ادامه نحوه پاک کردن لکه چای روی فرش ماشینی را آموزش می دهیم.

البته بهترین راهکار برای پاک کردن انواع لکه ها از روی هر نوع فرشی این است که فرش را به نزدیکترین قالیشویی بسپارید و هنگام تحویل فرش به قالیشویی نوع لکه را نیز به آنها بگویید تا بتوانند فرش شما را مانند روز اول و بدون هیچ لکه ای به شما تحویل دهند. اما اگر قصد انجام این کار یا شستن فرش خود را ندارید و فقط می خواهید لکه به وجود آمده را از روی فرش پاک کنید می توانید از راهکارهای پاک کردن لکه مورد نظر استفاده کنید. اما مراقب باشید که برای از بین بردن لکه از موادی استفاده نکنید که رنگ فرش را نیز به همراه لکه از بین ببرد و یا به بافت فرش آسیب برساند، بلکه فقط و فقط از موادی استفاده کنید که اطمینان دارید به بافت و رنگ فرش هیچ آسیبی نمیزند و بهتر است ابتدا ماده مورد نظر را در گوشه خارجی فرش امتحان کنید و پس از گذشت چند دقیقه اگر مشکلی به وجود نیامد، از آن ماده برای پاک کردن لکه فرش استفاده کنید.

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

چگونه لکه چای را با استفاده از سرکه سفید از روی فرش پاک کنیم

  1. با استفاده از دو اونس (مقداری برابر با 82/53 گرم) سرکه سفید و 4 اونس آب گرم محلولی درست کنید.
  2. محلول را در یک قوطی اسپری بریزید.
  3. محلول را با استفاده از قوطی به طور مستقیم روی قسمت لک شده فرش بپاشید و با پارچه تمیز محکم بمالید.

این روال را ادامه دهید تا لکه از بین برود

پاک کردن لکه چای با استفاده از نمک

1. پارچه مرطوبی بردارید و باقیمانده چای را از روی فرش با آن جذب کنید.
2. مقداری نمک را مستقیم روی لکه چای بریزید و سپس کمی نوشابه هم به آن اضافه کنید.
3. قسمت لک شده را آبکشی کنید و در صورت نیاز مراحل 1 و 2 را تکرار کنید.
زمانی که چای روی فرش می ریزد و آن را لک می کند، برای پاک کردن آن در منزل یکی از روشهای بالا را امتحان کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر لکه ها از آنچه تصورش را می کردید سرسخت تر هستند، بهترین راه آن است که کار را به یک شرکت قالیشویی حرفه ای بسپارید.
فراموش نکنید ابتدا روی قسمتی از فرش که چندان جلوی چشم نیست امتحان کنید. اینها فقط چند راه پیشنهادی است که به شما توصیه کرده ایم و برای انجامشان دقت زیادی به خرج دهید. در هر حال، قالیشویی حرفه ای را فراموش نکنید

لکه چای روی فرش را چگونه پاک کنیم؟

در ابتدای مقاله روش های پاک کردن لکه چای روی فرش ابریشم و دستباف را گفتیم و اکنون می خواهیم نحوه پاک کردن لکه چای روی فرش ماشینی را به شما آموزش دهیم.

ابتدا به دو نکته زیر دقت کنید:

_ ابتدایی ترین کاری که باید انجام دهید جمع کردن چای به صورت کامل از روی فرش توسط یک قاشق است.

_ اگر فرش شما  سفید رنگ است می توانید علاوه بر روش های زیر از روش هایی که در عنوان بعدی نیز گفته می شود استفاده کنید.

_ با توجه به اینکه لکه بر روی فرش شما خشک شده است یا هنوز تازه است روش ها متفاوت می شود. روش های زیر برای لکه های تازه کاربرد دارند اما اگر لکه چای روی فرش شما قدیمی و خشک است نگران نباشید زیرا روش هایی که بتوان به وسیله آنها لکه چای خشک را نیز از روی فرش پاک کرد در ادامه آموزش می دهیم.

روش ها را به ترتیب گفته شده در زیر عملی کنید تا از نتیجه حاصل شده شگفت زده شوید:

  1. استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب

ابتدا مقدار مشخصی از جوش شیرین را با آب سرد مخلوط کنید تا خمیری به دست آید، سپس با استفاده از یک مسواک، چاقو، قاشق و یا یک دستمال کمی از خمیر را بر روی لکه چای روی فرش بمالید به نحوی که کل لکه توسط خمیر پوشیده شود، سپس با انگشت بر روی محل مورد نظر از فرش ضربه بزنید و در نهایت با یک دستمال نسبتا خیس خمیر را از روی فرش پاک کنید.

برای انجام این روش حتما به نکات زیر توجه کنید:

_ خمیر را روی فرش نکشید زیرا باعث می شود بافت فرش شما آسیب ببیند و همچنین با این کار پودر های جوش شیرین به درون تار و پود فرش شما نفوذ می کنند و پاک کردن آنها دشوار است. پس فقط به آرامی آن را روی فرش بمالید و با انگشت آن را پخش کنید.

_ به هنگام پاک کردن خمیر از روی فرش با یک حرکت کل خمیر را از روی فرش جمع کنید.

_ قبل از خشک شدن خمیر بر روی فرش آن را از سطح فرش جمع کنید.

_ پس از جمع کردن خمیر می توانید چندین مرتبه دستمال را شسته و روی محل مورد نظر بکشید.

_ در ابتدا و انتهای کار می توانید برای تمیزی فرش روی آن جاروبرقی بکشید.

  1. استفاده از ترکیب مواد شوینده و آب

برای پاک کردن لکه چای روی فرش می توانید از ترکیب مواد شوینده و آب نیز استفاده کنید البته نوع ماده شوینده شما باید ماده شوینده مخصوص فرش باشد مانند شامپو فرش یا پودر و مایع شوینده مخصوص البسه.

مقدار مشخصی از ماده شوینده را با آب ترکیب کنید و با استفاده از یک پارچه آن را روی لکه چای بکشید سپس با استفاده از یک دستمال نسبتا خیس ماده شوینده را از روی فرش پاک کنید و این روش را چند بار تکرار کنید تا سطح فرش کاملا تمیز شود، در نهایت یک دستمال خیس تمیز روی فرش بکشید و منتظر بمانید تا خشک شود.

اگر از این روش استفاده می کنید به نکات زیر توجه کنید:

_ هرگز از مواد سفید کننده مانند وایتکس و … حتی به مقدار کم استفاده نکنید زیرا  باعث می شود رنگ فرش شما تغییر کند.

_ از قسمت پایین لکه اقدام به دستمال کشی کنید تا لکه چای به بافت های بعدی فرش منتقل نشود.

_ قبل از انجام مراحل و پس از خشک شدن کامل فرش سطح فرش را جاروبرقی بکشید تا مواد موجود بر روی آن پاک شوند.

برای بهتر شدن نتیجه روش های ذکر شده می توانید پس از آخرین مرحله، فرش را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

لکه چای خشک شده را چگونه از روی فرش پاک کنیم؟

لکه چای خشک شده را چگونه از روی فرش پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه چای روی فرش پس از خشک و قدیمی شدن آن نیز می توانید روش های ذکر شده در بالا را انجام دهید اما برای گرفتن نتیجه بهتر روش های دیگری نیز به شما آموزش می دهیم.

  1. استفاده از بوره

بوره یک پودر سفید رنگ است که می توانید از عطاری ها خریداری کنید. برای پاک کردن لکه چای روی فرش به وسیله بوره ابتدا باید محل لکه روی فرش را به وسیله یک دستمال خیس، یا یک آب پاش خیس کنید. سپس مقداری بوره بر روی سطح مورد نظر بریزید به نحوی که کل لکه پوشیده شود. سپس به وسیله انگشت بر روی بوره های ریخته شده روی فرش ضربه بزنید و در نهایت به وسیله یک پارچه خیس آن را از روی فرش جمع کنید و چندین مرتبه دستمال خیس روی فرش بکشید تا کامل پاک شود.

  1. استفاده از جوش شیرین

در روش بالا بجای بوره می توانید از جوش شیرین هم استفاده کنید و دقیقا مطابق همان مراحل عمل کنید.

  1. آب گازدار

برای پاک کردن لکه چای روی فرش می توانید از آب گازدار یا سودا استفاده کنید به این صورت که مقداری از آن را بر روی لکه چای بریزید و با دستمال خیس آن را پاک کنید، یا می توانید آب گازدار را داخل یک آب پاش بریزید و بر روی لکه چای روی فرش اسپری کنید و با دستمال خیس آن را پاک کنید. اما دقت داشته باشید آب گاز دار را بر روی فرش هایی که رنگ تیره دارند استفاده نکنید همچنین طوری آن را بر روی فرش بریزید که جاری نشود زیرا در این صورت باعث می شود لکه چای به بافت های دیگر فرش نیز منتقل شود.

و در نهایت نکته مهمی که وجود دارد این است که برای پاک کردن لکه چای روی فرش چه این لکه تازه باشد، چه قدیمی حتما دستمال خود را با آب سرد خیس کنید و بر روی فرش بکشید زیرا آب سرد به پاک شدن سریعتر لکه کمک می کند.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با سرکه

برای پاک کردن لکه چای روی فرش راه‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از سرکه سفید و مقداری آب گرم است. برای این کار باید مقداری سرکه را با آب گرم مخلوط کرده و یک پارچه آغشته به آن را روی الیاف فرش بکشید. این کار را باید تا زمانی انجام دهید که اثر لکه چای روی فرش کمرنگ شده و از بین برود. در نهایت می‌توانید با آب سرد محل را آبکشی کنید تا بقایای آثار لکه چای از بین برود.

پاک کردن لکه چای از روی فرش با مایع ظرفشویی

استفاده از مایع ظرفشویی نیز یکی از روش‌های معمول پاک کردن لکه چای روی فرش است. همانطور که می‌دانید مایع ظرفشویی در تمیز کردن الیاف‌های پارچه‌ای خیلی خوب عمل می‌کند. در پاک کردن لکه چای از روی فرش با مایع ظرفشویی، بهتر است از مقداری سرکه سفید برای کارایی بیشتر استفاده شود. برای این کار باید با مقداری سرکه سفید، آب گرم و حدود یک قاشق مایع ظرفشویی یک محلول درست کنید. پس از آن یک دستمال مناسب را به محلول آغشته کرده و آن را بر روی لکه چای روی فرش بکشید. این کار را باید تا زمانی انجام دهید که آثار لکه به خوبی از روی فرش برطرف شود.

لکه چای روی فرش سفید

لکه چای روی فرش سفید

فرش سفید یا رنگ روشن خیلی زود لک می گیرد اما پاک کردن لک از روی آن نیز نسبتا آسانتر است زیرا رنگ های زیاد و پر رنگی درون آن وجود ندارد که نگران تغییر آنها و در نتیجه خرابی رنگ فرش باشیم.

برای پاک کردن لکه چای روی فرش سفید می توانید از مواد زیر استفاده کنید:

  1. سرکه سفید
  2. جوش شیرین
  3. ترکیب مواد سفید کننده و آب؛ البته مقدار ماده سفید کننده آن باید بسیار کم باشد یعنی فقط چند قطره ماده سفید کننده را با چند لیوان آب قاطی کنید و دستمال سفید رنگی را با این محلول خیس کنید و روی لکه چای روی فرش بکشید و بلافاصله محل مورد نظر را به وسیله یک دستمال خیس شده با آب سرد پاک کنید.

علاوه بر این مواد می توانید از تمام مواد گفته شده در عناوین قبل نیز استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که حتما از پارچه سفید برای پاک کردن فرش سفید استفاده کنید.

چرا لکه چای روی فرش می ماند؟

جوهر مازو یک ترکیب موجود در گیاهان مختلف از جمله گیاه چای می باشد که باعث پر رنگ شدن چای و ماندن لکه آن بر روی ظروف، لباس، فرش و هر چیز دیگری می شود. اما اگر شیء مذکور زود شسته یا پاک شود لکه چای بر روی آن باقی نمی ماند و به راحتی پاک می شود پس اگر لکه چای روی فرش نیز تازه باشد و اقدام به پاک کردن آن کنید به راحتی پاک می شود. ولی زمانی که لکه چای روی فرش یا لباس یا هر چیز دیگری، برای مدت طولانی باقی بماند پاک کردن آن کمی دشوار می شود و نیاز به تلاش مضاعف دارد، زیرا با گذشت زمان جوهر مازو بیشتر به عمق بافت های فرش یا لباس نفوذ می کند.

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

پاک کردن لکه چای روی فرش با نمک

زمانی که چای روی فرش شما می ریزد اگر بلافاصله آن را با قاشق جمع کنید و بر روی محل مورد نظر نمک بریزید مانع از ایجاد لکه چای روی فرش می شود، زیرا دانه های نمک جوهر مازو داخل چای را به خود جذب می کنند و به این ترتیب جوهر به الیاف فرش نفوذ نمی کند.

اما اگر آن لحظه متوجه نشدید، بعدا هم می توانید از ترکیب نمک و آب گاز دار یا ترکیب نمک و سرکه سفید برای پاک کردن لکه چای روی فرش استفاده کنید. به این صورت که نمک را با مایع گفته شده ترکیب کنید و بر روی فرش اسپری کنید، یا یک دستمال را با این محلول خیس کرده و بر روی رفوی فرش بکشید.

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن لکه‌های جدید و قدیمی چای از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید

پاك كردن لاك از روي فرش – قیمت ریشه زنی فرش دستباف – ترمیم ریشه فرش در منزل – پاک کردن قیر از روی فرش – پاک کردن لاک از روی فرش – پاك كردن لاك از روي فرش روشن – قالیشویی – تميز كردن فرش دستباف – تميز كردن فرش دستباف – نزدیکترین قالیشویی به من – قیمت شستشوی فرش – قالیشویی شمال تهران

سوال متداول لکه چای روی فرش

پاک کردن لکه چای از روی فرش ابریشم به چه صورت است ؟

فرش های ابریشم با توجه به نفیس، زیبا و حساس بودنشان چندان به عنوان فرش معمولی (یعنی مانند فرش های دیگر) مورد استفاده قرار نمی گیرند و بیشتر به عنوان تابلو فرش و برای تزیین مکان های مختلف از آنها استفاده می شود. اما برخی از افراد به دلیل علاقه زیادی که به این گونه فرش ها دارند یا بنا به دلایل مختلف این فرش ها را مانند فرش های دیگر در نقاط مختلف خانه بر روی زمین پهن می کنند که در این صورت امکان ریختن هر ماده ای بر روی آن وجود دارد.

لکه چای روی فرش دستباف به چه صورت پاک میشود؟

فرش دستباف اگر با نخ ابریشم بافته شود همان فرش ابریشمی خواهد شد و باید برای پاک کردن لکه چای روی فرش روش های گفته شده در بالا را انجام دهید. اما اگر فرش دستباف شما از نوع ابریشمی نباشد می توانید با توجه به نوع فرش و مقدار لکه یکی از ترفندهای زیر را برای پاک کردن لکه چای روی فرش انجام دهید.

پاک کردن لکه چای از روی فرش ماشینی به چه صورت است ؟

فرش ماشینی مقاومت بالایی نسبت به فرش ابریشم و دستباف دارد به همین دلیل آسان تر از آن دو فرش می توان لکه چای را از روی فرش ماشینی پاک کرد که در ادامه نحوه پاک کردن لکه چای روی فرش ماشینی را آموزش می دهیم.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *