شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی یا شستشو در منزل

دسته بندی ها
دسته‌ها
شرکت قالیشویی فرش ماشینی

برخی از تصورات نادرست در مورد خدمات قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای، گران بودن خدمات آن، زحمت آور بودن آن است و این که هر کسی می‌تواند فرش را با استفاده از دستگاه‌های بخار شویی که خودش خریده است یا با کمک مواد شوینده لکه فرش که در سوپرمارکت‌ها وجود دارند، بشوید.

برای این که این تصورات نادرست را اصلاح کنیم، باید حتماً تفاوت بین این دو روش قالیشویی را بدانیم تا در نهایت بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

 

کدام یک بهتر است: شستشوی فرش در شرکت قالیشویی فرش ماشینی یا شستشو در منزل؟

 

شستشوی فرش در منزل

 

معمولاً روند شستن و تمیز کردن فرش در منزل مراحلی جاروبرقی کشی به‌طور مرتب، پاک کردن و از بین بردن لکه‌ها با استفاده از مواد شوینده مخصوص که در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود را در بر می‌گیرد برخی از افراد حتی ممکن است تجهیزاتی را بخرند یا برای مدتی اجاره کنند.

تمیز کردن و شستن فرش، کاری است که برای نگهداری بهتر فرش باید انجام دهید و به‌طور روزانه باید تمیز شود تا حجم گردوغبار جمع شده، ذرات کثیفی و میکروارگانیسم‌های روی آن را به کمترین میزان ممکن برساند. توصیه می‌کنیم که این روند را به‌طور مرتب انجام دهید، نه‌فقط به این دلیل که فرش خود را در وضعیتی بهتر حفظ کنید، بلکه با از بین بردن و پاک کردن گردوغبار از روی فرش می‌توانید به بهبود هر چه بیشتر کیفیت هوای محیط زندگی خود و نیز به حداقل رساندن احتمال قرارگیری در معرض مواد حساسیت‌زا کمک می‌کنید.

 

قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی

درست است که نمی‌توانید از لک شدن فرش جلوگیری کنید، اما باید زمان استفاده از مواد شوینده خاصی که برای از بین بردن آن لک‌ها از فروشگاه‌ها خریده‌اید، بسیار احتیاط کنید. به دلیل وجود مواد شیمیایی در محلول‌های پاک‌کننده فرش که در بازار فروخته می‌شوند، باید هنگام انتخاب مواد شوینده برای خرید بسیار دقت کنید و راهنمایی‌هایی را که روی برچسب آن نوشته‌شده مرحله به مرحله دنبال کنید؛ زیرا انجام یک کار اشتباه می‌تواند صدمات برگشت‌ناپذیری را به بار آورد، حتی در شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای. تا آن زمان، می‌توانید خود را از دست هزینه بیشتر برای تعمیر یا تعویض فرش خلاص کنید.

خرید یا اجاره کوتاه‌مدت تجهیزات قالیشویی می‌تواند یک راه‌حل دیگر باشد. اما پیش از آن‌که دستگاهی را بخرید، به شما توصیه می‌کنیم با شرکتی که قصد خرید دستگاه از آن را دارید مشورت کنید که با توجه به مواد به کار رفته در بافت فرش و جنس آن، کدام روش قالیشویی برایتان بهتر است. ممکن است برخی از انواع فرش‌ها هرگز خیس نشوند و برخی دیگر ممکن است در صورتی که به‌درستی شسته نشوند، رنگ خود را از دست بدهند.

 

قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای

 

شرکت‌های قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای، پول زیادی را سرمایه‌گذاری می‌کنند تا تجهیزات قالیشویی و مواد شوینده کارآمدی را تهیه کنند که با استفاده از آن‌ها بتوانند نتایج بهتری را به دست آورند. علاوه بر این، کارکنان این شرکت‌ها آموزش‌های حرفه‌ای لازم را دیده‌اند و در این زمینه تجربه زیادی دارند و به‌خوبی می‌دانند که با هر مدل و نوع فرش و نیز وضعیت‌های دشوار چگونه باید برخورد کنند.

هزینه شستشوی فرش را می‌توان در قسمت‌های قابل شستشوی فرش و وضعیت فعلی آن تثبیت کرد؛ بنابراین، هر چه فرش کثیف‌تر باشد، تمیز کردن و شستشوی آن زمان بیشتری طول خواهد کشید. این بدان معناست که برای تمیز کردن آن به نیروی انسانی و مواد شوینده بیشتری نیاز است و درنتیجه هزینه‌های آن بالاتر خواهند رفت. به‌علاوه، وقتی فرش کثیف‌تر باشد، احتمال تمیز شدن تمام لکه‌ها و کثیفی‌ها کمتر خواهد شد، زیرا ممکن است برخی از آن‌ها به اعماق الیاف فرش نفوذ کرده باشند و درنتیجه خارج کردن و تمیز کردنشان غیرممکن خواهد شد.

 

تصویری از قالیشویی فرش ماشینی
قالیشویی فرش ماشینی

 

نتیجه‌گیری

 

برخلاف برخی تصورات نادرست رایج، قالیشویی فرش ماشینی حرفه‌ای همواره پرهزینه و پرزحمت نیست. درواقع، اگر فرش‌های خود را به‌طور مرتب با این روش بشویید، هزینه‌ای که برای شستشوی فرش پرداخت می‌کنید و ضمانتی که برای کیفیت نگهداری آن به دست می‌آورید، از آن‌که خودتان فرش را بشویید بدون شک ارزشمندتر خواهد بود.

درحالی‌که ممکن است شستشوی فرش توسط خودتان و در منزل برایتان ارزان‌تر تمام شود و دردسر کمتری داشته باشد، شخصی را که برای انجام این کار استخدام کرده‌اید یا حتی خودتان مهارت و تجربه لازم برای رسیدگی به تمام مشکلات فرش را نخواهید داشت. برخورد نامناسب با فرش یا استفاده از مواد شوینده نادرست نیز ممکن است باعث صدمه زدن به فرش شود که به نظر ما ضررهای آن از فایده‌اش بیشتر خواهد بود.

 

قالیشویی طُرّه
قالیشویی طُرّه

هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب می‌کنید، توصیه می‌کنیم به این نکته حتماً توجه داشته باشید که میزان گردوغبار، باکتری و میکروارگانیسم‌های جمع شده را که می‌توانید روی فرش بیابید، دست کم نگیرید. جاروبرقی کشی مرتب روی فرش فقط برای خانه‌داری کلی و نگه‌داشتن کیفیت هوای داخل در وضعیتی مطلوب مناسب است. هر گاه در خصوص شستشوی فرش خود تردید داشتید، با یک شرکت قالیشویی فرش ماشینی معتبر و مشهور مشورت کرده و راهنمایی بخواهید.

 

 

قالیشویی طره
قالیشویی طره

قالیشویی طره با پشتوانه سه نسل تجربه ،انواع خدمات قالیشویی ، مرمت فرش دستباف ،دارکشی ، لکه بـرداری و ارائه می نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *