چگونه لکه جوهر را از روی فرش پاک کنیم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

تمیز نگه‌داشتن فرش در منزل کار ساده‌ای نیست. اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و راهروها همواره در معرض کثیفی، ریختن غذا، لکه جوهر و انواع لکه‌های دیگر هستند که ممکن است روی آن ایجاد شوند؛ بنابراین، چگونه می‌خواهید از دست لکه‌هایی که فرشتان را کثیف کرده‌اند، خلاص شوید؟ اولین کار مهم این است که به‌محض ایجاد لکه برای تمیز کردنش اقدام کنید. هر چه جوهر بیشتر روی فرش بماند و خشک شود، تمیز کردنش سخت‌تر می‌شود؛ پس بهتر است به‌محض ایجاد لکه دست‌به‌کار شوید و آن را به زمان دیگری موکول نکنید. قالیشویی طُرّه در این قسمت روش‌هایی را برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش برایتان توضیح داده است. اگر برای پاک کردن آن دیر اقدام کنید یا شدت آن زیاد باشد، ممکن است مجبور شوید فرش را به یک قالیشویی حرفه‌ای ببرید.

پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

روش‌های پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی فرش

اگر فرشتان از الیاف طبیعی بافته شده است، برای پاک کردن لکه جوهر این روش‌ها را استفاده کنید:

  • دو قوطی اسپری مو لاک (lacquer hair spray) ارزان قیمت بخرید – بیشتر بسته به ‌سرعت محو شدن لکه به این اسپری نیاز خواهید داشت.
  • مقداری از اسپری مو را روی لکه بپاشید، چون موجب نرم شدن لکه می‌شود.
  • با استفاده از یک حوله پارچه‌ای سفید لاک را خشک کنید. مراقب باشید که لکه را نمالید؛ در عوض این روند را چند بار تکرار کنید تا لکه از بین برود.
  • پس از خشک شدن آن نقطه، با برس دستی روی آن بکشید و سپس با جاروبرقی تمیز کنید. با انجام این کار آثار لاک از بین می‌رود.

پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

 

چگونه لکه جوهر دائمی (permanent ink) را از روی فرش پاک کنیم؟

  1. قسمت لک شده را با مالیدن الکل یا اسپری مو غیر روغنی مرطوب کنید.
  2. با یک دستمال‌کاغذی یا حوله تمیز رطوبت لکه را به‌آرامی جذب کنید، اکنون رنگ لکه باید کم‌کم جذب حوله شود.
  3. پس از پاک شدن لکه آن نقطه، حوله‌ای را در آب ولرم فرو برید و با آن به‌آرامی روی قسمت لک شده ضربه بزنید.

اگر با انجام این روش تمام لکه جوهر دائمی از روی فرش پاک نشد (قسمتی از آن باقی ماند)، مراحل بالا را با استفاده از اسپری مو تکرار کنید (توجه داشته باشید که با انجام این روش‌ها ظاهر لکه فقط کمرنگ خواهد شد، برخی از ماژیک‌های دائمی واقعاً دائمی هستند!)

پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

چگونه لکه‌های جوهر آبکی را از روی فرش پاک کنیم

  1. یک قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید.
  2. حوله‌ای را در آب فرو ببرید و سپس با آن به‌آرامی روی لکه جوهر ضربه بزنید.
  3. این روند را تکرار کنید تا لکه ناپدید شود.

آیا هنوز لکه جوهر روی فرش خودنمایی می‌کند؟ در این صورت، فرش به شستشوی عمیق‌تر نیاز دارد که از توان و امکانات شما خارج است. برای تمیز کردن آن بهتر است فرش را به یک قالیشویی حرفه‌ای ببرید تا با مواد شوینده و تجهیزات خاص خود آن را برایتان بشویند. زیرا در قالیشویی حرفه‌ای با انواع روش‌های مخصوص پاک کردن لکه آشنایی کافی را دارند.

توصیه همیشگی ما به شما این است: پیش از شروع کار، ابتدا روی قسمتی از فرش که چندان جلوی چشم نیست یا خیلی مشخص نیست امتحان کنید. این‌ها فقط روش‌های پیشنهادی ما برای امتحان در منزل هستند. در صورت شدید بودن لکه یا در صورتی که نتوانستید آن را پاک کنید، آن را برای شستشوی حرفه‌ای به قالیشویی ببرید.

پاک - کردن - لکه جوهر از روی فرش - قالیشویی - طره

قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای پاک کردن لکه مداد رنگی از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

لینک مقاله منبع:

https://spotremoval.coit.com/how-to-remove-ink-stains-from-carpet

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *