چگونه موم شمع را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
پاک - کردن - لکه - موم - از روی فرش - قالیشویی -طره

تاکنون چندین بار از ما پرسیده شده که موم شمع را چگونه باید از روی فرش پاک کنیم. به‌عنوان افرادی که علاقه خاصی به شمع داریم، مدتی طول کشید تا بتوانیم بهترین روش‌ها برای این کار را پیدا کنیم. درواقع، می‌دانم شما نیز مانند ما بارها درباره خسارت‌هایی که به بار آورده‌اید، غرهای زیادی شنیده‌اید. حال ما در قالیشویی طُرّه راه‌هایی ساده و کارآمد را برای پاک کردن لکه شمع از روی فرش برایتان توضیح خواهیم داد.

پاک - کردن - لکه - موم - از روی فرش - قالیشویی -طره

موادی که برای پاک کردن لکه موم شمع از روی فرش نیاز دارید

  • کارد آشپزخانه
  • چند تکه یخ
  • جاروبرقی
  • سه یا چهار کیسه کاغذی قهوه‌ای، آن‌قدر بزرگ باشند که قسمت لک شده را بپوشانند
  • اتو
  • الکل مالشی (ایزوپروپیل) %70
  • چند تکه دستمال سفید
  • آمونیاک خانگی ساده

مرحله اول: قسمت‌های آشکار موم را بردارید

با استفاده از چاقوی آشپزخانه، تا جایی که می‌توانید موم را بتراشید. سپس، چند تکه یخ را در داخل کیسه پلاستیکی بریزید و آن را روی لکه قرار دهید تا موم باقی‌مانده سفت شود. چند دقیقه صبر کنید و سپس یخ را از روی لکه برداشته و موم‌های سفت شده را با چاقو بتراشید.

پاک - کردن - لکه - موم - از روی فرش - قالیشویی -طره

مرحله دوم: قسمت لک شده را با جاروبرقی تمیز کنید.

برای این کار بهتر است از شاتون مخصوص تمیز کردن اثاث منزل و مبل استفاده کنید. سری جاروبرقی را به سمت الیاف فرش در تمامی جهات بگیرید و تا جایی که می‌توانید موم اضافی باقیمانده را با آن تمیز کنید.

مرحله سوم: موم باقیمانده را مایع کنید

درجه اتو را روی کمترین میزان و بدون بخار تنظیم کنید. یکی از کیسه‌های کاغذی قهوه‌ای را روی قسمت لک شده بگذارید. اتو را روی آن بکشید. هرگاه مشاهده کردید که موم در حال جذب شدن در کاغذ است، اتو را بردارید. حال کیسه را با یک کیسه تمیز عوض کنید و ادامه دهید تا دیگر موم جذب نشود.

پاک - کردن - لکه - موم - از روی فرش - قالیشویی -طره

مرحله چهارم: سه مرحله بالا را تکرار کنید

تا اینجا ممکن است مقداری از موم روی فرش باقی‌مانده باشد، پس مرحله‌های 1 تا 3 را تکرار کنید.

مرحله پنجم: خود را از دست لکه خلاص کنید.

شاید از شمع‌های رنگی استفاده کرده باشید، پس در این صورت موم پاک شده است اما لکه نه! برای پاک کردن لکه، مقداری از الکل مالشی (ایزوپروپیل) را روی یکی از پارچه‌های سفید بریزید. حال با پارچه به‌آرامی روی لکه ضربه بزنید. توجه داشته باشید که پارچه را روی آن نمالید یا سعی نکنید آن را با پارچه جذب کنید – در صورت مالیدن الکل روی فرش، ممکن است چسبی را که الیاف فرش را به پشتی آن چسبانده خراب کنید و با مالیدن فقط لکه را به اطراف پخش می‌کنید. پارچه را باید پشت سر هم عوض کنید، زیرا رنگ موم شمع به آن منتقل می‌شود.

پاک - کردن - لکه - موم - از روی فرش - قالیشویی -طره

مرحله ششم: آیا لکه هنوز روی فرش است؟

پنجره‌ها را باز کنید، سپس پارچه‌ای را با مقدار کمی از آمونیاک خانگی مرطوب کنید (توجه: حتماً پنجره را باز کنید. با مرطوب کردن پارچه مقداری بو ایجاد خواهد شد. با مالش الکل و آمونیاک نمک بودار تولید می‌شود. این بو آسیبی به شما نمی‌رساند، اما آزارنده است). حال اتو را روشن کنید. پارچه سفید تمیزی را روی لکه بگذارید و اتو را روی آن بکشید. پس از چند بار کشیدن، مشاهده خواهید کرد که لکه به پارچه منتقل می‌شود. پارچه را عوض کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

پاک - کردن - لکه - موم - از روی فرش - قالیشویی -طره

مرحله هفتم: کار را تمام کنید!

پارچه سفید دیگری را با آب مرطوب کنید و به‌آرامی با آن روی قسمت لک شده ضربه بزنید تا آمونیاک را به خود جذب کند. حال بگذارید خشک شود. پس از آن‌که قسمت لک شده به‌خوبی خشک شد، با جاروبرقی روی آن بکشید تا پرزهای فرش از حالت خوابیده خارج شوند.

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن لکه موم شمع از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

لینک مقاله منبع:

https://housewifehowtos.com/clean/how-to-get-candle-wax-out-of-carpet

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *