سه روش ساده برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

لکه بری فرش شامل تمام مراحل و ترفندها و موادی می شود که برای از بین بردن لکه فرش مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به جنس و رنگ فرش این مواد و ترفندها متفاوت می شود، مثلا برای پاک کردن لکه فرش های ابریشم نمی توان از مواد زیادی استفاده کرد زیرا ممکن است به بافت و رنگ فرش آسیب بزند.

برای پاک کردن لکه از روی فرش می‌توانید از اصول روش‌های مربوط به پارچه و لباس استفاده کنید. اگر سریع و به‌موقع به سراغ لکه چای روی فرش بروید، احتمال آن که بتوانید کل لکه را پاک کنید بیشتر است و هر چه زودتر برای پاک کردنش اقدام کنید، کارتان ساده‌تر خواهد بود و به روش‌های چندان پیچیده‌ای نیاز نخواهید داشت. در این قسمت چند روش ساده برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش را برایتان توضیح داده‌ایم. این کار را می‌توانید در منزل هم انجام دهید. اما بهترین روش آن است که برای گرفتن نتایج بهتر، شستشوی فرش را به یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید

لکه بری فرش چیست؟

لکه بری فرش چیست؟

لکه بری فرش همانطور که از نام آن پیداست یعنی پاک کردن و از بین بردن لکه های فرش که به واسطه ریختن مواد مختلف روی فرش به وجود آمده است، این کار یک کار نیمه تخصصی است که توسط قالیشویی های بنام و پیشرفته و یا گاهی در منزل و توسط خود صاحب فرش انجام می شود که در هر دو صورت باید به این نکته توجه کرد که هدف فقط پاک کردن و از بین بردن لکه نیست بلکه باید این لکه  طوری پاک شود که دیگر هیچ اثری از آن حتی در میان بافت های فرش هم باقی نماند.

لکه ها دارای انواع مختلفی هستند که نحوه پاک کردن هر کدام از آنها متفاوت می باشد به همین دلیل ما بیشمار ترفندهای لکه بری فرش داریم تا شما بتوانید به راحتی با توجه به نوع لکه ایجاد شده ترفند آن را بکار ببرید و به سرعت لکه روی فرش را از بین ببرید.

البته لازم به ذکر است که لکه بری فرش در قالیشویی ها با روش های تخصصی و توسط افراد متخصص انجام می شود و یک قالیشویی مجهز هرگز از روش ها و ترفندهای خانگی برای از بین بردن لکه فرش شما استفاده نمی کند، وگرنه چه نیازی به قالیشویی است!

پس ما ابتدا انواع فرش ها را بررسی می کنیم تا بدانیم هنگامی که چیزی روی فرش ما می ریزد با توجه به جنسی که فرش ما دارد باید چه کاری انجام دهیم؟ و پس از آن انواع لکه ها را بررسی می کنیم و در نهایت به آموزش ترفندهای پاک کردن انواع لکه ها خواهیم پرداخت.

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

قالیشویی طره در مناطق شهرک غرب، اقدسیه، تجریش، سعادت آباد، شمال تهران ،لواسان ، تهران ، نیاوران ، دولت ، لواسانات ، آماده خدمت رسانی می باشد.

لکه بری فرش دستباف

لکه بری فرش دستباف

اگر دقت کرده باشید لکه فرش های دستباف تراکم بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند و ضخامت آنها نیز بیشتر است، و بیشتر آنها توسط نخ های پشمی بافته شده اند به همین دلیل زمانی که یک ماده روی آنها می ریزد حتی در صورتی که سریعا ماده ریخته شده را پاک کنید، باز هم نخ های پشمی ماده مذکور را به خود جذب می کنند و این ماده به تار و پود فرش نفوذ می کند به همین دلیل به هنگام لکه بری فرش دستباف باید دقت داشته باشید که علاوه بر پاک کردن سطحی و ظاهری فرش حتما تمام الیاف آن را به خوبی پاک کنید تا محل مذکور پس از مدتی دچار آسیب نشود، زیرا در بسیاری از موارد این ماده درون الیاف فرش دستباف باقی می ماند و پس از چندین ماه یا چند سال فرش دچار پوسیدگی می شود.

از طرفی نخ های استفاده شده در فرش های دستباف با رنگ های مصنوعی و به واسطه دیگ رنگ، رنگرزی شده اند به همین دلیل گاهی حتی با کشیدن یک دستمال خیس بر روی فرش دستباف مشاهده می کنیم که رفو  فرش رنگ پس میدهد، پس هنگام پاک کردن لکه باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که در اثر استفاده از مواد نامناسب و ترفندهای اشتباه باعث تغییر رنگ فرش نشویم. در ادامه به ترفندها و موادی که میتوان به وسیله آنها لکه ایجاد شده روی فرش دستباف را پاک کرد اشاره می کنیم.

 

برای پاک کردن لکه ایجاد شده روی فرش دستباف بهترین روش استفاده از بخار شو  است، بخارشو ها طوری طراحی شده اند که می توانید داخل آنها از آب گرم و داغ هم استفاده کنید که آب داغ باعث می شود لکه به طور کامل از سطح و عمق الیاف فرش دستباف پاک شود. پس از پاک کردن لکه به وسیله بخارشو فرش را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

استفاده از ترکیب آب و مواد صابونی نیز یک روش موثر برای لکه بری فرش دستباف است. اگر لکه ایجاد شده روی فرش دستباف چرب یا سنگین باشد مسلما آب داغ به تنهایی قادر به پاک کردن آن نخواهد بود در این صورت می توانید از ترکیب آب و مواد صابونی استفاده کنید.

استفاده از شوینده های طبیعی مخصوص فرش دستباف که به راحتی از عطاری ها قابل تهیه هستند.( برای مطالعه بیشتر درباره رفوگری)

لکه بری فرش ابریشم

لکه بری فرش ابریشم

در مواجه با فرش های ابریشم همه افراد با احتیاط رفتار می کنند و مراقبند آسیبی به این فرش زیبا و نفیس نرسد اما گاهی نیز اتفاق می افتد که یک ماده خوراکی یا غیر خوراکی روی فرش ابریشم میریزد و بسیاری از افراد در چنین مواقعی اقدام می کنند به شستن فرش تا لکه ایجاد شده را به این وسیله پاک کنند! این کار بسیار اشتباه است زیرا به طور کلی باید با فرش ابریشم با احتیاط رفتار کنید و شاید شما نحوه شستشو این فرش و موادی که باید برای شستن آن استفاده کنید را نشناسید. پس بهتر است از شستن فرش ابریشم برای لکه زدایی آن خودداری کنید و فقط با احتیاط از مواد زیر استفاده کنید؛

آب گازدار یا سودا که باید آن را روی یک دستمال نرم یا یک گوش پاک کن بریزید و به آرامی به واسطه آن لکه ایجاد شده را پاک کنید. بهتر است قبل از لکه بری فرش ابریشم به وسیله سودا، ابتدا آن را در گوشه خارجی فرش تست کنید و پس از اطمینان از آن اقدام به پاک کردن لکه کنید.

استفاده از محلول آب و سرکه سفید که به صورت مساوی با یکدیگر ترکیب شده اند، یک دستمال نرم را به محلول گفته شده آغشته کنید و به آرامی روی فرش ابریشم بکشید و در نهایت یک دستمال که با آب سرد خیس شده است روی آن بکشید.

بهترین روش لکه بری فرش ابریشم این است که زمانی که لکه تازه است اقدام به پاک کردن آن کنید و در غیر این صورت فرش را به قالیشویی در محل نزدیک خود دهید تا لکه روی آن را پاک کند، البته نه هر قالیشویی!

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

لکه بری فرش ماشینی

لکه بری فرش ماشینی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مهمانی و یا حتی در روزهای عادی روی فرشتان یک ماده ریخته باشد و شما آن لحظه متوجه نشوید و زمانی متوجه شوید که کار از کار گذشته باشد و روی فرش لکه به وجود آمده است و این مشکل زمانی بیشتر باعث عصبانیت می شود که فرش تازه شسته شده باشد، اما نگران نباشید زیرا ترفندهایی وجود دارد که می توانید توسط آنها لکه ایجاد شده را به راحتی پاک کنید بدون نیاز به شستشوی فرش.

برای پاک کردن لکه ابتدا باید نوع لکه را بشناسید و بدانید که چه ماده ای باعث به وجود آمدن این لکه شده است تا پس از آن بتوانید محلولی برای لکه بری فرش تهیه کنید که در ادامه انواع لکه ها را بررسی می کنیم.

به طور کلی موادی که معمولا برای پاک کردن هر نوع لکه ای کاربرد دارند عبارتند از:

جوش شیرین

سرکه سفید

نمک البته فقط برای لکه های تازه

بوره

مواد شوینده مانند شامپو فرش

آب داغ

لیمو یا آبلیمو

از بیشتر این مواد می توان برای پاک کردن انواع لکه ها استفاده کرد اما دقت کنید که فقط برای لکه زدایی فرش ماشینی از این مواد استفاده کنید نه فرش دستباف و ابریشمی.

لکه بری فرش سفید

لکه بری فرش سفید

فرش سفید علاوه بر فرش هایی که رنگ سفید دارند شامل فرش های کرمی، گردویی روشن و به طور کلی تمام فرش هایی که غالب رنگ آنها روشن است، می شود. پاک کردن لکه این نوع فرش ها کار چندان دشواری نیست فقط به هنگام لکه بری آنها باید مراقب باشید که لکه را پخش نکنید، مثلا اگر به هنگام لکه بری فرش دستمال یا هر شیء دیگری را روی آن بکشید باعث پخش شدن لکه می شود زیرا الیاف این فرش ها با توجه به رنگ روشنی که دارند سریع رنگ می گیرند.

برای پاک کردن لکه ایجاد شده روی فرش سفید بهترین ترفند استفاده از ترکیب ماده سفید کننده و آب می باشد، مقدار کمی از ماده سفید کننده را با آب سرد مخلوط کنید و دستمال سفید رنگی را به آن آغشته کنید و سپس به وسیله دستمال روی لکه ضربه بزنید و در نهایت با دستمال خیس فرش را پاک کنید. دقت داشته باشید که اگر مقدار ماده سفید کننده زیاد باشد ممکن است به بافت  تمیز کردن فرش دستباف  شما آسیب برسید، و نکته دیگر اینکه از این ترکیب فقط برای پاک کردن نقاط سفید و روشن فرش می توانید استفاده کنید زیرا اگر روی نقاط رنگی استفاده کنید باعث تغییر رنگ آن قسمت می شود.

علاوه بر روش گفته شده در بالا می توانید از آب داغ برای پاک کردن لکه روی فرش سفید ماشینی خود استفاده کنید، تفاوتی ندارد که در این روش از بخارشو استفاده کنید یا دستمال خیس شده با آب داغ.

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

انواع لکه فرش

انواع لکه فرش

لکه های ایجاد شده روی  تعمیر ریشه فرش می توانند دلایل مختلفی داشته باشند پس هر ماده ای می تواند موجب ایجاد لکه روی فرش شما شود که پاک کردن هر کدام از آنها ترفندی دارد.

به طور کلی موادی که باعث ایجاد لکه روی فرش می شوند عبارتند از:

  1. مواد چسبنده؛

که شامل هر نوع ماده چسبناکی می شود مانند قیر، آدامس، انواع چسب ها، سیمان، مواد پارافین دار مانند شمع، موادی مانند موم های مخصوص اپیلاسیون و به طور کلی هر ماده چسبناک دیگری.

  1. مواد رنگ دار؛

این مواد جزو موادی هستند که به محض ریختن روی فرش باعث رنگ گرفتن الیاف فرش می شوند و روی فرش لکه ایجاد می کنند که شامل انواع آبمیوه ها، نوشیدنی های رنگ دار، شربت، دسر، شکلات، بستنی های شکلاتی، جوهر، قهوه و چای، لاک های ناخن، رنگ اکریلیک، گواش و آبرنگ، مواد آرایشی رنگ دار مانند خط چشم یا ریمل یا رژهای مایع، رنگ موها، انواع کرم های رنگی، خون و هر ماده رنگی دیگری.

  1. مواد شیرین؛

مواد شیرین باعث ایجاد چسبندگی میان الیاف ریشه زنی  فرش دستباف می شوند که اگر ماده مذکور رنگ هم داشته باشد علاوه بر چسبندگی باعث رنگ گرفتن الیاف فرش نیز می شود. موادی مانند انواع شکلات ها، شربت ها، بستنی، غذاهای شیرین، آب انواع میوه ها که ممکن است هنگام خوردن میوه روی زمین بریزد و هر ماده شیرین دیگری.

  1. روغن ها؛

روغن درون هر ماده خوراکی وجود دارد و در بیشتر مواد غیر خوراکی هم از نوعی روغن استفاده می شود. این ماده به دلیل بافت رقیقی که دارد خیلی سریع جذب دارکشی فرش می شود و به دلیل مواد موجود در ترکیباتش بسیار سخت از روی فرش پاک می شود. مواد روغنی شامل انواع خوراکی ها و غذاهای روغنی، انواع روغن های خوراکی، روغن ها و سرم هایی که بر پایه روغن هستند و برای پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرند، کرم های چرب و … .

 

برخی از مواد مانند تخم مرغ و شیر نه تنها باعث ایجاد لکه روی فرش می شوند و لکه بری فرشی که با این مواد کثیف شده است بسیار دشوار است بلکه بوی بسیار بد و تندی هم ایجاد می کنند و پس از گذشت چند روز اگر متوجه نشوید باعث ایجاد کپک روی فرش میشوند پس برای پاک کردن و لکه بری فرش که با چنین موادی لک شده است فرش را از هر دو طرف با ماده پاک کننده، پاک کنید سپس برای چند ساعت روی فرش جوش شیرین بپاشید تا بوی بد آن را از بین ببرد، و در نهایت می توانید  تعرفه شست و شوی فرش مذکور را در معرض آفتاب و هوای آزاد قرار دهید.

پاک کردن لکه‌های قهوه تازه

همواره به یاد داشته باشید که از قسمت خارج از لکه قهوه به سمت وسط آن کار خود را شروع کنید. لکه‌های قهوه در زمانی که مشغول کار بر رویشان هستید، آمادگی پخش شدن به اطراف را دارند. این می‌تواند به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که نباید فرش را محکم بمالید. در غیر این صورت، ممکن است به الیاف فرش آسیب برسانید و حتی ممکن است قسمت‌هایی از آن پاره شود. در عوض، برای پاک کردن لکه بری فرش از یک حرکت مالشی یا فشاری بدون مالش محکم استفاده کنید.

برای آن که بتوانید تا حد امکان قسمت‌های بیشتری از لکه قهوه را پاک کنید، از یک دستمال سفید استفاده کنید. همچنان قسمت‌های تمیز و سفید پارچه را روی قسمت‌های لک شده فشار دهید، تا جایی که دیگر قهوه را به خود جذب نکند. حال مقداری آب سرد روی لکه قهوه بریزید. از یک دستمال سفید دیگر استفاده کنید و کار خود را ادامه دهید تا تمام مایع را به خود جذب کند. بسته به نوع قهوه و مقدار مایع ریخته شده روی فرش ممکن است لازم شود این روند را حداقل دو بار تکرار کنید. بیش از حد روی فرش آب نریزید. شما می‌خواهید قهوه را رقیق کنید، اما باید طوری باشد که جذب پارچه شود.

به‌عنوان مرحله نهایی، می‌توانید از ماده پاک‌کننده لکه فرش موردعلاقه خود استفاده کنید. اما حتماً راهنمایی‌های استفاده از آن را به‌طور کامل دنبال کنید. ماده پاک‌کننده را بیش از حد لازم روی فرش نپاشید تا بتواند در درازمدت کثیفی بیشتری را به خود جذب کند. پس از آن، راهنمایی‌های لازم را دنبال کنید تا بتوانید فرشتان را به‌طور کامل خشک کنید.

 

پاک کردن لکه قدیمی قهوه از روی فرش

مراحلی که برای پاک کردن یک لکه قهوه قدیمی از روی فرش انجام دهید، با مراحلی که در بالا توضیح دادیم شباهت زیادی دارند، اما به تلاش بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، مراقب باشید که باید محل لک شده را پیش از شروع کار کمی مرطوب کنید. تمامی مراحلی را که در بالا توضیح دادیم به ترتیب تکرار کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

برای آن که بتوانید لکه‌های قدیمی قهوه را از روی فرش پاک کنید، به کمک اضافه نیاز دارید. اگر فرشتان از جنس پشم است یا ترکیبی از پشم در خود دارد، یا اگر دقیقاً نمی‌دانید که جنس آن چیست، سه قطره مایع ظرف‌شویی ملایم را در یک فنجان آب ترکیب کرده و سپس امتحان کنید. این محلول را با استفاده از اسفنج روی قسمت لک شده فرش بمالید و پس از آن به‌طور متناوب از یک پارچه خیس و یک پارچه خشک استفاده کنید تا پاک شود.

 

اگر می‌دانید که فرشتان پشمی نیست و ترکیبی از پشم هم در آن وجود ندارد، می‌توانید ترکیبی از یک قاشق غذاخوری آمونیاک با یک فنجان آب استفاده کنید. این محلول را در قسمتی از فرش امتحان کنید که چندان جلوی چشم نباشد تا مطمئن شوید به رنگ فرش آسیب نمی‌رساند. محلول آمونیاک را به‌آرامی روی فرش مالیده و ۳ تا ۵ دقیقه منتظر بمانید. در این مرحله نیز به‌طور متناوب از یک حوله خیس برای آبکشی و از یک حوله خشک برای خشک‌کردن قسمت لک شده استفاده کنید. حال کار خود را با استفاده از یک حوله خشک به پایان برسانید و بگذارید فرش به‌طور کامل خشک شود.

 

برای پاک کردن لکه‌های قهوه به چه چیزهایی نیاز دارید؟

پارچه سفید یا حوله تمیز
آب سرد
ماده پاک‌کننده لکه
مایع ظرف‌شویی
محلول آمونیاک (برای فرش‌های غیر پشمی یا آن‌هایی که ترکیبی از پشم ندارند)

لکه - بری - فرش - قالیشویی - طره

اگر لکه برگشت چه‌کار کنید؟

در بیشتر وقت‌ها، اگر لکه قهوه بازگردد، معنایش آن است که لکه اصلی بیش از آنچه تصور می‌کنید در فرش نفوذ کرده است یا این که در طول فرآیند پاک‌سازی به‌اندازه کافی مایع از روی فرش پاک نکرده‌اید. مایع راه خود را به روی سطح فرش باز می‌کند و در بیشتر وقت‌ها لکه حلقه مانند کمرنگ‌تری را ایجاد می‌کند.

مراحل پاک‌سازی را یک بار دیگر تکرار کرده و فرش را به‌طور کامل خشک کنید. می‌توانید حوله‌ای را روی قسمت لک شده قرار دهید و جسم سنگینی را هم روی حوله بگذارید تا بتوانید با کمک فشار آن تا جایی که می‌شود مایع را جذب کنید. سپس می‌توانید از یک پنکه استفاده کنید تا روی قسمت مرطوب بدمد و کمک کند فرش سریع‌تر خشک شود.

با لکه‌های قهوه و خامه چه کنیم؟

اگر دوست دارید که در قهوه خود از خامه استفاده کنید و در حین نوشیدن آن مقداری روی فرشتان بریزد، ممکن است برای آن که بتوانید پروتئین موجود در لکه را تجزیه کنید، از یک محلول پاک‌کننده آنزیم دار استفاده کنید. معمولاً این محلول‌ها برای تجزیه پروتئین‌ها بهترین گزینه هستند و مانع ایجاد بوهای نامطلوب در فرش می‌شوند. پیش از رفتن به سراغ روش‌های لکه‌زدایی دیگر، حتماً قسمت لک شده فرش را آبکشی و به‌طور کامل خشک کنید.

انواع مختلف لکه‌های قهوه و فرش

هر چه الیاف فرش بلندتر باشند، پاک کردن لکه‌ها سخت‌تر خواهد شد. در خصوص فرش‌هایی که الیاف بلندتری دارند، حتماً آن را به‌طور کامل جذب کنید و مراقب مقدار مایعی باشید که برای پاک کردن لکه به کار می‌برید. بهتر است از یک پنکه استفاده کنید که بتواند در خشک کردن فرش به شما کمک کند. در فرش‌های پشمی یا آن‌هایی که ترکیبی از پشم یا سایر الیاف طبیعی دارند، آمونیاک یا برخی دیگر از مواد پاک‌کننده لکه ممکن است رنگ فرش را از بین ببرند یا به الیاف آن آسیب برسانند. پیش از استفاده از هر نوع ماده یا روشی توصیه می‌کنیم راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌هایی را که کارخانه بافنده فرش فراهم کرده است، دنبال کنید.

روش های ساده لکه بری فرش

انواع روش های لکه بری فرش

علاوه بر موادی که در بالا گفته شد می توانید از روش های دیگری نیز برای لکه بری فرش استفاده کنید.

  • ترکیب جوش شیرین و پودر بوراکس؛

این ترکیب نه تنها یک لکه بر قوی فرش است بلکه به دلیل وجود جوش شیرین به از بین رفتن بوی فرش نیز کمک می کند.

نحوه درست کردن این ترکیب لکه بر: مقدار مساوی جوش شیرین و پودر بوراکس را با مقداری آب مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید.

نحوه مصرف: خمیر بدست آمده را با یک دستمال یا مسواک یا حتی با دست روی لکه بزنید و چند دقیقه به آرامی آن را روی فرش ماساژ دهید و سپس با دستمال خیس آن را از روی فرش پاک کنید.

  • ترکیب آبلیمو و پراکسید هیدروژن؛

پراکسید هیدروژن به شکل مایع است که خاصیت پاک کنندگی قوی دارد به خصوص اگر با آبلیمو ترکیب شود.

نحوه مصرف: یک دستمال را به محلول آغشته کنید و روی لکه فرش بکشید.

  • ترکیب نشاسته ذرت و جوش شیرین؛

نشاسته ذرت زمانی که با جوش شیرین ترکیب شود تبدیل به یک لکه بر فرش قوی می شود.

نحوه مصرف: مقدار مشخصی نشاسته ذرت و جوش شیرین را ترکیب کنید و روی لکه فرش بریزید و پس از چند دقیقه به وسیله جاروبرقی آن را از روی فرش جمع کنید.

  • آمونیاک؛

این ماده یک پاک کننده قوی است که برای لکه بری فرش هم کاربرد دارد اما به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا ممکن است رنگ فرش شما را تغییر دهد پس بهتر است فقط برای فرش های سفید از آن استفاده کنید.

  • ترکیب شکر قهوه ای و پوست لیمو ترش؛

شکر قهوه ای باعث از بین رفتن لکه فرش می شود و پوست لیمو ترش به از بین رفتن بوی فرش کمک می کند.

نحوه مصرف: ترکیب حاصل را روی لکه فرش بریزید و پس از گذشت چند دقیقه به وسیله جاروبرقی آن را از روی قیمت شست و شوی فرش جمع کنید.

ترکیب های گفته شده را فقط برای پاک کردن لکه فرش های ماشینی استفاده کنید.

قالیشویی طُرّه :

قالیشویی طُرّه در این پست خود چند راه ساده برای از بین بردن لکه‌های جدید و قدیمی قهوه از روی فرش را برایتان توضیح داده است. انجام این کار در منزل کار چندان سختی نیست، اما در برخی موارد ممکن است به شستشوی حرفه‌ای فرش نیاز شود که دیگر از توان و امکانات شما خارج است. در چنین مواردی فقط یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای می‌تواند این کار را به‌خوبی انجام دهد. قالیشویی طُرّه آماده است تا انواع خدمات مربوط به فرش را برای مشتریان خود فراهم کند. برای آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهیم، به بخش خدمات مراجعه کنید. برای رزرو اینترنتی یک وقت قالیشویی می‌توانید به بخش سفارش آنلاین مراجعه کنید و برای مطلع شدن از قیمت خدمات ما بخش تعرفه قالیشویی را مشاهده کنید. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

پاك كردن لاك از روي فرش  – قیمت ریشه زنی فرش دستباف – قیمت شیرازه دوزی فرش – ریشه زنی فرش – تعمیر ریشه فرش – لکه فرش – تميز كردن فرش دستباف – قالیشویی خوب در تهران – نزدیکترین قالیشویی – قیمت شستن فرش 9 متری – حشره فرش – بهترین پاک کننده قیر – پاك كردن لكه قهوه از روي فرش – قالیشویی در لواسان – قیمت شستن فرش 12 متری – نزدیکترین قالیشویی به من – فرش کثیف 

سوالات متداول لکه بری فرش

لکه بری فرش چیست؟

لکه بری فرش همانطور که از نام آن پیداست یعنی پاک کردن و از بین بردن لکه های فرش که به واسطه ریختن مواد مختلف روی فرش به وجود آمده است، این کار یک کار نیمه تخصصی است که توسط قالیشویی های بنام و پیشرفته و یا گاهی در منزل و توسط خود صاحب فرش انجام می شود که در هر دو صورت باید به این نکته توجه کرد که هدف فقط پاک کردن و از بین بردن لکه نیست بلکه باید این لکه  طوری پاک شود که دیگر هیچ اثری از آن حتی در میان بافت های فرش هم باقی نماند.

لکه بری فرش دستباف به چه صورت است ؟

اگر دقت کرده باشید فرش های دستباف تراکم بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند و ضخامت آنها نیز بیشتر است، و بیشتر آنها توسط نخ های پشمی بافته شده اند به همین دلیل زمانی که یک ماده روی آنها می ریزد حتی در صورتی که سریعا ماده ریخته شده را پاک کنید

لکه بری فرش سفید چگونه است ؟

فرش سفید علاوه بر فرش هایی که رنگ سفید دارند شامل فرش های کرمی، گردویی روشن و به طور کلی تمام فرش هایی که غالب رنگ آنها روشن است، می شود. پاک کردن لکه این نوع فرش ها کار چندان دشواری نیست فقط به هنگام لکه بری آنها باید مراقب باشید که لکه را پخش نکنید، مثلا اگر به هنگام لکه بری فرش دستمال یا هر شیء دیگری را روی آن بکشید باعث پخش شدن لکه می شود زیرا الیاف این فرش ها با توجه به رنگ روشنی که دارند سریع رنگ می گیرند.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *