فرش کثیف به پنج روش به سلامت افراد خانواده تان آسیب می رساند

دسته بندی ها
دسته‌ها
نمایی از شرکت قالیشویی فرش حرفه ای

معمولاً به دلیل آلوده بودن هوای محیط، توصیه می‌شود که فرش‌ها در یک برنامه زمانی مرتب با جاروبرقی تمیز شوند، زیرا می‌توانند به سلامت افراد خانواده آسیب برسانند. کپک، قارچ، مواد سمی، باکتری و آلاینده‌های دیگر خطرهایی هستند که معمولاً در میان بافت‌های فرش پنهان شده‌اند و در کمین سلامتی‌تان هستند. اما پس از کثیف شدن فرش، تأثیر این مواد خطرناک تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و می‌توانند بر سلامت خانواده‌تان تأثیر بگذارند. اگر فرزندان، افراد خانواده یا دوستانتان روی این فرش‌های کثیف بازی یا استراحت کنند، احتمال آن‌که به این عناصر آلوده شوند، بسیار بالا می‌رود. بنابراین و با توجه به مطالبی که تا اینجا گفتیم، فرش را باید به‌طور مرتب بشویید (بهتر است این کار را به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای بسپارید) تا محیط خانه‌تان بهداشتی و بدون خطر شود.

اکثر افراد ترجیح می‌دهند خودشان فرش را با جاروبرقی تمیز کنند. اما اگر برای تمیز کردن و شستشوی فرش کثیف خود وقت کافی ندارید یا امکانش برایتان وجود ندارد، می‌توانید برای انجام آن از یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای کمک بخواهید. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که یک فرش کثیف چگونه به سلامت شما و افراد خانواده‌تان آسیب می‌رساند.

 

تصویری میکروسکوپی از مایت‌های گردوغبار
مایت‌های گردوغبار، از آلودگیهای خطرناک فرش کثیف

 

ضررهای فرش کثیف

 

بوهای نامطلوب

فرش کثیف بوهای نامطلوب و ناخوشایندی ایجاد می‌کند که می‌تواند در سرتاسر محیط خانه‌تان پخش شود و آن را پر کند. این بوها نه‌تنها بر سلامت شما تأثیر بد می‌گذارند، بلکه خوش‌نامی و آبروی خود شما را نیز در میان همسایه‌هایتان کم خواهند کرد.

 

خانه نامرتب

درصورتی‌که فرش را به‌طور روزانه تمیز نکنید یا روی آن جاروبرقی نکشید، کثیفی و گردوغبار جمع شده در میان الیاف آن می‌توانند بخش‌های دیگری از خانه را که با فرش پوشانده نشده‌اند، کثیف و خراب کنند. اتاق‌های بدون فرش، حتی پس از آن‌که به‌طور کامل تمیزشان کنید، به‌زودی دوباره کثیف خواهند شد.

 

نمایی از شستن فرش
قالیشویی فرش

 

کاهش عمر فرش

با تمیز کردن مرتب فرش، طبیعتاً عمر آن افزایش می‌یابد. با تمیز کردن فرش با استفاده از جاروبرقی می‌توانید میزان جمع شدن کثیفی و ایجاد بوهای ناخوشایند در آن را بررسی کنید. اما اگر این کار را به‌طور مرتب انجام ندهید، عمر آن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

 

خراب شدن اثاثیه منزل

کثیفی و گردوغباری که در میان الیاف فرش جمع می‌شود، می‌تواند اثاثیه منزلتان را هم خراب کند. این گردوغبارها می‌توانند باعث شوند که اثاثیه منزل نیز مانند فرش‌هایتان خیلی زود قدیمی به نظر آیند. با تمیز کردن مرتب فرش، به‌ویژه شستشوی آن در شرکت قالیشویی می‌توانید عمر آن‌ها را تا حد زیادی افزایش دهید.

 

مایت‌های گردوغبار
مایت‌های گردوغبار و مشکلاتی که می توانند ایجاد کنند

 

حساسیت به بیماری

یکی از مضرترین آثاری که فرش کثیف بر سلامت افراد خانواده می‌گذارد، آن است که آن‌ها را به بیماری بسیار حساس می‌کند. فرش کثیف، به دلیل داشتن انواع مختلفی از  مواد حساسیت‌زا مانند قارچ و کپک و عوامل عفونی موجود در آن احتمال عفونت و ایجاد حساسیت را افزایش خواهد داد. بیماری پای ورزشکاران (يك‌ عفونت‌ شايع‌ و مسري‌ قارچي‌ پوست‌ پا) یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که افرادی که روی فرش‌های کثیف راه می‌روند، به آن دچار می‌شوند. التهاب تنفسی یکی دیگر از مشکلات رایجی است که از فرش‌های کثیف ناشی می‌شود. این مشکل ممکن است به دلیل وجود قارچ و گردوغبار موجود در فرش ایجاد شود.

بنابراین، فرش کثیف می‌تواند به چندین روش بر سلامت شما و خانواده‌تان تأثیر بگذارد. اگر تمیز کردن فرش در منزل برایتان کار مشکلی است یا امکان انجام آن وجود ندارد، توصیه می‌کنیم از خدمات متنوع شرکت قالیشویی طُرّه استفاده کنید.

 

تصویر میکروسکوپی آلودگی های پنهان فرش ماشینی
آلودگی های پنهان فرش

 

قالیشویی طُرّه

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، اگر داشتن فرش تمیز در منزل یا محیط کار و در نتیجه سلامت اهالی خانواده و اطرافیانتان برایتان مهم است، پیشنهاد می کنیم شستشوی فرش خود را به ما بسپارید و در آن تردید و درنگ نداشته باشید. در این مقاله به خوبی در مورد مزایای داشتن فرش تمیز در منزل و محل کار برایتان توضیح داده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. بخش سفارش آنلاین را برای راحتی شما و رزرو کردن یک وقت شستشوی اینترنتی در نظر گرفته‌ایم. برای آگاهی از قیمت‌های ما به بخش تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

 

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

 

لینک مقاله منبع:

http://www.carpet-cleaning.com.sg/articles/5-ways-dirty-carpet-can-harm-your-family.html

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *