چگونه فرش را تمیز و مرتب نگه داریم؟

دسته بندی ها
دسته‌ها
شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی

قالیشویی طُرّه در این مقاله خود نکات مهم و مؤثری را در مورد نحوه تمیز نگاه‌داشتن فرش‌ها برایتان توضیح خواهد داد. همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید، فرش انواع مختلفی دارد و می‌تواند کثیفی، گردوغبار، رطوبت و بو را در خود به دام اندازد؛ بنابراین، محیط مناسبی را برای رشد و پرورش باکتری، مایت‌های گردوغبار و دانه‌های  قارچ فراهم می‌کند. تمیز کردن فرش با استفاده از جاروبرقی و جاروی ساده می‌تواند مؤثر باشد. اما در کنار این‌ها می‌توانید برای تمیز شدن بهتر آن را به یک شرکت قالیشویی فرش حرفه‌ای بسپارید. به‌هرحال، این نکته را در ذهن خود داشته باشید که اگر شستشوی فرش در یک قالیشویی حرفه‌ای به‌صورت غیرمسئولانه انجام شود ممکن است به فرش صدمات جبران‌ناپذیری وارد شود، پس شرکت موردنظرتان را به‌دقت انتخاب کنید. برای این‌که فرش‌هایتان را تمیز نگه دارید، نکات زیر را بخوانید و به آن‌ها عمل کنید.

از فرش و قالی خود به‌دقت مراقبت کنید و هر 12 تا 18 ماه آن‌ها را برای شستشوی حرفه‌ای به یک شرکت قالیشویی بسپارید. این کار باعث افزایش طول عمر فرش خواهد شد.

شستشوی فرش در شرکت قالیشویی حرفه‌ای
قالیشویی حرفه‌ای

پادری بخرید!

پادری‌های خوشامدگویی از بازار بخرید و آن‌ها را در ورودی هر اتاق بگذارید. این پادری‌ها می‌توانند کثیفی‌ها و ذرات بزرگ چسبیده به ته کفش‌ها را به خود جذب کنند. در مناطقی از منزلتان که رفت‌وآمد زیاد است، یک فرش یا قالی کوچک پهن کنید. این کار مانع پوسیده شدن یا خراب شدن زودهنگام فرش خواهد شد.

جاروبرقی بکشید!

کشیدن جاروبرقی یا تمیز کردن فرش با جاروی معمولی به‌صورت هفتگی را برای خود به یک عادت تبدیل کنید تا کثیفی و گردوغبار از روی فرش پاک شود. تمامی سطوح مانند صندلی‌ها، مبل‌ها، قالی، اجناسی را که به دیوار آویزان کرده‌اید، قالی و فرش‌های کناره را هم به‌طور کامل تمیز کنید.

تصویری از یک قالیشویی
تصویری از یک قالیشویی

اثاثیه را جابجا کنید تا پرزهای خوابیده فرش کمر راست کنند!

اثاثیه خود را از روی فرش جابجا کنید تا بتوانید قسمت‌هایی را که در زیر آن‌ها قرار گرفته پاک کنید. با انجام این کار می‌توانید قسمت‌هایی را که به دلیل فشار پایه مبل‌ها فرورفتگی پیدا کرده‌اند، به حالت قبل بازگردانید.

لکه را به سرعت پاک کنید

اگر قسمتی از فرش لکه شد، سریعاً برای پاک کردن آن اقدام کنید. هر چه زودتر برای پاک کردن آن‌ها اقدام کنید، پاک کردنشان آسان‌تر خواهد بود. از مواد شیمیایی که ممکن است به فرش آسیب بزنند، استفاده نکنید. برای پاک کردن لکه مقداری جوش‌شیرین و آب سرد را با هم مخلوط کنید.

پاک کردن لکه خون از روی فرش
پاک کردن لکه

نوع فرش و ضمانت‌نامه

پیش از خریدن فرش، بهتر است نوع آن را بدانید. بررسی کنید که برای آن باید از مواد طبیعی یا مصنوعی ضد بید استفاده کنید. برخی از مدل‌های فرش به شستشوی خشک نیاز دارند. علاوه بر این، فرش بهتر است ضمانت‌نامه داشته باشد. اما همان‌طور که به‌خوبی می‌دانید، تولیدکنندگان مشهور برای فرش‌های خود ضمانت‌نامه هم فراهم می‌کنند. مواردی را که ضمانت‌نامه پوشش می‌دهد، حتماً بررسی کنید.

شرکت قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش

شستشوی حرفه‌ای

پس از خرید فرش دلخواه خود، بهتر است که هر 12 تا 18 ماه آن‌ها را برای شستشو به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای و معتبر بسپارید. به‌هرحال، این کار را می‌توانید طبق توصیه‌های تولیدکننده فرش انجام دهید.

برای انواع فرش مختلف، از روش‌های شستشوی متفاوتی استفاده می‌شود. بهترین و مناسب‌ترین روش را برای فرش خود پیدا کنید. شستشو با آب یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تمیز کردن، بهداشتی کردن و عفونت‌زدایی انواع فرش، قالی و اثاثیه منزل است. دستگاه‌های قدرتمندی که مانند یک ماشین شستشو هستند، برای بخار شویی فرش‌های کثیف به کار می‌روند. با انجام این روش، پس از شستشو هیچ ماده شیمیایی باقی نمی‌ماند.

برای شستشوی فرش خود به دنبال قالیشویی معتبر باشید. حداقل با 5 شرکت مذاکره و سپس بهترین مورد را که سابقه خدمات‌رسانی خوبی به مشتری دارد، انتخاب کنید. همواره عاقلانه انتخاب کنید.

شستشوی فرش
قالیشویی فرش

قالیشویی طُرّه

اگر برای سپردن فرش به یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی آمادگی دارید، قالیشویی طُرّه برای ارائه انواع خدمات مخصوص به فرش در خدمت شماست. ما برای شستشوی فرش شما از فنون اثبات شده و فناوری پیشرفته و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنیم تا نتایجی را به دنبال داشته باشند که محیط زندگی و کسب‌وکارتان را پاک و سالم نگه می‌دارند. همین امروز با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید فرشتان را با خیالی راحت به ما بسپارید. در روشی ساده‌تر می‌توانید با مراجعه به بخش سفارش آنلاین برای شستشوی فرش خود یک وقت اینترنتی رزرو کنید. برای مشاهده و مقایسه قیمت‌های ما هم به قسمت تعرفه قالیشویی مراجعه کنید.

یکی دیگر از بخش‌های عالی ما طرح جایگزینی فرش است. مرکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی طُرّه این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که در صورت درخواست از طرح جایگزینی فرش بهره‌مند شوند.
این طرح بدین‌صورت است که در زمان شستشوی فرش‌های شما، فرش‌هایی از جانب قالیشویی طُرّه در منزل شما به امانت گذاشته می‌شود تا در مدت‌زمان شستشوی فرش‌های خودتان منزل شما از فرش خالی نماند.

فرش گران‌بها و ارزشمند خود را با خیالی راحت به ما بسپارید.

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?How-To-Keep-Your-Carpets-Neat-And-Clean&id=7309676

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *