توصیه‌هایی در مورد مراقبت از فرش برای خانه‌دارها – قسمت اول

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه برداری فرش ماشینی

آیا نحوه مراقبت از فرش گران‌بهای خود را می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید قالیشویی طُرّه برایتان توضیح خواهیم داد. برای آشنایی با نحوه مراقبت از فرش توصیه‌های زیر را بخوانید و به کار گیرید.

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی حرفه‌ای

  1. هرگز فرش ماشینی یا فرش دستباف خود را در منزل نشویید، هر چند دیگران به شما توصیه کنند یا حتی اگر فرش گران قیمت نباشد.
  • همان طور که دان هودز رئیس انجمن واردکنندگان فرش شرقی می‌گوید، فرش دستباف و فرش ماشینی شرقی باید هر 2 تا چهار سال، یک بار شسته شود.
  • هرگز نگذارید یک شرکت شستشوی فرش دیوار تا دیوار فرش منطقه‌ای یا شرقی را برایتان بشوید.

 

نمایی از شستن فرش
قالیشویی فرش

 

  1. همواره فرش منطقه‌ای خود را برای شستشو به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای بسپارید که در این زمینه تخصص کافی داشته باشد.
  • دان هودز می‌گوید: «در طول زمان، سنگریزه و کثیفی‌ها آن چنان در لابه‌لای الیاف فرش جا خوش می‌کنند که به شستشوی حرفه‌ای نیاز می‌شود. فرش‌های شرقی و سایر فرش‌های منطقه‌ای برای شستشوی بهتر باید در یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای مناسب شسته شوند».
  • با شستشوی منظم فرش، سنگریزه و نیز گردوغباری که در سطح فرش نشسته و ظاهر آن را تیره کرده است، از روی آن پاک خواهند شد.

مراقبت در برابر گردوغبار و لکه

  1. از قالی و فرش پشمی خود در برابر خاک و لکه مراقبت کنید. قالی و فرش ماشینی و دستباف پشمی بدون هیچ نوع محافظت در برابر لکه فروخته می‌شوند. پشم به‌عنوان یکی از انواع الیاف خاصیت جذب‌کنندگی بسیار بالایی دارد. در بسیاری از موارد مشاهده کرده‌ایم که ریخته شدن مواد روی فرش یا یک اتفاق کوچک باعث ایجاد لکه‌های برطرف نشدنی روی یک فرش زیبا شده است. همه فرش‌ها یا قالی‌ها به مراقبت در برابر لکه نیاز دارند.
  • با استفاده از محافظ الیاف، می‌توانید یک محافظت همه جانبه برای تک‌تک الیاف فرش ماشینی، فرش دستباف، فرش دیواربه‌دیوار و غیره فراهم کنید.
  • این محافظ مانند سایر بازدارنده‌های لکه نمی‌پوسد و جلوی تغییر رنگ الیاف، تغییر ظاهر فرش را می‌گیرد و سالم و غیر سمی است. علاوه بر این، جلوی ایجاد لکه‌های ناشی از آب و ریختن مواد دیگر بر روی فرش را می‌گیرد.

 

نمایی از شرکت قالیشویی فرش حرفه ای
قالیشویی فرش حرفه ای

 

لکه‌ها را به سرعت پاک کنید

 

  1. لکه‌ها و مواد ریخته شده روی فرش را باید بلافاصله پاک کنید. همواره ابزار و مواد لازم را دم دست خود داشته باشید تا بتوانید به‌موقع اقدام کنید.
  • شما می‌توانید مواد شوینده و سایر ابزارهای لازم برای پاک کردن لکه‌های فرش در منزل را از فروشگاه‌های مجاز در بازار خریده و در منزل نگه دارید تا در مواقع ضروری بتوانید به‌آسانی به آن‌ها دسترس داشته باشید.

 

لکه برداری از فرش ماشینی
لکه برداری از فرش ماشینی

 

لایه زیرین مناسب

 

  1. وجود لایه زیرین (padding) برای محافظت و افزایش طول عمر فرش ضروری است.
  • لایه زیرین تا حد زیادی جلوی پوسیدگی فرش را می‌گیرد.
  • همواره هنگام خرید فرش یک لایه زیرین مناسب برای آن تهیه کنید. وجود لایه زیرین مانع ساییده شدن فرش به کف اتاق و درنتیجه پوسیدگی در نتیجه اصطکاک می‌شود و عمر آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

 

نمونه ای از لایه زیرین فرش
لایه زیرین فرش

 

شرکت قالیشویی طُرّه

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای مراقبت از فرش  را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

شرکت قالیشویی طره
قالیشویی طره

 

لینک مقال منبع:

https://www.rugrenovating.com/blog/bid/142929/Carpet-Care-Tips-for-Every-Household

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *