قیمت شستشوی فرش

دسته بندی ها
دسته‌ها
قیمت - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

قیمت شستشوی فرش با توجه به عوامل مختلفی مانند جنس فرش، ابعاد و اندازه های فرش، کارهایی که قبل و پس از شستشو روی فرش انجام می شود، همچنین به نحوه شستشوی فرش که با دستگاه های تمام اتوماتیک شسته می شود یا دستی، محاسبه می شود.

بنر - تماس با ما

قیمت شستشوی فرش ماشینی

قیمت شستشوی فرش ماشینی

فرش ها یکی از پر مصرف ترین وسایل در منزل هستند و فرش های ماشینی از پر مصرف ترین  لکه فرش ها هستند، با توجه به اینکه هر وسیله ای پس از مدتی استفاده کثیف می شود و نیاز به شستشو دارد فرش هم حداقل از هر 2 سال یکبار نیاز به شستشو دارد اما به دلیل اینکه شستشوی فرش آب زیادی مصرف می کند بهتر است آن را با آب شهری و لوله کشی شده نشویید زیرا باعث هدر رفت آب می شود. سوالی که ممکن است برای برخی افراد پیش آید این است که در صورتی که فرش را در منزل و با آب لوله کشی شده نشوییم چگونه باید بشوییم؟ جواب این سوال واضح است، فرش خود را به قالیشویی بدهید تا با استفاده از دستگاه های پیشرفته و با آب چاه آن را برای شما بشویند و در قبال این کار شما با توجه به قیمت شست و شوی فرش هزینه آن را پرداخت کنید.

قیمت شست و شوی فرش ماشینی از دیگر فرش ها کمتر است به دلیل اینکه فرش ماشینی مانند دیگر فرش ها حساس نیست و برای شستشوی آن نیاز به تخصص خاصی نیست، نرخ مصوب اتحادیه قالیشویی تهران برای قیمت شست و شوی فرش ماشینی 8000 تومان تا 12500 تومان به ازای هر متر مربع می باشد که این قیمت با توجه به عوامل دیگری میتواند بیشتر شود مثلا اگر هزینه حمل و نقل فرش نیز به آن اضافه شود قیمت قالیشویی آن چیزی حدود 40000 تومان به ازای هر متر مربع خواهد شد. همچنین اگر فرش شما نیاز به رفوگری، ریشه زنی، لکه بری و … داشته باشد هزینه آنها نیز با قیمت شست و شوی فرش جمع می شود تا هزینه نهایی بدست آید.

اما در کل شستشوی فرش در قالیشویی به صرفه تر از شستشوی آن در منزل می باشد، علاوه بر هزینه، در قالیشویی ها از مواد شوینده مخصوص برای شستشوی فرش استفاده می کنند و این باعث طول عمر فرش شما می شود.

قیمت شستشوی فرش دستباف

قیمت شستشوی فرش دستباف

فرش های دستباف یا از نوع فرش های نفیس هستند که در ادامه قیمت شست و شوی فرش های نفیس را بررسی خواهیم کرد، و یا از انواع دیگر هستند که قیمت شستشوی آنها که توسط اتحادیه قالیشویی تهران اعلام شده است از 11500 تا 21500 تومان به ازای هر متر مربع می باشد که با توجه به عوامل مختلف این قیمت محاسبه میشود مثلا اینکه آیا شما درخواست شستشوی معمولی دارید یا شستشوی ممتاز و یا اینکه فرش شما نیاز به رفو و لکه گیری و … دارد یا خیر؟

شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که چرا قیمت شست و شوی فرش دستباف بیشتر از فرش ماشینی است؟ زیرا فرش های دستباف نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند به همین دلیل شستشوی آنها نیازمند تخصص و ماشین آلات حرفه ای است وگرنه ممکن است به فرش آسیب برسد. فرش های دستباف چند تفاوت عمده با فرش ماشینی دارند؛ ضخامت و طول الیاف آنها متفاوت است، فرش های دستباف ممکن است در صورت شستشوی اشتباه تغییر رنگ بدهند و یا رنگ های استفاده شده در آن با یکدیگر مخلوط شوند، همچنین فرش های دستباف پس از شستشو بو می گیرند پس باید عملیاتی برای بو زدایی آنها انجام شود، به این ترتیب کل عملیات و نحوه شستشوی فرش های دستباف و ماشینی متفاوت خواهد بود به همین دلیل قیمت شست و شوی فرش دستباف و ماشینی متفاوت است.

البته قیمت شست و شوی فرش های دستباف نیز با توجه به نوع نخ های استفاده شده در فرش متفاوت می شود نخ های استفاده شده در فرش دستباف شامل این موارد می شوند؛ الیاف پشمی، الیاف اکریلیک، الیاف ابریشمی و الیاف پلی استر که طریقه شستشوی هر کدام از آنها نیز متفاوت از دیگری می باشد.

قیمت - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

هزینه شستشوی فرش های نفیس

هزینه شستشوی فرش های نفیس

لکه بری فرش نفیس معمولا به فرش های ابریشم دستباف گفته می شود که شستشوی آنها یک کار کاملا تخصصی است مثلا نباید از آب داغ برای شستشوی آنها استفاده کرد، نباید هنگام شستشو آنها را فشار داد و … به همین دلیل بهتر است این فرش ها را هرگز در منزل نشویید و آنها را برای شستشو به نزدیکترین قالیشویی هایی که تخصص این کار را دارند بسپارید. قیمت شست و شوی فرش های نفیس 60000 تومان به ازای هر متر مربع می باشد و اگر فرش شما از نوع فرش نفیس قدیمی یعنی عتیقه باشد قیمت شستشوی آن بنا به توافق شما و قالیشویی محاسبه می شود.

مدت زمان شستشوی این فرش ها معمولا بیشتر از سایر فرش ها می باشد زیرا برای شستشو و خشک کردن این فرش ها نمی توان از دستگاه استفاده کرد و در صورت استفاده هم حتما باید از دستگاه مخصوص و سرعت کم استفاده شود که همین امر باعث طولانی شدن پروسه شستشوی آنها می شود.

همچنین در بسیاری از مواقع قالیشویی آنلاین تشخیص می دهد که فرش نفیس شما نیاز به شستشو ندارد و فقط نیاز به خاک گیری دارد و به همین دلیل فقط از دستگاه مخصوص برای خاک گیری آن استفاده می کند و آن را نمیشوید ( زیرا فرش های نفیس نباید زیاد شسته شوند) که هزینه آن نیز متفاوت است.

قالیشویی طره در مناطق شهرک غرب، اقدسیه، تجریش، سعادت آباد، شمال تهران ،لواسان ، تهران ، نیاوران ، دولت ، لواسانات ، آماده خدمت رسانی می باشد.

قیمت قالیشویی

قیمت قالیشویی

همانطور که گفته شد قیمت شست و شوی فرش ها با یکدیگر متفاوتند و عوامل مختلفی در این قیمت ها تاثیر می گذارند عواملی مانند؛

نوع فرش (ابریشم، دستباف، ماشینی)

جنس نخ های استفاده شده در فرش

قدمت فرش دستباف

نحوه شستشوی فرش (توسط ماشین تمام اتوماتیک، ماشین های نیمه اتوماتیک یا ماشین های دستی)

موادی که برای شستشوی فرش مورد استفاده قرار می گیرند

انجام کارهای مختلف مانند لکه گیری، رفو، ریشه زنی فرش دستباف ، براق کردن فرش

و …

پس روال قیمت گذاری بر خدمات قالیشویی ها به این صورت است که هر سال از طرف اتحادیه قالیشویی هر شهر یک قیمت برای شستشوی انواع فرش ها و موکت ها اعلام می شود سپس قالیشویی بر اساس قیمت اعلام شده و سایر عملیاتی که بر روی تعرفه شست وشوی فرش مذکور انجام می گیرد یک قیمت نهایی محاسبه و به مشتری اعلام می کند.

معمولا برای خدماتی مانند ریشه زنی، رفو، پاک کردن لکه لاک از روی فرش گیری و از این قبیل خدمات اتحادیه نرخی تعیین نمیکند و محاسبه هزینه آن را بر عهده خود قالیشویی میگذارد زیرا رفو فرش یا ریشه زنی آن یک کار تخصصی است که نمیتوان برای آن یک قیمت ثابت اعلام کرد.

قیمت - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

جدول قیمت قالیشویی اعلام شده از طرف اتحادیه قالیشویی

نوع سرویس کف و سقف قیمت (تومان)
شستشوی فرش ماشینی(متر مربع) 11500
شستشوی فرش دستباف(متر مربع) 15000
اعلا شویی فرش ماشینی(متر مربع) 16000
اعلا شویی فرش دستباف(متر مربع) 25000 _ 33500
شستشویی فرش ابریشم 60000
شستشوی موکت 7000
اعلا شویی موکت توافقی
شستشوی فرش ماشینی در محل(متر مربع) 16000
شستشوی فرش دستباف در محل(متر مربع) 22000
خشکشویی موکت پله در محل(عدد) 20000
رفو و ترمیم فرش توافقی
لکه گیری فرش و مبل توافقی
هزینه حمل و نقل با توجه به شهر و ترافیک منطقه محاسبه می شود

قیمت قالیشویی بر اساس جنس فرش

نرخ قالیشویی بر اساس اندازه و ابعاد فرش

در بالا قیمت شست و شوی فرش ها گفته شد این قیمت ها به ازای هر متر مربع هستند که در ابعاد فرش ضرب می شوند و قیمت نهایی شستشوی فرش بدست می آید همچنین ابعاد فرش در محاسبه هزینه هر متر مربع فرش و خدماتی که توسط قالیشویی انجام می شود تاثیر گذار است برای مثال فرش های ماشینی که ابعاد آنها کمتر از 9 متر مربع باشد خدمات چندانی شامل آنها نمی شود مگر اینکه فرش مذکور جزو فرش های نفیس باشد.

برخی از قالیشویی ها برای هر متراژ فرشی یک قیمت مشخص دارند برای مثال قیمت شست و شوی فرش 12 متری را یک نرخ مشخص قرار می دهند  و دیگر از عملیات ضرب هزینه هر متر مربع در کل ابعاد فرش استفاده نمی کنند، همچنین برخی از قالیشویی ها قیمت شست و شوی فرش را با تعداد محاسبه می کنند. اما عرف محاسبه قیمت این است که قیمت بر اساس متر مربع توسط اتحادیه اعلام می شود و هر قالیشویی این عدد را در متراژ فرش ضرب می کند تا قیمت شستشوی آن بدست آید.

 

قیمت قالیشویی بر اساس جنس فرش

علاوه بر ابعاد فرش، جنس فرش نیز در محاسبه قیمت شست و شوی فرش تاثیر گذار است زیرا برخی فرش ها مانند فرش های دستباف تراکم بالایی دارند به همین دلیل شستشو و خشک کردن آنها دشوارتر است، یا برخی فرش ها مانند فرش های ابریشمی باید با دقت بالا و مواد شوینده مخصوص شسته شوند که قیمت این مواد شوینده بیشتر از شوینده های معمولی است پس مسلما در قیمت نهایی تاثیر خواهند داشت، همچنین بیشتر قالیشویی ها این نوع فرش ها را بیمه می کنند پس قیمت بیمه نیز بر قیمت نهایی اضافه خواهد شد.

به همین دلیل اتحادیه قالیشویی جنس فرش را نیز برای محاسبه قیمت شست و شوی فرش در نظر می گیرد و برای مثال قیمت شست و شوی فرش دستباف را بیشتر از قیمت شست و شوی فرش ماشینی اعلام میکند و یا نرخ شستشوی برخی از فرش ها را که نیاز به بررسی و نظر کارشناسانه دارند بر عهده خود قالیشویی میگذارد.

پس تا اینجا قیمت شستشوی انواع فرش ها را با توجه به جنس، نوع فرش و ابعاد فرش دانستیم. اما برای شستشوی این فرش ها از دستگاه ها و وسایلی استفاده می شود که نوع و کیفیت عملکرد این دستگاه ها نیز بر قیمت نهایی شستشوی فرش تاثیر خواهد گذاشت پس بهتر است نوع و قیمت این وسایل و ماشین آلات را نیز بررسی کنیم.( برای مطالعه بیشتر درباره نحوه تمیز کردن فرش دستباف پشمی )

قیمت - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

بنر - تماس با ما

قیمت وسایل قالیشویی

قیمت وسایل قالیشویی

وسایل قالیشویی به دو دسته سنتی و تمام اتوماتیک تقسیم می شوند که قیمت هر کدام از آنها متفاوت است.

دستگاه ها و وسایل سنتی مورد استفاده در قالیشویی ها عبارتند از:

  1. دستگاه های مخصوص شستشو
  2. دستگاه های مخصوص خشک کردن

که دستگاه های مخصوص شستشو سنتی خود به انواع زیر تقسیم می شوند:

دستگاه شلاق زن: این دستگاه برای گردگیری و خاک گیری فرش مورد استفاده قرار می گیرد اما چون ضربات محکمی به فرش وارد می کند باعث پارگی و خرابی بافت های فرش می شود به همین دلیل امروزه بیشتر  نوع اتوماتیک آن مورد استفاده قرار می گیرد، و استفاده از شلاق زن منسوخ شده است.

دستگاه پلیشر سنتی: از این دستگاه برای شستشو فرش استفاده می شود اما با توجه به اینکه یک دستگاه قدیمی است استاندارد های لازم در ساخت آن رعایت نشده است به همین دلیل ممکن است هنگام شستشو به فرش آسیب بزند.

دستگاه های مخصوص خشک کردن فرش که سنتی هستند نیز شامل دیگ های مخصوص خشک کردن فرش می باشند.

دستگاه ها و وسایل مورد استفاده در قالیشویی های اتوماتیک و پیشرفته عبارتند از:

دستگاه تمام اتوماتیک مخصوص شستشوی فرش

دستگاه های تمام اتوماتیک مخصوص خشک کردن فرش

دستگاه های خاک گیر اتوماتیک که هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کنند

دستگاه های اتوماتیک ریلی

دستگاه تصفیه آب

قیمت دستگاه ها و وسایل اتوماتیک بالاتر از دستگاه های سنتی است و امروزه استفاده از دستگاه های سنتی چندان رایج نیست اما باز هم هستند قالیشویی هایی که از دستگاه های سنتی برای شستشوی فرش ها استفاده می کنند.

کیفیت نهایی کاری که توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود بهتر از کاری است که توسط دستگاه های سنتی انجام شده است به همین دلیل قیمت شست و شوی فرش با دستگاه های اتوماتیک بیشتر از قیمت شست و شوی فرش با دستگاه های سنتی می باشد

قیمت - شستشوی - فرش- قالیشویی - طره

قیمت ماشین قالیشویی

قیمت ماشین قالیشویی

منظور از ماشین قالیشویی دستگاه های اتوماتیکی است که در بالا ذکر شدند که برای احداث و راه اندازی یک قالیشویی مجهز و پیشرفته وجود همه این دستگاه ها الزامیست.

قیمت این ماشین آلات به برند و کیفیت قطعات آنها بستگی دارد همچنین این دستگاه ها هم به صورت نو در بازار موجودند و هم دسته دوم آنها به فروش میرسد.

اگر به دنبال راه اندازی و احداث یک قالیشویی و کسب درآمد بالا از این راه هستید بهتر است از دستگاه های اتوماتیک استفاده کنید زیرا هم باعث بالا رفتن کیفیت کار شما و در نتیجه رضایت مشتری می شود و هم به دلیل بالا بودن قیمت شست و شوی فرش با ماشین آلات اتوماتیک درآمد نهایی شما بیشتر خواهد شد، علاوه بر این موارد زمانی که شما از دستگاه های اتوماتیک استفاده کنید و کیفیت نهایی کار شما بالا باشد نام قالیشویی شما در لیست قالیشویی های مجاز اتحادیه قالیشویی قرار خواهد گرفت.

دستگاه ها و ماشین آلات اتوماتیک قالیشویی بدون کمک انسانی کار می کنند و هیچ نیازی به نیروی دست ندارند به همین دلیل اگر شما از این دستگاه ها در قالیشویی خود استفاده کنید به پرسنل زیادی احتیاج نخواهید داشت.

قالیشویی شمال تهران – پاك كردن لاك از روي فرش روشن – قالیشویی – پاك كردن قهوه از روي فرش – بهترین پاک کننده قیر – پاك كردن لكه قهوه از روي فرش – ریشه زنی فرش – قالیشویی در لواسان – پاک کردن لاک از فرش – پاك كردن چسب از روي فرش دستباف – قالیشویی اقدسیه – تميز كردن فرش دستباف – قالیشویی خوب در تهران – شستن فرش دستباف – خرید فرش دستباف – تعمیر ریشه فرش – نکات مهم در خرید فرش ماشینی

سوالات متداول قیمت شست و شوی فرش

چرا قیمت شستشوی فرش دستباف بیشتر از فرش ماشینی است؟

زیرا فرش های دستباف نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند به همین دلیل شستشوی آنها نیازمند تخصص و ماشین آلات حرفه ای است وگرنه ممکن است به فرش آسیب برسد. فرش های دستباف چند تفاوت عمده با فرش ماشینی دارند؛ ضخامت و طول الیاف آنها متفاوت است، فرش های دستباف ممکن است در صورت شستشوی اشتباه تغییر رنگ بدهند و یا رنگ های استفاده شده در آن با یکدیگر مخلوط شوند، همچنین فرش های دستباف پس از شستشو بو می گیرند پس باید عملیاتی برای بو زدایی آنها انجام شود

نخ های استفاده شده در فرش دستباف را نام ببرید؟

الیاف پشمی، الیاف اکریلیک، الیاف ابریشمی و الیاف پلی استر که طریقه شستشوی هر کدام از آنها نیز متفاوت از دیگری می باشد.

شست و شوی فرش های نفیس به چه صورت است؟

فرش نفیس معمولا به فرش های ابریشم دستباف گفته می شود که شستشوی آنها یک کار کاملا تخصصی است مثلا نباید از آب داغ برای شستشوی آنها استفاده کرد، نباید هنگام شستشو آنها را فشار داد و … به همین دلیل بهتر است این فرش ها را هرگز در منزل نشویید و آنها را برای شستشو به قالیشویی هایی که تخصص این کار را دارند بسپارید.

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *